Iako je izgrađen puni profil Ipsilonom i dalje 'samo' 110 na sat
Dionica Istarskog ipsilona na dijelu od Cerovlja do Lupoglava, odnosno dodatnih 13 kilometara punog profila do tunela Učka, svečano je otvorena 26. srpnja. To je predzadnja dionica Istarskog ipsilona prema tunelu Učka, a uskoro će i preostala dionica biti dovršena i puštena u promet.
Neke vozače začudilo je što zaustavnog traka nema na čitavoj dionici, te što je, iako je izgrađen puni profil auto ceste, ograničenje brzine i dalje 'samo' 110 km/sat. Odgovore smo zatražili od koncesionara, Bina-Istre.
Na pitanje o zaustavnom traku odgovoreno nam je da „norme građenja u Republici Hrvatskoj podrazumijevaju izgradnju autoceste čija prometnica ima dvije fizički odvojene kolničke trake sa po najmanje dvije prometne trake u svakom smjeru te po jednu traku za zaustavljanje duž cijele prometnice ili ugibalište za zaustavljanje vozila svaka 2 km“.
„U prvoj fazi izgradnje autoceste Istarski ipsilon, u skladu sa dobivenim građevinskim dozvolama, umjesto kontinuiranog zaustavnog traka izgrađena su ugibališta koja se nalaze svaka 2 km.
Duž svake autoceste mora postojati kontinuirani zaustavni trak ili ugibalište svaka dva kilometra, što je slučaj dionica Pula-Umag i Kanfanar-Lupoglav, i što sukladno normama građenja kategorizira ovu dionicu autocestom.
U tijeku je dovršenje Istarskog ipsilona u puni profil autoceste te se na svim novim dionicama sistematično gradi kontinuirani zaustavni trak dok će na strani gdje se nalaze ugibališta, zaustavni trak biti izgrađen tijekom 2B faze, u skladu sa sporazumom potpisanim između Vlade republike Hrvatske i Bina-Istre“, rekli su nam u Bina-Istri.
Mnogi su vozači ostali razočarani što se ograničenje brzine na Ipsilonu nije povećalo na više od 110 km/h.
„Brzina od 130 km/h na autocestama u RH ne predstavlja standard već maksimalnu dopuštenu brzinu. Naime, na brojnim dionicama autoceste maksimalna dozvoljena brzina je i niža od 130 km/h. To je slučaj na autocesti Rijeka-Zagreb, na dionici Rijeka-Bosiljevo gdje je u dužini od cca 80 km ograničenje brzine 110 km/h pa čak i 100 km/h. Na dionici Zagreb-Split, na izlazu iz tunela Sv. Rok postoji dionica ograničena na 80 km/h. Što se tiče Istarskog ipsilona, graničnu brzinu određuju projektanti ovlašteni od strane Ministarstva mora, prometa i infrastrukture uz mišljenje MUP-a“, odgovoreno nam je iz Bina-Istre. (Nenad Čakić)