401 street race: Šerif Edvard Galić oborio rekord u Žminju!

0
Edvard Galić
Edvard Galić

Edvard Galić pobjednik je osmog izdanja žminjske utrke ubrzanja “401 street race”. Zagrebački vozač za upravljačem monstruoznog Chevrolet Malibua od 1000 KS u prvoj je vožnji skinuo rekord staze, oborivši pritom i vlastiti rekord. Za prijeći 401 metar dugu stazu bilo mu je potrebno tek 9.991 sekundi. Njegov konkurent u finalu Vlado Moravek nije dobio niti priliku za nadmetanje sa “šerifom”, obzirom da ga je netom prije izdao njegov brutalni Opel Kadett i morao je odustati.

Eliminacijske utrke
Eliminacijske utrke

„U Žminj sam, kao i svake godine dosad, došao prvenstveno se zabaviti i natjecati se bez planova o obaranju rekorda staze. Konfiguracija ceste je takva da to ne dozvoljava, prvenstveno jer je prilično uska i ima zavoj na kraju dionice, stoga sam bio prisiljen kočiti na 250 km/h. Upravo stoga sam iznimno zadovoljan pobjedom, svojim osobnim rekordom i dobro zaokruženom sezonom, a dogodine ću pokušati biti još brži“, kazao nam je po povratku u park vozača Edvard Galić, potpuno opravdavši status favorita manifestacije.

Tradicionalna žminjska oktanska fešta minulog je vikenda u srce Istre privukla nekoliko tisuća posjetitelja koji su uživali u uistinu bogatom programu. Četrdesetak hrvatskih i slovenskih “street racera” spremnih na kroćenje staze duge 401 metar bili su samo dio spektakla. Tu su bili vlasnici oldtimera, vozači šlepera, najmanji kartingaši te traktoristi i mađarski freestyleri koji su zabavljali okupljene, a neki od njih su i međusobno odmjeravali snage. Noć prije utrke, održan je tradicionalni subotnji “free run” pod reflektorima, događaj koji je bio idealna prilika da se privuku novi vozači koji žele okusiti čari “street racea”. Odazvao se zbilja zavidan broj vozača koji su, pomiješani s “profićima” pokušali držati tempo.

Freestyle
Freestyle

Na startnoj rampi u nedjelju moglo se vidjeti zbilja lijepih primjeraka vozila, što novih, poput Renaulta Meganea RS 250, što kultnih, primjerice BMW-a M3 E36. Publiku je oduševio slovenski Yugo kabrio koji “poteže” poput rakete, a istaknuo se i Puljanin Boris Grčić s uvijek atraktivnom Lanciom Deltom HF.

U početnoj klasi 7 (16 sek) slavio je Vladimir Diklić u Peugeotu 206, “šesticu”, odnosno klasu unutar 15 sekundi osvojio je Damir Stojković u Citroen Saxu VTS, u finalu ostavivši iz leđa u Tonija Kačinarija u BMW-E30. Klasa 5 pripala je Suadu Meštroviću, koji je u Opel Kadettu pobijedio Nevena Ivoševića (Suzuki Swift). Najviša stepenica klase 4, u koju ulaze vozači u okvirima 13 sekundi, pripala je Janku Mikuliću u Ford Cosworthu, koji je bio brži od Roberta Košara u VW Golfu I.

Kamioni
Kamioni

U posljednje tri klase, rezervirane za najbrže trkače, natjecatelji su vozili svaki posebno, obzirom da staza nema dovoljnu širinu da bi se zadovoljili sigurnosni uvjeti. Dakle, u klasi 3 slavio je spomenuti Čanžek u Yugu kabrio,s vremenom od 12,550 sek. Dario Konopek u brutalnom Audiju Coupe pobijedio je u finalu Roberta Kotasa u Corsi s vremenom 11.038 (-0.040) sek. Klasa 1 pripala je dakako – “šerifu”.

Oldtimeri
Oldtimeri

Tradicionalno uz automobiliste, snage su odmjerili i vozači golemih tegljača. Moderne “zvijeri”  mamile su poglede gromoglasnim zvukom, ali i lijepim izgledom, posebno oni ukrašeni airbrush detaljima. Nastupilo je deset vozača i odvezli su vrlo napetu utrku. Naime, prva trojica vremenski su se “nagurala” u svega tri desetinke, što je svakako bilo uzbudljivo za pratiti. Slavio je Nenad Stepčić u Scaniji s vremenom 19.628 sek, ispred Maura Kmeta u Volvu i vozača Fiatovog kamiona koji se na startnu listu upisao samo kao – Bile.

Nakon vozača tegljača, koje su vrlo zabavni voditelji i DJ častili prigodnim Severininim hitom, na stazu je izašlo desetak atraktivnih oldtimera. Oni su, znajući koji je od njih najstariji, odlučili saznati i koji je – najbrži. U grupi B pobjedu je s vremenom 15,11 sekundi odnio Milan Vukšić vozeći Porsche 911 iz 1980. godine. On  je bio brži od Ivana Vugrinca u Fiatu 124 Sport (1968.) te Livia Brečevića koji je vozio Triumph 130 iz 1971. godine. Sporija i još starija vozila uvrštena su u grupu A, a ondje je s 24,9 sekundi dugim ubrzanjem slavio Giordano Vižintin u Citroenu iz 1953.god, ispred Romana Fikfaka u Fiatu 1500 (1935.) i Marinka Pavlova u Fiatu 110 (1955.)

U sklopu žminjske oktanske manifestacije održano je i neizostavno natjecanje u vizualnom tuningu  automobila “street style” te u glasnoći audio komponenti “db drag”, što je također okupilo brojne natjecatelje, ali i publiku.

Streetstyle
Streetstyle


Provozao se i najbrži dragster u Europi

Dragster
Dragster

Iako zbog uske staze nije mogao nastupiti, vozač iznimno atraktivnog dragstera koji je stigao s mađarskom ekipom frestylera, nije odolio da nakratko demonstrira publici iznimnu moć stroja progonjenog nitrom. Golemi bolid iz V8 agregata istiskuje preko 2.000 konjskih snaga, a s mjesta do stotke stiže za 0,8 sekundi. Za kočenje koristi padobran.

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa