Autor koji spaja nadrealizam, grotesku i horor predstavlja 20 novih skulptura
U petak, 20. listopada, u Dnevnom boravku Društvenog centra Rojc u Puli s početkom u 20 sati bit će otvorena izložba 20 novih skulptura Marija Devčića, pulskog skulptora internacionalnog renomea. Devčić je dobitnik prestižnih svjetskih nagrada i priznanja za svoj rad, a većina skulptura koje će predstaviti u Rojcu javnost će vidjeti prvi put.
Devčić je ove godine okrunjen dvama međunarodnim priznanjima: Leonardo da Vinci Prize osvojio je u travnju, a International Prize Michelangelo – the Genious of Italy uručen mu je u srpnju
Osvojio je prvu nagradu za najbolju skulpturu u Moskvi na međunarodnom natjecanju Visionary Art, predstavio se svojim radovima iz ciklusa Morphogenesis Within na izložbama u Portugalu, Sankt Petersburgu i New Yorku. Njegova su djela dvaput predstavljena u pariškom Louvreu.
Njegova se skulptura nalazi i u zakladi "Amedeo Modigliani" koja je prije nekoliko godina objavila natječaj za radove suvremenih umjetnika kao hommage 100. obljetnici smrti ovog slavnog umjetnika. U konkurenciji od 4.000 prijavljenih radova u raznim tehnikama, od slikarstva do kiparstva, izabrano je njih 15, a među njima i Devčićeva skulptura.
Njegov opus kritičari smještaju na granicu nadrealizma, groteske, brutalnosti i horora. Većinom koristi »mixed media« tehniku, kojom se osnovne sirovine poput drva, kamena i gline miješaju s modernijim metalima ili plastikom. Umjetnik je to čija djela često bude nelagodu i neodoljivo podsjećaju na Gigerova, a i sam priznaje da je švicarski umjetnik značajno utjecao na njegov rad.
"Izuzetno me se dojmi uvijek iznova mračna energija koja izbija iz svake pore njegovih umjetnina", izjavio je svojedobno Devčić o H. R. Gigeru, napoznatijem po kreaciji najjezivijeg filmskog čudovišta - Aliena.
"Satkane, sazdane, sačinjene od primordijalnih materijala, drva i gline, u kombinaciji s metalom i plastikom,
skulpture izražavaju sirove i bazične impulse, strahove i želje. Kreirane u tehnici kombiniranih medija,
Devčićeve skulpture podsjećaju nas na to da je život sačinjen od mnogo iskustava i osjećaja koji stvaraju
cjelovito i univerzalno, a istovremeno fragmentarno i individualno iskustvo. Moderni materijali opisuju
modernog čovjeka koji je u svojoj biti (nažalost?) ostao nepromijenjen od samih početaka. Otvorena usta figure
u gotovo svakom radu predstavljaju glad, no ne onu fizičku, već svojevrsnu glad duše, tjeskobu koja troši i
uništava njenu humanost, kao i humanost svih drugih ljudi. Iako se na prvi pogled čine tmurne i pesimistične, u
skulpture je ugrađen moment optimizma obzirom da autoru proces njihova stvaranja znači zacijeljenje duše", stoji u najavi izložbe.
Mario Devčić pohađao je Školu primijenjenih umjetnosti, završio je studij povijesti, a nekoć je bio i aktivni glazbenik – član metal bendova Nailed i Skepsis +, a svirao je i s čuvenom Sepulturom. Bio je jedan od pokretača metal festivala Goathell, i dugi niz godina nastupao na metal sceni. Nakon odlaska s glazbene scene vratio se vizualnim umjetnostima: osim kiparstvom, radio je i radi kao restaurator. Sudjelovao je u restauraciji katedrale sv. Stjepana u Beču 2012. godine, gdje je davao nov život i nužnu zaštitu gotičkoj kamenoj plastici crkve i skulpturi jednog od bečkih parkova. Vanjski je suradnik Restauratorskog odjela Vodnjan-Juršići za broncu i keramiku. (M. V. I.)