Istra budućnosti: Profitabilniji turizam koji podiže kvalitetu života

0
Okrugli stol pod nazivom „Istra budućnosti“
Okrugli stol pod nazivom „Istra budućnosti“

Istra treba profitabilniji turizam zasnovan na visokokvalitetnoj usluzi i specifičnoj ponudi, te razvijati eno i gastro turizam, cikloturizam, razviti golf industriju te nautiku, zaključak je poslovne konferencije Croatia Business Open koja se pod nazivom „Istra budućnosti“ 26. srpnja održala u Umagu u organizaciji Zagrebačke banke, Istarske županije, uz partnere časopis Banka i turističke kompanije Istraturist.

Sunce i more te obiteljski odmor još uvijek je glavni proizvod hrvatskog turizma, stoga je potrebno promišljati kako se sustavno okrenuti od 'apartmanizacije' i gostu ponuditi mnogo više vrijednih sadržaja, ustanovljeno je na skupu koji je okupio zamjetan broj osoba političke i poslovne elite.

Predsjednik Republike Hrvatske Ivo Josipović otvarajući konferenciju istaknuo je kako je cjelogodišnja turistička sezona strateški interes Hrvatske, dok je Istri čestitao što ona sama radi pomake i razvija se. „Kada govorimo o Istri govorimo o elitnoj regiji gdje se ostvaruje trećina ukupnog prometa u turizmu Hrvatske. Od izuzetne je važnosti da se Istra razvija i da bude još uspješnija.“

Predsjednik Josipović pozvao je Vladu i parlament da do kraja oblikuju definiciju turističkog zemljišta, koja trenutačno blokira investicije te istaknuo važnost stavljanja u funkciju državne imovine.

Predsjednik Vlade Zoran Milanović smatra kako nema jedinstvenog recepta za razvoj, bez obzira govori li se o cjelokupnoj ekonomiji ili turizmu, te vjeruje da je jedino vrijedno pravilo  kontinuiran rad.

„Metoda pokušaja i pogreške je načelno dopuštena, no u jednom trenutku primorani ste odabrati smjer. Hrvatska ima odličan geografski položaj, članstvo u Europskoj uniji, europski prosjek u školovanju ljudi. To znači da sada polazimo s ravnopravne situacije s drugim zemljama, a sljedeći mjeseci će nas definirati.“

Oni koji shvaćaju slobodno tržište, koji nemaju nepotrebni zaštitnički stav, kao što Istra nije imala,oni su krenuli dalje, naveo je premijer.

Istra je u određenom trenutku odlučila koji je njen smjer i učinila kvantni skok u razvoju, a premda moramo učiti iz Istarskog modela, on se ne može kopirati u Dalmaciji ili Slavoniji. Isto je s ekonomskim modelima - sjever i jug Europe su jako različiti, a Hrvatska ima svoj model -  ne model Latvije niti model Grčke.

Istarski župan Valter Flego u svom pozdravnom govoru istaknuo je da gospodarski razvoj treba temeljiti na konsenzusu privrednih i političkih čimbenika zajedno, no dva su ključna faktora za oporavak naše ekonomije – investicije i konkurentnost. 

Dvostruko veći prihod od turizma

Darko Lorencin, ministar turizma, predstavljajući strategiju razvoja turizma od 2014. do 2020. naglasio je da je glavni razvojni cilj zemlje ulazak u vodećih 20 turističkih destinacija na svijetu po kriteriju konkurentnosti, sa sadašnjeg 34 mjesta.

Ministar Lorencin do 2020.  najavljuje sedam milijardi eura vrijedne investicije, a zbog  poboljšane strukture i kvalitete smještaja, kao i duže sezone, smatra da ćemo ukupnu turističku zaradu povećati na 14 milijardi eura.

Strateški marketing plan bit će završen do 11. mjeseca, a provest će se i velika domaća i inozemna istraživanja tržišta, primjerice kako približiti Hrvatsku ljudima koji nikad ovdje nisu bili ili koji prodajni kanali su najisplativiji, najavio je ministar Lorencin.

„U Istri je u planu izgradnja četiri tisuće hotelskih soba, realizacija projekta Brijuni rivijera te razvoj turističkog proizvoda na otoku Veliki Brijun, kao i mnogobrojni greenfield projekti izgranje golf igralište“.

Konzultant Eulogio Bordas, THR, Innovative Tourism Advisors, upitao je okupljene podiže li turizam kvalitetu života u Istri, te upozorio na onečišćenje i gubljenje svog identiteta. Njegova vizija je pretvoriti Istru u lifestyle destinaciju, te napominje da je gost spreman dati više novca za uslugu koja ima dodanu vrijednost.

„Do 2025. godine možete povećati profitabilnost tri puta ako odredite strateški konsenzus. Kod poslovnog modela destinacije, ključna sastavnica je ono što se nudi, zanimljivo je što većina turističkih destinacija želi privući sve vrste turista, ali to je velika zabluda“, rekao je Bordas.

Neki od projekata koje predlaže su luksuzni kampovi s pet zvjezdica, pretvaranje apartmana u kvalitetnije pružatelje smještaja i doručka, te plaćanje školarina talentiranim učenicima koji bi se nakon završenog studija u inozemstvu, obvezali nekoliko godina raditi za dobrobit turizma.

Istra kao brand

Tomislav Popović, predsjednik Uprave Maistra, komentirao je odgovor na pitanje koja obilježja gosti trebaju vezivati uz Istru u budućnosti.  Većina sudionika smatra da to treba biti „destinacija doživljaja i dobra hrana“. „Nema turizma bez doživljaja, ali važno je dizati kvalitetu života, a ako Istra postane poželjno mjesto za život svojih stanovnika, bit će poželjna i za turiste.

Ivan Jakovčić, bivši župan Istarske županije, predsjednik IDS-a ističe veliku prednost Istre, a to je činjenica da je turist u na pola sata od mora u kojem god dijelu Istre se našao. Isto tako, ima i više nego dovoljno kapaciteta da postane prepoznatljiva kao cijela regija u očima stranog turista.

Turističku ponudu u budućnosti najbolje opisuje gourment (restorani, vino, maslinovo ulje), pokazala je anketa. Željko Kukurin, predsjednik Uprave Istraturist ,komentira kako nismo dovoljno konkurentni u niti jednom od njih. „Tržište je vrlo specijalistički napravljeno. Treba razumjeti da nitko ne dolazi na sport, već neki dolaze na tenis, a neki na natjecateljski tenis.

Osim povećanja specijalizirane ponudu, sudionici panela Istri žele da u budućnosti ostvari povećanje zarade i zapošljavanja, ali i očuvanje vrijednosti za buduće naraštaje.

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa