Foto Pogledajte kakve su ‘oktanske beštije’ stigle u Buzet (foto)
Proteklih četrdeset godina na Buzeštini, u sportskom je smislu bez ikakve sumnje bilo u znaku automobilističkih natjecanja, posebnu si je titulu ‘kraljice’ buzetskog sporta priskrbila Međunarodna brdska automobilistička utrka ‘Buzetski dani, posljednja stanica Europskog prvenstva, koja se sredinom rujna povodom gradskih svečanosti održava neprekidno već 42 godine, ‘izvijajući’ se iz pitoreskne doline Mirne starom cestom prema Cerovlju i Pazinu do sela Peničići u ukupnoj duži od 5.001 metar. Veličanstvena atmosfera uz stazu na kojoj veliki broj posjetitelja već godinama dođe dan ranije i tu u feštarskom duhu provede noć,kako im ujutro ne bi pobjegao ni ‘komadić’ buzetskog sportskog spektakla viđena je samo na najvećim svjetskim utrkama. A Buzet, po srčanosti i ljubavi prema sportskim automobilima, te privrženost svom najznačajnijem sportskom događaju to svakako jest.
Tu ljubav prema automobilističkom sportu na sjeveru Istre već godinama osjećaju i najveći europski asovi na brdskim stazama želeći osjetiti dio atmosfere koja se često ne viđa na sportskim borilištima. Stoga osim samih rezultata, vrijedno je vidjeti i moćne automobile koji okupiraju buzetska parkirališta tijekom same utrke. Uoči dvodnevnog automobilističkog spektakla podno Ćićarije, petak je svake godine rezerviran za tehničke preglede i verifikaciju vozila te priliku da se svi koji vole moćne ‘oktanske mašine’ upoznaju sa najjačim vozilima koja voze hrvatskim cestama.
Uz formule i prototipove najveću pažnju posjetitelja plijenila su i tvornička vozila koja pod svojom ‘haubom’ kriju mnogo moćnije motore sa čitavom 'ergelom konja' nego što bi prosječan poznavatelj automobila mogao pretpostaviti.
Rekord u konjskim snagama zasigurno drži Mitsubishi Lancer Evo IX zagrebačkog automobilista Domagoja Perekovića. Jedan od najboljih hrvatskih vozača u ovoj se sezoni uglavnom opredijelio za natjecanje u utrkama Europskog prvenstva a automobil kojem se pod haubom nalazi 2.0 litarski 4G63 turbo motor, može ‘nabrijati’ i na preko 820 konjskih snaga te će ovoga vikenda biti jedan od najvećih konkurenata u kategoriji tvorničkih vozila. Isto tako u parkirnom prostoru imali smo prilike sresti mnogobrojne formule i prototipove, čudesna povijesna vozila koja su postizala svjetske rekorde pred desecima godina.
Buzetska utrka prilika je i za susrete mnogih sadašnjih i bivših automobilističkih asova. Neki od njih, poput buzećana Viliama Prodana i Manuela Kodelje koji se pred desetak godina osvajali naslove najboljih na brdskim stazama i dalje žele za svoj gušt nastupiti pred svojom publikom. Kratki presjek današnje šetnje servisnim parkovima u Buzetu donosimo u galeriji. (Siniša Žulić)