Posjetili smo pulsku Pufkalicu

'Kupci koji nam dolaze žele prestati pušiti ili traže jeftiniju alternativu'

0
U pulskoj Pufkalici
U pulskoj Pufkalici

Električne cigarete sve su popularnija alternativa onim standardnim, a razloga za ovaj rastući trend je više: nema izgaranja, nema pepela, nema zadimljenosti i specifičnog smrada koji još dugo visi u zraku nakon konzumacije, a može biti i puno jeftinije. Mnogi ljudi električne cigarete također vide kao tranzicijsku stepenicu u dostizanju konačnog cilja, potpunog prestanka pušenja.

Rastu popularnosti svjedoči i Puffkalica, specijalizirana trgovina za kupnju e-cigareta koja u pulskom Max Cityju posluje već godinu dana. Ovdje smo sreli Edija Garibovića, inače studenta dentalne asistencije koji nam objašnjava da su alternative klasičnim cigaretama danas dvije: uređaji u koje se umeću posebne cigarete sabijenog duhana, u kojima se on grije, ali ne izgara, te uređaji koje prodaje Puffkalica i koji se pune određenom tekućinom (mješavinom baze, arome različitih okusa te tekućeg nikotina) koja potom isparava.

Sastojci tekućine koja se ulijeva u uređaj: aroma jagode i kreme, tekući nikotin i baza

Edija za početak pitamo kako izgleda tipičan susret s kupcem koji prvi put priđe njihovom pultu.

Najčešće nam dolaze ljudi koji žele prestati pušiti ili traže jeftiniju alternativu. U početku su malo skeptični, to najčešće bude 'želim probat, ali nešto što ne košta puno, a da je dobro', što je i malo kontradiktorno (smijeh). Ali razumijemo ih - nema smisla da netko odmah uloži veću svotu novca, a ubrzo shvati da to nije za njega. Zato im za početak nudimo nešto jeftinije i jednostavnije uređaje. Od okusa im najčešće preporučamo arome duhana jer je nešto najsličnije cigareti, kaže nam i pokazuje njihov najprodavaniji uređaj, koji funkcionira na bazi magneta kojim se spremnik s tekućinom jednostavno vadi i umeće i za kojeg će kupci morati izdvojiti 17 eura.

Najprodavaniji uređaj u Puffkalici, za kojeg će kupci morati izdvojiti 17 eura, te duhanska aroma „Marshall“ po uzoru na Josipa Broza Tita

Velika ušteda

Od ostalih je artikala ponuda šarolika, a najraznovrsnije su same arome, kojih u katalogu ima oko 150. Premda je najzdraviji i najjeftiniji način pušenja apstinencija, ovakvim se uređajima pušači uvelike okreću i zbog cijene. Kupci u početku moraju izdvojiti veću cifru za kupnju uređaja, koji idu od 10 do 130 eura, ali nakon toga će i najstrastveniji pušači prelaskom na električne cigarete potrošiti oko tridesetak eura mjesečno, što je poprilično malo ukoliko se uzme u obzir da osoba koja puši kutiju cigareta dnevno na mjesečnoj bazi mora izdvojiti oko 150 eura.

Velik izbor uređaja u pulskoj Puffkalici

Popularni su među pušačima postali i Wiip stickovi, koji se također mogu kupiti na kioscima. Razlika je u tome što su njihovi spremnici s tekućinom jednokratni te je svaki put potrebno kupiti novi. Kapsula s 2,2 mililitre tekućine u prosjeku košta od 3 do 4 eura, višestruko skuplje u odnosu na cijenu koju izdvajaju korisnici koji uređaje pune sami: bočica od 120 mililitara tekućine u Puffkalici će vas, odnosno o proizvođaču, koštati od 10 do 15 eura. Prednost Puffkalice je, dodaje Edi, ta da se tekućina miješa na licu mjesta, pa kupac nosi kući gotov proizvod koji direktno ulijeva u uređaj.

 

Od dodatnih stavki o kojima treba razmišljati su tu grijač, koji košta od 2 do 6 eura te se u prosjeku mijenja dvaput mjesečno, te baterija, koja se u prosjeku puni jednom dnevno. Kupcima su posebno zanimljivi i nipošto beznačajni popusti: subotom od 10-12 sati i od 16-18 se uređaji mogu kupiti na 15 posto popusta, a potrošni materijal na čak 20 posto. Tu je i popusna skala kojom kupci ostvaruju sve veći popust na veći potrošeni iznos, a Puffkalica je i jedina trgovina u Max Cityiju koja svim zaposlenicima trgovačkog centra daje stalni popust od 20 posto na sve proizvode.

Naslov

S dvije kutije dnevno na električnu cigaretu

A netko tko je zasigurno smanjio financijski izdatak zbog pušačkog poroka je Emiliano Dorani, koji je u Puffkalicu stigao u redovnu kupnju i pristao nam dati izjavu.

Počeo sam s električnim cigaretama kako bih smanjio pušenje standardnih, budući da sam pušio dvije kutije na dan. Pomislio sam 'ako budem pušio ovo i kutiju dnevno, bit ću zadovoljan'. Malo pomalo sam se potpuno prebacio i zadnjih šest godina uopće ne pušim obične cigarete, čak mi se i gade. Da mi je netko prije deset godina rekao da će biti tako, ne bih mu vjerovao, kaže nam Dorani.

Emiliano Dorani u redovnoj kupnji

S ovakvim kupcima, kaže nam Edi, stvar ide puno lakše:

- Iskusniji pušači znaju što žele i uglavnom dolaze pokupiti proizvod i platiti, budući da na internetskim stranicama ranije odaberu ono što žele. Ali kupaca ima svakakvih: neki je dan prošao čovjek koji već godinama puši e-cigarete, ali je odlučio da želi sam izrađivati grijače koji zagrijavaju tekućinu. Nekad se oni nisu mogli kupovati, pa su ih ljudi morali sami izrađivati. Pokazao sam mu kako se radi i ovdje smo ga zajedno složili.

Prva Puffkalica ima već devet godina

Inače, Puffkalica je ideja Krune Košeka, koji je svoju prvu trgovinu otvorio još unazad 9 godina u Čakovcu. Danas je broj poslovnica narastao na devet: razne se Puffkalice, osim u Puli i Čakovcu, nalaze u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Varaždinu, a svoje proizvode prodaju i online putem. Kupaca u Puli, rekao nam je voditelj trgovina Antonio Toplek, ne fali:

Jako smo zadovoljni poslovanjem u Puli, promet je dobro krenuo od samih početaka. U jednu ruku smo to i priželjkivali, budući da smo prije otvaranja imali puno kupaca putem webshopa, koji su se stalno raspitivali hoćemo li negdje otvoriti trgovinu. Stavka koja nam je također išla na ruku je lokacija, budući da nam je Max City ponudio poziciju. Kupcima iz online trgovine smo javili da otvaramo, i tako je krenulo, zadovoljno ističe Toplek.

Tim Puffkalice. Izvor: Puffkalica.hr

Dok razgovaramo, do trgovine dolazi i Nives Ekhart, koja električne cigarete koristi posljednjih godinu dana.

Planiram potpuno prestati pušiti cigarete, ali nažalost još nisam uspjela. Nadam se da hoću – kaže nam Nives. Primjećujemo da za sad dolaze kupci srednje životne dobi, pa se pitamo što je s mlađima. Naime, jedan od najvećih problema ove vrste e-cigareta je taj što ih, premda je punoljetnost preduvjet za njihovu kupnju, često koriste i osobe mlađe od 18 godina.

Striktni smo oko tog pravila i uvijek provjeravamo dob - započinje Garibović. – Ali nažalost, nakon što je netko onemogućen kupiti proizvod jer je maloljetan, pronađe nekog starijeg tko će to učiniti za njega. Jako je teško to zaustaviti, baš kao što je teško maknuti maloljetne osobe od običnih cigareta, navodi i za kraj nam prepričava incident koji se ovdje dogodio unazad mjesec dana. Puffkalica je trgovina otvorenog tipa, zbog čega se na kraju radnog vremena sve ladice u kojima se drže proizvodi zaključavaju. Međutim, netko je, budući da je trgovački centar i dalje bio otvoren, uskočio unutra i provalio u zaključane ladice. Po svoj su plijen provalnici došli još jednom, ali je dežurni zaštitar uhvatio maloljetne počinitelje te je pokušaj pljačke prijavljen policiji. (Tekst i foto: Roberto Rauch)

Pulska Puffkalica

 

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa