Škrinjar: Ližnjanski proračun za 2015. je nerealan, netransparentan i nerazvojan

0
Saša Škrinjar, predsjednik IDS-a Ližnjana
Saša Škrinjar, predsjednik IDS-a Ližnjana

Prijedlog proračuna za 2015. kojeg smo dobili od općinske vlasti Ližnjana na čelu s načelnicom Majom Cvek, školski je primjer kako se ne sastavlja proračun, izjavio je predsjednik IDS-a Ližnjana Saša Škrinjar na konferenciji za novinare održanoj 12. prosinca u Puli.

- Odgovornost prema našim mještanima, ali i briga za budućnost naše općine ne dozvoljava da glasamo za takav proračun, jer je on nerealan, netransparentan i nerazvojan.

Nije realan jer je i laiku vidljivo da se ogroman dio prihoda temelji na prodaji imovine, koja je obzirom na visinu očekivane cijene, niti približno ne može ostvariti, kazao je Škrinjar.

Nije transparentan, kazao je predsjednik IDS-a Ližnjana, jer se u njemu nalaze iste stavke iz ovogodišnjeg proračuna, a za koje vijećnici nisu nikad dobili nikakva obrazloženja. „Prema običaju, općinska vlast na čelu s Majom Cvek i Paolom Demarinom imenovat će i dalje u tajnosti i bez potrebne suglasnosti predstavnike općine, skrivat će, ili će u najboljem slučaju zaboraviti dostaviti dokumente i odluke općinskom vijeću“, istaknuo je.

Netočne informacije u medijima

Škrinjar je napomenuo da ukoliko načelnica Cvek nastavi kao i u 2014., predstavnici općinske vlasti i dalje će se služiti lažima kako bi prikrili stvarno stanje u općini, a u medijima će plasirati netočne informacije kako bi opravdali nerealizaciju proračuna, kao što je to bio slučaj kod izgradnje kanalizacije i ceste na području općine.

Predsjednik IDS-a Ližnjana naglasio je također da „o transparentnosti općinske vlasti dovoljno govori podatak od istraživanja Gong-a, prema kojemu se Općina Ližnjan-Lisignano nalazi na 351. mjestu od ukupnih 365 u Hrvatskoj po pitanju transparentnosti, i naravno najlošije je ocijenjena u Istri“. 

- Što i ne čudi s obzirom da nitko ne zna kome, u kojoj mjeri i da li će se uopće vraćati komunalni doprinos, koje intelektualne usluge općina naručuje i od koga. Nije ni poznato kako je općinska vlast potrošila novac koji je imala na raspolaganju. Naime, prethodna vlast ostavila je 20 milijuna kuna na početku mandata za buduće infrastrukturne projekte, a sada se općina zadužuje, i to u situaciji u kojoj nije realizirala niti jedan značajan projekt.

IDS Ližnjana nije protiv izgradnje vrtića

Nije razvojan, kaže, jer se dobar dio sredstava planira utrošiti na projekte koje ne donose nikakav razvoj općini, a još manje zajednici. Neshvatljivo nam je kako izgradnja parkirališta kod zgrade Općine u visini od milijun kuna Cvek i Demarinu može predstaviti prioritet, kao i planirana izgradnja vrtića koji niti povećava kapacitet smještaja niti rješava pitanje smještaja djece iz okolnih naselja, ali će se financirati zaduženjem od 7 milijuna kuna. 

- IDS Ližnjana nije protiv izgradnje vrtića, ali tu je najveći problem loše planiranje, smatra Škrinjar dodajući da „tvrdnja da će se izgradnja vrtića retroaktivno financirati EU fondovima, što je naravno nemoguće, dovoljno govori o površnosti i lošoj informiranosti načelnice Cvek“.

- Na kraju, IDS Ližnjana ne može iz gore navedenih razloga podržati takav proračun, zaključio je predsjednik ližnjanskog IDS-a poručivši i da „IDS Ližnjana neće podnijeti amandmane jer je proračun jednostavno nepopravljiv i neostvariv. Stoga, pozivamo sve odgovorne osobe općinske vlasti da se ozbiljno i profesionalno bave Općinom, jer bi na taj način opravdali ne samo povjerenje mještana, već i plaće koje dobivaju za „profesionalno obavljanje dužnosti“.

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa