Što ako zbog ‘korone‘ ne platite račune ili ratu kredita?

0
 Foto: Marin Franov/PIXSELL
Foto: Marin Franov/PIXSELL

Zbog krize koja je nastala uslijed pandemije koronavirusa i najavljenog, a negdje već i realiziranog otpuštanja radnika, pojedini davatelji javnih usluga najavili su kako će nastojati ublažiti situaciju, te odgoditi plaćanje obveza određenim kategorijama korisnika. Slobodna Dalmacija je nastojala doznati što to konkretno znači za građane, i za koje usluge mogu očekivati privremenu poštedu.

HEP

Ono što je sigurno jest da se ne moraju bojati kako će im u narednom periodu, zbog neplaćenih rata, Hrvatska elektroprivreda isključiti struju. U HEP-u su, naime, obustavili privremeno sve postupke isključenja kupaca s elektrodistribucijske i plinske mreže, i to, kako navode, zbog aktualne situacije koja pogađa velik broj građana.

- Društva HEP grupe - HEP Elektra, HEP Plin, HEP Toplinarstvo i HEP Opskrba do daljnjega neće provoditi postupke prisilne naplate potraživanja od kupaca. Također, svi kupci kategorije kućanstvo koji su u 2020. godini na zahtjev opskrbljivača zbog dugovanja za električnu energiju isključeni s elektroenergetske mreže, ponovno su uključeni - navode u HEP-u.

Banke

Pojedine novčarske kuće počele su izlaziti u susret korisnicima tako što su ukinule naknadu za podizanje gotovine na bankomatima drugih banaka, a sve kako bi klijentima olakšale pristup njihovim novčanim sredstvima s obzirom na trenutačne mjere ograničavanja kretanja. Na ovaj su se potez, prema našim informacijama, zasad odlučili u Erste banci i Raiffeisenu.

Bankovne klijente bi u ovoj situaciji najviše, naravno, radovala odgoda plaćanja kreditnih obveza. Upravo takvu mogućnost najavili su, podsjetimo, prije nekoliko dana iz Hrvatske udruge banaka (HUB) izvijestivši kako njihove članice u sljedeća tri mjeseca (počevši od travnja 2020. godine) ne bi trebale poduzimati nikakve mjere prisilne naplate duga te da će razmatrati i odobravati zahtjeve za odgodom plaćanja kredita onim građanima i poduzetnicima čiji je bonitet ozbiljno narušen uslijed posljedica epidemije koronavirusa.

Koje kategorije klijenata se mogu nadati tromjesečnoj odgodi plaćanja kredita, pitali smo u bankama. Većina je njih, međutim, još u fazi pripreme spomenutog modela.

- Raiffeisen banka započela je s pripremom aktivnosti s ciljem olakšavanja i odgode otplate financijskih obveza klijenata koji su se zbog širenja virusa Covid-19 našli u nepovoljnoj financijskoj situaciji. Aktivno pripremamo mjere koje će olakšali posljedice koje je korona virus ostavio na financijsku sliku naših klijenata - poručili su, među ostalim, iz RBA banke. Sličan odgovor stigao je i od Privredne banke Zagreb. I oni, kako navode, intenzivno rade na posebnom setu mjera za pomoć i olakšanje otplate financijskih obveza građana i poduzeća čije poslovanje je pogođeno zbog ove izvanredne situacije. Glasnogovornica OTP banke, Silvija Bareša, ističe kako oni trenutačno prikupljaju upite i prijave klijenata kroz poslovnu mrežu, te će, pri uspostavi pravnog okvira "kreirati konsolidiranu listu onih koji ispunjavaju potrebne uvjete...".

Teleoperateri

Provjerili smo i kako, po pitanju odgode plaćanja, "dišu" teleoperatori. Tele2 se, primjerice, pohvalio dodjelom besplatnih gigabajta podatkovnog prometa svojim privatnim i poslovnim korisnicima. Riječ je o 6 GB-a koje oni mogu potrošiti nakon što iskoriste sav podakovni promet iz svoje tarife. Učenicima koji prate nastavu na daljinu Tele2 daje 5 gigabajta podatkovnog prometa svakih sedam dana. O mogućnosti plaćanja računa s odgodom, u Tele2 očigledno ne razmišljaju.

Ista je stvar i s tele-tvrtkom A1. I ovaj teleoperator navodi, naime, kako su, uslijed situacije s koronavirusom, osigurali brojne pogodnosti za svoje privatne i poslovne korisnike. O prolongiranju plaćanja računa zasad ni riječi.

- Mobilni privatni pretplatnici dobili su besplatnih 20GB prometa, korisnici na bonove 5GB, a Tomato korisnici na pretplatu i bonove besplatnu flat opciju kako bi mogli ostati povezani s obitelji, prijateljima ili neometano raditi na daljinu. Svi poslovni korisnici, također, su dobili dodatnih, besplatnih 20GB prometa po svim mobilnim linijama - navode iz A1 napominjući kako njihovi djelatnici ovih dana ulažu nadljudske napore da bi osigurali funkcioniranje telekomunikacijske mreže.

Ni korisnici Hrvatskog Telekoma ne moraju se nadati nikakvoj poštedi u ovim nesretnim vremenima. Ovo je odgovor kojeg smo dobili iz HT-a:

- Kako bi barem djelomično olakšao ovo razdoblje puno izazova, Hrvatski Telekom je svim svojim korisnicima od 16. ožujka omogućio korištenje brojnih pogodnosti, bez dodatne naknade. Intenzivno pratimo daljnji razvoj situacije u zemlji te razrađujemo različite scenarije kako bismo prilagodili svoje poslovanje i omogućili daljnju i nesmetanu komunikaciju za svoje korisnike, piše Slobodna Dalmacija.

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa