Devide Vincenti: 'TV prava nekim klubovima donose 30 posto prihoda'
Televizijska i marketinška prava u posljednje dvije godine unijele su značajne promjene u strukturu financiranja nogometnih klubova u našoj zemlji. Predsjednik nogometnog kluba Istra 1961 Branko Devide Vincenti istaknu je na konferenciji na ovogodišnjim ‘Danima Branka Bubića’ koji se održava u konferencijskom centru Mon Perin u Balama kako su ona izuzetno važan prihod pogotovo za male klubove, jer ako izbacimo klubove iz velike četvorke ostalim klubovima to predstavlja 20 do 30 posto ukupnih godišnjih prihoda. Kao što je poznato, hrvatski klubovi svoje prihode baziraju uglavnom na prodaji igrača tako da je ovaj iznos dostignut posljednje dvije sezone stvaraju značajno olakšanje, dodao je Devide Vincenti.
Hrvatska je svoja prva TV prava prodala pred desetak godina, a prije toga se iznos svodio na 500 tisuća kuna i jedan prijenos tjedno, koliko je nacionalna televizija plaćala, rekao je Ivica Blažičko urednik Programa Maxsport kanala, da bi nakon samo tri godine svih pet utakmica HNL-a bilo pokriveno TV prijenosima. Danas su tome pridodane i utakmice mlađih selekcija hrvatske reprezentacije, futsal lige i ženskog nogometa.
Hrvatska nogometna liga danas ima dva ugovora za TV i marketinška prava koji ukupno hrvatskim klubovima donose više od 11 milijuna eura prihoda, koji se po određenom ključu preraspoređuju klubovima, rekao je Ante Cicvarić , voditelj odjela za marketing HNS-a koji je tom prigodom ukratko predstavio ugovore za TV prava HNL-a i obaveze koje klubovi imaju.
Nažalost naša liga po TV praćenosti nije uspjela probiti granice zemalja našeg okruženja zbog čega nema prihoda od globalnog tržišta, no produkcijski nimalo ne zaostaje za najjačim ligama, dodao je Blažičko. Iznio je i podatak kako je utakmica polufinala Hrvatskog nogometnog kupa u srujedu između Hajduka i Dinama bila najgledaniji stream toga dana na svijetu. U novije vrijeme, dodao je sve je veći izazov osigurati ekskluzivitete prijenosa i eliminirati ilegalne streamove, dok će u budućnosti sve veći izazov biti kako zainteresirati mlađe generacije sa kratkim sadržajem na mobilnim uređajima, što nije izazov samo za nogomet.
U posljednjih nekoliko godina dogodile su se velike promjene oko TV prava i u La Ligi, rekao je predstavnik La Lige Esteban Casado i sredstva su se doslovno udvostručila. Novac koji dobijemo od TV prava, rekao je Casado, a radi se o 1,15 milijardi eura godišnje, dijeli se na klubove prve i druge La Lige u omjeru 90:10, od čega najbolji klubovi dobivaju oko 30 posto tog iznosa.
Zaključak panela kojeg je vodio Igor Franković, je kako budućnost sigurno leži u monetizaciji svakog pojedinačnog prava s obzirom da se osim samog prijenosa sve više raste industrija podacima pogotovo u kladioničarskom svijetu, a sigurno će se u narednim godinama pojaviti i nove potrebe i oblici korištenja TV prava. (S. Ž.)