Lorencin: Turizam je ostvario velik rezultat, bit će teško to ponoviti

0
Ministar turizma Darko Lorencin (Foto: Index.hr)
Ministar turizma Darko Lorencin (Foto: Index.hr)

Hrvatski turizam ove je godine ostvario velik rezultat i brojne pozitivne pomake te će trebati dosta truda da se taj zalet održi i dogodine, za kad se planira rast noćenja od 5 posto u odnosu na ovu godinu, rekao je u utorak ministar turizma Darko Lorencin otvarajući Dane hrvatskog turizma (DHT), piše Index.hr.

DHT su ove godine okupili više od tisuću sudionika, a otvoreni su na otočiću Sv. Nikola u Valamar Isabella Resortu, dok će se drugi dan,  14. listopada, radni dio odvijati u Hotelu Laguna Parentium.

Ministar je na otvorenju kazao da su svi turistički, ali i djelatnici iz drugih sektora pridonijeli ovogodišnjim odličnim turističkim rezultatima. Iako neki kažu da su nam mnoge okolnosti ove godine išle na ruku, ipak, postići 75,7 milijuna noćenja u devet mjeseci i njihov rast od 7 posto znak je da se puno radilo", kaže Lorencin. Smatra da privatni i javni sektor na svim razinama trebaju razmišljati kako postići da hrvatske destinacije budu još uspješnije.

Važno je da se promoviramo kao zemlja koja na malom prostoru ima toliko toga pokazati, kao na malom kontinentu: da je puna života i nudi doživljaje tijekom cijele godine, što ističe nova međunarodna promotivna kampanja sa sloganom 'Hrvatska, puna života' ili 'Croatia, Full of Life'", istaknuo je Lorencin. Poručio je da je za daljnji razvoj turizma iznimno bitan destinacijski menadžment, specijalizacija proizvoda i jačanje kvalitete kako bi se Hrvatska svrstala među najkvalitetnije turističke zemlje svijeta.

Bitnima smatra i investicije kojih je i ove godine bilo dosta - otvoreno je 25 novih hotela, a jako su važne i one o kojima se malo priča, u komunalnu infrastrukturu, o čemu ovisi prvi dojam turista i njihov ostanak, kaže Lorencin.

Slično razmišlja i direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Ratomir Ivičić koji najavljuje da će se HTZ iduće godine nastaviti baviti projektom produljenje sezone "Hrvatska 365" i jačanjem snage brenda Hrvatske s novim promocijskim konceptom. +"Nastojat ćemo ojačati snagu imidža turističke Hrvatske kako bi postala prepoznatljivija i svakome tko u svijetu pomisli na odmor bila među prvih pet destinacija", kazao je Ivičić.

Gradonačelnik Poreča Edi Šifanić ističe pak važnost porečkih 7,5 milijuna noćenja ove godine, kao 10 posto od ukupnih u Hrvatskoj, ali i turistička ulaganja od milijardu kuna na području Poreštine, što jamči dalji razvoj i konkurentnost destinacije koja je među prvih pet u Hrvatskoj.

Pročelnica Odjela za turizam Istarske županije Nada Prodan Mrakovčić istaknula je uspjehe Istre, koja je i ove godine najposjećenija turistička regija u Hrvatskoj s 3,4 milijuna dolazaka i 23 milijuna noćenja do kraja rujna. Za to, kao i za prepoznatljivost Istre kao turističkog brenda, po njenoj ocjeni zaslužna je sinergija javnog i privatnog sektora te investicije .

Hrvatski turistički forum o 'sharing economy'

Nakon otvaranja DHT-a uslijedio je tradicionalni turistički forum koji je ove godine obradio aktualnu temu 'sharing economy' ili ekonomije dijeljenja koju su stručnjaci iz organizacije europskih hotelijera HOTREC Christian de Barrin i turističkih agencija ECTAA Michael de Blust, označili i kao 'turizam novog milenija'.

Obojica se slažu da će se hotelijeri i agencije kojima 'dijeljenje' odnosno prodaja smještaja, prijevoza i drugih usluga turistima izvan tradicionalnih poslovnih modela i kanala i većinom uz pomoć interneta čini konkurenciju, ipak morati s tim suočiti i surađivati.

U Hrvatskoj 'sharinga' za sada još nema u jačem obliku, možda jedino nešto malo kroz obiteljski smještaj i najam plovila, ali u svijetu on, kako je rečeno, buja. Tako se očekuje da će do 2025. godine vrijednost ekonomije dijeljenja i njenih usluga porasti na 335 milijardi američkih dolara sa sadašnjih 15 milijardi te se izjednačiti s vrijednošću klasičnih turističkih usluga, piše Index.hr.

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa