Systec-Automatizacija, Uljanik plovidba i Plava laguna dobitnici Zlatnih plaketa HGK-Županijske komore
Na sjednici Gospodarskog vijeća HGK-Županijske komore Pula, održanoj 10. srpnja, dodijeljene su Zlatne plakete HGK-ŽK Pula najuspješnijim tvrtkama u Istarskoj županiji u 2011. godini. U kategoriji malih trgovačkih društava Zlatna plaketa dodijeljena je tvrtki Systec-Automatizacija d.o.o. iz Labina. Uljanik plovidba d.d. Pula dobitnik je Zlatne plakete u kategoriji srednjih, a Plava laguna d.d. Poreč u kategoriji velikih trgovačkih društava.
SYSTEC-AUTOMATIZACIJA
Društvo Systec-Automatizacija osnovano je 1995. godine u Labinu, a od 2007. godine društvo ima svoje predstavništvo i u Rijeci. Zbog velikog interesa na tržištu osim u Hrvatskoj tvrtka ima svoje urede u Sloveniji (Nova Gorica) i Srbiji (Smederevo).
Poduzeće je osnovano kao društvo sa ograničenom odgovornošću za računarne i srodne aktivnosti te za proizvodnju opreme za kontrolu industrijskih procesa. Od osnivanja društvo bilježi konstantnu rast u djelatnosti za koju je osnovano i kroz višegodišnju prisutnost na tržištu ostvaruje svoj glavni cilj: postaje prvi dobavitelj za klijente koji traže rješenja na području kompjuterskog inženjeringa i automatizacije industrijskih procesa. Konkurentnu prednost gradi isključivo kroz maksimalnu prilagodbu zahtjevima klijenata i akumulacijom ekspertnog znanja na stručnim područjima i tehnologijama kojima se koriste. Od samog početka rukovodi se stavom da je uspjeh društva neraskidivo vezan za uspjeh klijenata te se ostvaruje uspješna suradnja sa grupacijom Danieli Automation S.p.A. Konkurentne cijene, stručnost kadrova i razvijenost poslovnih procesa također su prepoznali klijenti poput Mechela, Gerdau Groupa, Arcelor Groupa, US Steela, Jesca, itd.
Danas tvrtka zapošljava 186 djelatnika, a od 2006. godine više puta joj je dodijeljen status gazele kao jednom od najbrže rastućih gospodarskih subjekata. Za rezultate u poslovanju društvo je 2008. godine nagrađeno Zlatnom plaketom HGK-ŽK Pula, kao najbolje trgovačko društvo u županiji u kategoriji malih trgovačkih društava.
S obzirom na djelatnost koje društvo obavlja u strukturi zaposlenih dominiraju radnici sa višom i visokom stručnom spremom (80%): specijalisti za automatizaciju, elektrotehniku, hidrauliku i mehaniku, tehnolozi, specijalisti za elektromotorne pogone, specijalisti za programsku i računalsku opremu. Prosječna starost zaposlenih je 35 godina.
Projektiranje i puštanje u pogon industrijskih postrojenja (commissioning) pretežno na stranim tržištima je područje na kojem društvo bilježi sustavan rast u broju zaposlenika. Također, tvrtka nudi širok spektar usluga od automatizacije malih, srednjih i velikih industrijskih postrojenja, potpune ugradnje sofisticiranih automatiziranih pogona pa do ispunjavanja posebnih zahtjeva klijenata za nadgradnjom postojećih pogona.
U poslovanju ciljevi se postavljaju ambiciozno te se vodi načelom da su predan rad i učenje osnova za poslovni uspjeh. Višegodišnja prisutnost na tržištima Europe, SAD i Azije, kontinuirano unapređivanje kvalitete proizvoda i usluga, optimiziranje radnih procesa te primjena visokih svjetskih standarda sigurnosti su komponente koje tvrtku čine sve prepoznatljivijom u regiji na poslovima inženjeringa, informatičkih tehnologija i automatizacije.
ULJANIK PLOVIDBA
Uljanik plovidba je dioničko društvo osnovano 1986. godine. Dioničarsko tijelo Društva čini oko 4.300 dioničara, pretežno domaćih fizičkih osoba.
Osnovna djelatnost Društva je međunarodni pomorski prijevoz tereta kroz upravljanje flotom od 10 modernih brodova od kojih su 5 brodova za prijevoz suhih rasutih tereta i 5 tankera. Ukupni kapacitet flote premašuje 500,000 DWT.
Društvo koje je u početku zapošljavalo samo 5-ro ljudi, danas zapošljava 32-je pretežno visoko obrazovanih djelatnika koji su osposobljeni za potpuno operativno praćenje i eksploataciju brodova u svim segmentima. Na brodovima se zapošljavaju isključivo hrvatski pomorci.
Unatoč negativnim kretanjima na svjetskom pomorskom tržištu uzrokovano globalnom krizom, Društvo i nadalje uspijeva održavati visoku iskoristivost brodova, koja na godišnjem nivou iznosi preko 360 dana iskorištenosti po brodu, što je znatno iznad svjetskog prosjeka. Uljanik plovidba ima najmlađu flotu u konkurenciji svih hrvatskih brodara, s prosječnom starošću brodova od samo 4 godine.
Investicijski program obnove flote započet je 2005. godine i teži oko 540 milijuna američkih dolara. U okviru programa do danas je preuzeto 8 novogradnji izgrađenih isključivo u domaćim brodogradilištima i 3 broda sa „secondhand“ tržišta, a u slijedećih godinu dana očekuje se isporuka još 3 nova broda.
Strategijom razvoja Uljanik plovidbe do 2015. godine, Društvo se odredilo za zadržavanje osnovne pomorske djelatnosti u dva sektora, i to prijevoza rasutih tereta i prijevoza naftnih produkata i kemikalija. S tim u vezi je i preuzimanje novog tankera nosivosti 51,800 DWT (M/T ISTRA) od brodogradilišta „3.MAJ“ koje je predviđeno u ovoj godini te izgradnja dva nova bulk carriera nosivosti 52,000 DWT u brodogradilištu „ULJANIK“ čija se isporuka očekuje u 2013. Godini.
U svom budućem razvoju, Društvo će i nadalje biti otvoreno za diverzifikaciju osnovne djelatnosti sa ciljem osiguravanja pozitivnog poslovanja i premošćivanja eventualnih cikličkih poremećaja koji nastaju na tržištu pomorskog prometa.
PLAVA LAGUNA
Plava laguna je kompanija sa prepoznatljivim sustavom vrijednosti utkanim u sve njene pojavne oblike koji se tradicijski grade i njeguju od samog osnutka, davne 1957. godine, pa sve do danas. Kompanija je to ambicioznog, a istovremeno uravnoteženog razvoja te stabilne financijske strukture.
Plava laguna upravlja turističkim kapacitetima u Istri, a u vlasničkom portfelju posjeduje i kapacitete na dubrovačkom području, tvrtku Hoteli Croatia d.d. Cavtat sa 1.038 kreveta uglavnom kategorije 5*. Na porečkom području raspolaže smještajnim kapacitetima za prihvat 21.000 gostiju, u čijoj strukturi 32% sudjeluju hoteli sa optimalno podešenim kategorijama od 2* do 4*. Apartmani čine 8,5% udjela u ukupnim kapacitetima Društva pretežito kategorije 4*. Sa ukupnim kapacitetima za prihvat 12.400 gostiju i udjelom od 59,5% autokampovi predstavljaju važan segment poslovanja Društva, gdje čak 94% kapaciteta zadovoljava kriterije kategorije 4*. Turistički portfelj Plave lagune pored navedenog, upotpunjen je dvjema marinama te mnoštvom sportskih i ugostiteljskih sadržaja na lokalitetima prožetim skladom između arhitekture turističkih zdanja te prirodnog okruženja.
Uspješni poslovni rezultati Plave lagune za 2011. godinu, mjereni kako fizičkim tako i financijskim performansama, ishod su dugogodišnje konzistentne poslovne i razvojne politike Društva. Ne umanjujući važnost potonjeg, ostvarenom poslovnom uspjehu uvelike je pogodovala i konjuktura domicilne turističke industrije čemu su izgledno uvjetovale globalne političke i ekonomske promjene u konkurentskim destinacijama.
Plava laguna je u 2011. godini ostvarila 2,3 mil noćenja što čini porast od 6,4% u odnosu na 2010. godinu. Ukupni prihodi Društva zabilježili su povećanje od 8% te dosegli razinu od 452,5 mil kuna, što je uz očuvanje efikasnosti u troškovnom segmentu rezultiralo veličinom neto dobiti od 63,6 mil kuna, odnosno porastom od 18% u odnosu na 2010.
Bitno poboljšana operativna aktivnost kompanije u promatranoj godini odrazila se na visinu zarade prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) koja je generirana u visini od 174,8 mil kuna i time ostvarila rast od 19 mil kuna u odnosu na 2010., a čime je dostignut udio navedene kategorije u poslovnom prihodu od čak 39,6%.
Bilanca Društva na kraju poslovne godine iznosila je 1,4 mlrd. kuna i odražava stabilnu i jaku strukturu osobitu poželjnu u aktualnom poslovnom okruženju. Rečeno se potvrđuje učešćem kapitala u ukupnim izvorima od čak 96% uz potpuni izostanak financijskog duga.
U razvojnom segmentu poslovanja važno je istaknuti značajan kapitalni projekt temeljitu rekonstrukciju hotela Parentium, započetu koncem 2011. godine, a s ciljem podizanja kategorije hotela sa tri na četiri zvjezdice, uz proširenje ponude na kongresni turizam te bogat gastronomski doživljaj, koji će u kombinaciji sa SPA iskustvima dodatno oplemeniti turistički proizvod kompanije. Oslanjajući se na ekskluzivnu lokaciju hotel će pružati atmosferu relaksacije i odmora, obogaćenu doživljajima vode. Preuređeni hotel nosit će ime Laguna Parentium.
Važnu sastavnicu produkata kompanije čini i brižljivo očuvan i njegovan okoliš. Navedeno opredjeljenje pretočeno je u razvojnu politiku putem koje se već dugi niz godina alikvotni dio sredstava usmjerava u hortikulturno uređenje kao i u uređenje plaža i obale, te u očuvanje prirodnih resura. Tome svjedoče deset ''Plavih zastava'' koje se vijore na plažama na kojima je Društvo koncesionar.
U cilju daljnjeg jačanja pozicije na tržištu potražnje, Plava laguna je tijekom 2011. godine reorganizirala brand arhitekturu s ciljem kreiranja fokusiranog, modernog i jasnog vizualnog identiteta kompanije. Odabrano je ime krovnog branda “Laguna Poreč“, čime je poduprijeto poznato ime destinacije - Poreč, kao značajne kompetitivne prednosti, a riječju Laguna - direktno su povezani svi podbrandovi.
U skladu s tim odabran je i nov korporativni logo, čije boje naglašavaju prekrasnu prirodu, sunce i čisto more, te ujedno sugerira kvalitetu, suvremenost kao i jedinstvenost i atraktivnost ponude kompanije.
Oslanjajući se na ključne faktore uspješnosti među kojima se ističe visoka razina operativne efikasnosti te izostanak kreditne zaduženosti, Plava laguna će i u narednom razdoblju oblikovati primjerene poslovne politike koje će joj osigurati daljnji stabilan i uspješan poslovni ciklus. Pri tome će doprinos svih zaposlenih, kao i u svim dosadašnjim etapama razvoja kompanije, biti od neprocijenjive važnosti.