Daniela Roguljić Novak: Želja nam je biti financijski partner prvog izbora u Istri
Zagrebačka banka otvorila je svoja vrata Istrijanima još 1969. otvaranjem poslovnice za građane u Poreču, a nakon više od 40 godina širenja po Poluotoku Banka se može pohvaliti sa sedam poslovnica te 60 tisuća klijenata-građana i šest tisuća poduzeća i obrtnika. Posljednju poslovnicu Zagrebačka banka je otvorila polovinom lipnja upravo u Labinu, što je bio naš povod da s članicom Uprave najveće hrvatske banke, Danielom Roguljić Novak, porazgovaramo o poslovanju Zabe u Istri, ali i svim aktualnim temama iz područja bankarstva među hrvatskim građanima.
* Kako ocjenjujete situaciju u bankarstvu u Hrvatskoj?
- Hrvatsko bankarsko tržište visoko je konkurentno i razvijeno u ponudi bankarskih proizvoda i usluga, a Zagrebačka banka, kao najveća hrvatska banka, s dubokim korijenima u poslovanju s građanima i pravnim osobama, godinama prednjači u kvaliteti servisa i inovativnosti. Ta se pozicija jasno vidi u zadovoljstvu naših klijenata i u stabilnom tržišnom udjelu Banke u depozitima i kreditima. Primjerice, u segmentu građana i malih poduzetnika imamo tržišni udio od oko 27 posto, s 32 milijarde kuna depozita i 30 milijardi kuna kredita.
* Hrvatska je već više od dvije godine u recesiji, bilježi li Banka porast klijenata koji imaju poteškoća s otplatama kredita? Što sve Banka čini da se pronađu rješenja i prebrode izazovi u kriznim vremenima?
- Našim građanima nije lako, u ovim kriznim godinama suočeni su s mnoštvom izazova. No, ono što mi vidimo jest da su građani svoje kućne financije iznimno odgovorno prilagodili izmijenjenim okolnostima. To pokazuje i statistika: u trećoj godini krize u Hrvatskoj od klijenata sa stambenim kreditima vezanim uz euro u Zagrebačkoj banci uredno je njih 97,10 posto, a od onih s kreditima u švicarskom franku 96,80 posto. Kako bismo ublažili posljedice porasta tečaja švicarskog franka, već smo treći put snizili kamate, čime se vraćamo na razine kamatnih stopa s početka 2008.
Naravno da ima klijenata kojima treba pomoći, i tu primjenjujemo individualni pristup, za svakog klijenta „krojimo“ rješenje koje uzima u obzir konkretnu situaciju. Nastojimo se ponašati partnerski, u okvirima naših pravila i ovlaštenja. Pojedinačni pristup najbolji je za klijenta, a to je onda najbolje i za Banku.
* U posljednje vrijeme Zagrebačka banka vrlo je aktivna na području Istre. Osim otvorenja labinske poslovnice, potpisali ste i ugovor s Obrtničkom komorom Istarske županije o povoljnijem kreditiranju članova Komore.
- Obrtnici su zbog financijske krize suočeni sa smanjenjem potražnje za proizvodima i uslugama te problemima u naplati. U takvim uvjetima Banka najviše čini na održavanju likvidnosti obrtnika i traženju rješenja za što jednostavnije upravljanje novcem. Spomenutim ugovorom članovima Komore dostupni su povoljniji kratkoročni krediti za financiranje povremenih potreba u obrtnim sredstvima te dugoročni krediti za financiranje trajnih obrtnih sredstava uz nižu kamatnu stopu i naknadu za obradu kreditnog zahtjeva do kraja 2011. godine. (Razgovarala: Eleonora Vlačić)