Red Bull Air Race: U Rovinj stižu najbolji piloti svijeta

21.03.2014 - 13:57
Matthias Dolderer u Rovinju
Matthias Dolderer u Rovinju

„Presretan sam, vraćamo se u civilizaciju“, tim je riječima Nijemac Matthias Dolderer najavio rovinjsku utrku 12. i 13. travnja. Njemački majstor bio je jedan od trojice pilota koji su ovih dana posjetili Rovinj kako bi najavili drugu utrku u kalendaru Red Bull Air Race Svjetskog prvenstva 2014. Onu prvu, voženu u Abu Dhabiju, pijesak, pustinju i vrućinu Dolderer ne pamti po dobrom pa mu je mediteranska klima i ljepota Istre izmamila osmijeh na lice. „Hrvatsku dobro poznajem, vjerujte mi bit će ovo spektakularna utrka. Ovo je spoj koji ni jedna druga utrka ne može ponuditi. Čarobna priroda, masline i dobro vino, jedva čekam“, u jednom dahu je ispričao Dolderer koji je u Abu Dhabiju ostao bez plasmana u FINAL4. Završio je na šestom mjestu i u Rovinj nosi tri boda.

12 pilota u borbi 12. travnja

Što nam dakle donosi vikend u Rovinju? U subotu, 12. travnja na rasporedu su kvalifikacije u kojima nema nikakvih kalkulacija. Dvanaest pilota bori se protiv štoperice za što bolji poredak na osnovu kojeg se formira tzv. runda TOP 12. To će biti prva nedjeljna utrka (TOP 12) u kojoj se šestorica najbržih iz subotnjih kvalifikacija bore protiv šestorice najsporijih. Formirat će se parovi po principu prvi protiv dvanaestog, drugi protiv jedanaestog, treći protiv desetog itd... Šestorici pobjednika ovih dvoboja pridružit će se i dvojica gubitnika s najboljim vremenom i oni će formirati sljedeću rundu, dakle SUPER 8, a za četvoricu najsporijih iz TOP 12 utrka ovdje završava.

U ovoj fazi osmorica najboljih ponovno se utrkuju protiv štoperice, četvorica najbržih ulaze u veliko finale, a za preostalu četvoricu ovo je kraj utrke. FINAL 4 donosi završni obračun najboljih, a najbrži među njima odnosi pobjedu i maksimalnih 12 bodova u poretku Svjetskog prvenstva. Bodove osvaja najboljih osam pilota, odnosno svi koji su se plasirali u rundu SUPER 8. Drugo mjesto nosi 9 bodova, treće 7, četvrto 5, peto 4 boda, šesto 3, sedmo 2 i osmo mjesto 1 bod.

No, borba s vremenom i suparnicima tek je dio širokog spektra o kojem svaki pilot mora razmišljati. Stroga pravila Red Bull Air Racea neke pogreške ne praštaju i donose diskvalifikaciju, dok za neke druge odnose dragocjeno vrijeme, odnosno dodjeljuju kaznene sekunde.

Red Bull Air Race i Abu Dhabiju
Red Bull Air Race i Abu Dhabiju

Pravila borbe 2. Red Bull Air Race Svjetskog prvenstva

Dakle, cilj je preletjeti stazu na kojoj se nalaze zrakom punjeni piloni, poznati još kao i zračna vrata, u najbržem mogućem vremenu i pri tom napraviti što je moguće manje pogrešaka. Ukupna dužina staze iznosi otprilike 5 kilometara.

ISPRAVAN LET: Za sva vrata, start/cilj, šikanu, dvostruka vrata i vrata s jednim pilonom vrijedi pravilo zabrane poniranja u vrata. Piloti moraju letjeti u gornjih 40% zračnih vrata, čije se područje definira donjim i gornjim obojanim oznakama pilona. Isto vrijedi i za pilone šikane koji se smatraju jednostrukim vratima.

DISKVALIFIKACIJA: Nekontrolirani pokreti upravljanja i letenja, izvlačenje iz prevučenog leta, prelazak sigurnosne linije, izvođenje negativnog G okreta oko pilona, let ispod 15 metara visine između pilona, letenje u oblake, ulazak na stazu pod kutom oštrijim od 45 stupnjeva ili iznad dogovorene holding visine za dotičnu lokaciju, ignoriranje naredbe direktora utrke.

Osim diskvalifikacije postoji i kategorija tzv. DNF (DID NOT FINISH):
1. Udarac u pilon. Kad god avion dotakne pilon, za dotičnog pilota utrka je gotova. (U prvoj utrci u Abu Dhabiju to se dogodilo Australcu Mattu Hallu u završnoj FINAL 4 rundi)
2. Odstupanje od smjera. Kada letna putanja odstupa od staze utrke, letni ciklus se prekida.
3. Prekoračenje ograničenja startne brzine. Ako avion prekorači ulaznu brzinu od 370 km/h kroz startna vrata let se prekida.
4. Kazna za težinu. Nakon utrke mjeri se težina aviona i pilota. U slučaju da pilot i avion nemaju minimalnu težinu, letni ciklus se proglašava nevažećim, odnosno DNF.
5. Prekoračenje faktora maksimalnog opterećenja. Ako telemetrijska analiza ili analiza nakon leta pokaže da je pilot prekoračio maksimalni dopušteni faktor opterećenja od 10G.

Tweet

Posljednje novosti