O stanju u Zračnoj luci Pula oglasio se i Nezavisni sindikat

0
Pulski aerodrom (foto: Duško Marušić/PIXSELL)
Pulski aerodrom (foto: Duško Marušić/PIXSELL)

Nakon Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije te Uprave Zračne luke Pula, o situaciji na pulskom aerodromu oglasio se i tamošnji Nezavisni sindikat. Njihov dopis našem portalu, koji potpisuje predsjednik Zvonimir Lokmer. objavljujemo u nastavku.

"Poštovane novinarke i novinari, poštovane kolegice i kolege, i svi  čitatelji ovoga teksta. Za početak ću vam reći da je Nezavisni sindikat Zračne luke Pula nastao zbog velikog nezadovoljstva radnika. I to ne zbog nezadovoljstva poslom ili upravom, ne, ne,  nastao je zbog nezadovoljstva radom Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije! A i dan danas kolege iz SIKD-a glume da žele surađivati, ali nažalost samo žele biti glavni, i od nastanka Nezavisnog sindikata na sve moguće načine nas nastoje izbaciti i onemogućiti nam da sudjelujemo u radu.

Ovim osvrtom nastojat ćemo iznijeti činjenice o ovoj situaciji koja je nastala. Naš cilj  je suradnja, poboljšanje stanja, i traženje rješenja, iznošenjem činjenica a ne optuživanjem i svađanjem, jer takav stav vodi daljnjem produbljenju krize u ova ionako vrlo vrlo teška vremena za sve.

 

Za sve što vam ovdje iznesemo postoje i pisani dokumenti. Tekst SIKD-a koji ste dobili je dobrim dijelom netočan i manipulativan jer… Inicijativu za kolektivno pregovaranje, i smanjenje materijalnih prava poslodavac je pokrenuo 5.6.2020 godine. I to zbog toga jer u KU postoji stavka koja kaže da se to mora napraviti ukoliko promet bude manji od 500.000 putnika. Na naš odgovor poslodavcu, da ne možemo točno znati koliko će se morati smanjivati osnovica i materijalna prava radnika prije nego što završi sezona, listopad, plaće i prava radnika su cijelo vrijeme ostala ista, čak i s današnjim danom.

Pregovori su se samo intenzivirali u listopadu, ne i počeli. Točno je da je prihvaćeno 15 postotno smanjenje osnovice za razdoblje od 01.10.2020 do 30.09.2021 plus 3 mjeseca trajanja kolektivnog ugovora. To je prihvaćeno jer su se sami radnici Zračne luke odlučili na to iz razloga što se u tom slučaju KU ne bi prekidao i osnovica bi cijelo vrijeme trajanja ugovora bila fiksna. U slučaju da su radnici rekli da žele da aneks počne s 01.11.2020, osnovica ne bi bila fiksna i KU bi se mogao prekinuti prije njegovog isteka.

Pad prometa ove godine je 90 posto, ili da budemo sto posto precizni 89,6 posto!!! Točno je da je usuglašeno reguliranje prava na regres za godišnji odmor uz ostvarenje poslovnih rezultata. Naknada za prijevoz je prihvaćena djelomično, ne i u potpunosti. Detalje zbog čega nije, pitajte kolege iz SIKD-a.Nego, recite vi meni gdje piše da je poslodavac obavezan radniku platiti prijevoz, ili da mora imati organizirani prijevoz do posla?

Točno je da je spor nastao zbog inzistiranja SIKD-a da se zaštite plaće najugroženijih radnika, unatoč tome što nam je prezentirano i izračunato da niti jeda radnik neće imati neto plaću manju od 4000 kuna, nego veću. Pravo potpore na očuvanje radnih mjesta je iznos od 4000 kuna, ali to je pravo potpore za očuvanje radnih mjesta što poslodavac i čini i ne dijeli otkaze.

Što se tiče pravilnika o radu točno je da je osnovica umanjena za 20%, da je ukinuto pravo na regres za GO, i naknada za Uskrs i Božić, dar za djecu, i naknada prijevoza na relacijama za koje postoji prijevoz koji organizira poslodavac svojim vozilima. Ali sve to što je ukinuto u pravilniku je ostalo u kolektivnom ugovoru i Aneksom 2 bi bilo potvrđeno da je potpisan. Nažalost Aneks 2 nije potpisan, a kolektivni ugovor je prekinut. Inzistiranje SIKD-a na tome da poslodavac dok god traje Aneks KU nikome ne smije dati otkaz zbog poslovno uvjetovanih razloga je shvatljivo svakome poslodavcu neprihvatljiv, pogotovo u ovo vrijeme pandemije i vremena kad se ne zna što će i kako biti sutra.

Navod da je Kolektivni ugovor otkazan nezakonito ne smatramo istinitim jer je poslodavac ispunio sve obaveze iz istoga, a kad je došao krajnji rok u kojem smo trebali potpisati novi aneks, Aneks 2 KU, to se nije desilo, jer kolege iz SIKD-a to nisu htjeli. Isto tako, nama je vrlo jasno da se s naše strane potpisani Aneks 2 ne može primjenjivati, ali ne zato jer je kako kažu potpisan s manjinskim sindikatom, nego zbog toga što sve strane potpisnice kolektivnog ugovora, moraju potpisati isti kako bi se on mogao primjenjivati. Ista stvar je jasna i poslodavcu.

Sad mi objasnite kako je moguće da smo mi u tolikoj mjeri manjinski sindikat iako na Zračnoj luci gdje djelujemo imamo samo par članova manje nego SIKD? Podaci o broju članova su iz listopada. A i član smo Nezavisnih Hrvatskih Sindikata, čiji je predsjednik Krešimir Sever. Nažalost, mislim da je direktorica prekinula važeći kolektivni ugovor zbog ponašanja SIKD-a i ne pridržavanja dogovorenih rokova, ne odgovaranja i odugovlačenja, a ne iz razloga što nije bilo vremena za traženje rješenja.

Tijekom listopada kad je trajalo ovo intenzivno rješavanje problema, kolege iz SIKD-a, su očigledno stvorili više problema, nego što su ponudili rješenja i zbog toga se nalazimo u situaciji u kojoj jesmo. No to me sve ne čudi, jer koliko možemo čitati u novinama, i u drugim poduzećima gdje oni djeluju postoje isti problemi i ne naziru se rješenja.

To je mogući razlog zašto im nitko iz općina, ministarstva i županije ne odgovara. Svi mi u Nezavisnom sindikatu Zračne luke Pula smo i radnici Zračne luke i ne radimo za plaću od članarina, nego se borimo za sebe i svoje bolje sutra, i možda jesmo mali sindikat, ali ovim putem ih upozoravamo da nećemo dozvoliti da od Zračne Luke Pula, stvore novi Uljanik. Situacija je takva da se ne zna kakva će biti sljedeća godina, i ako bude kao i ova ili lošija, onda je vrlo lako da Zračna luka završi u stečaju jer novca za plaće i poslovanje jednostavno neće biti. A kad dođe stečajni upravitelj, mislite li da onda neće biti dijeljenja otkaza? I evo nakon mirenja, koje je nažalost propalo, nastavlja se daljnje optuživanje i prijetnje od strane kolega iz SIKD-a, jer sad su im opet za njihove neuspjehe krivi svi ostali.

Postoji jedna definicija, koja se zove definicija ludila, a to je kada uvijek radiš jednu te istu radnju a očekuješ drugačiji rezultat. I zato se mi sada očitujemo, ali nemamo namjere to raditi i ubuduće jer prepucavanje preko novina i portala nije naš cilj, naš cilj je sjesti i tražiti

rješenja, a kad je nešto hitno onda smo spremni u bilo koje doba dana i noći reagirati i raditi, i nije nam bitno koji je dan u tjednu, niti koje je doba dana. A kako bi vam dočarao kako to kod nas u realnom svijetu funkcionira, upotrijebit ću dvije ključne riječi. Ambulantni Let! Takve letove koji dolaze po ljude kojima je potrebna pomoć, ili samo voze organe za transplantaciju, čekamo dok god je potrebno, a ponekad se znalo desiti da dočekamo i jutarnju smjenu. Naravno ne svi zaposlenici Zračne Luke, nego oni koji su potrebni da bi se taj posao mogao obaviti. I za kraj, mjesec je prosinac pa ću iskoristiti priliku da svim kolegama na Zračnoj luci Pula, i svim ljudima dobre volje zaželim da ostanu negativni i da ih služi zdravlje, neka imaju čestit Božić, i neka im nova 2021. godina donese vedriju budućnost i smirivanje ove pandemije koja je zahvatila cijeli svijet", piše predsjednik Nezavisnog sindikata Zračne luke Pula Zvonimir Lokmer.

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa