Ukida se jedini vlak koji Istru spaja s Europom? Evo što kažu iz Željeznica
Piše: Igor Radić
Ukida li se jedini vlak koji Istru spaja s Europom? Prestaje li voziti Zeleni vlak na liniji Ljubljana – Divača - Buzet - Pula? Tako se, naime, može zaključiti iz objavljenog prijedloga novog voznog reda Hrvatskih željeznica.
Radio se, zapravo, o vlaku slovenskih željeznica, kojem je ime poveznica s onim iz bivše države. Prometovao je svakodnevno od kraja travnja do konca rujna, prije korone prevozeći i do tri tisuće putnika u sezoni. Njime je mahom mlađarija stizala na odmor ili kupanje u Istru, pa se kolokvijalno nazivao i „kopalni vlak". No, nisu bili rijetki ni domaći putnici, budući da je ovo jedna od rijetkih željezničkih linija na Poluotoku. Iz Ljubljane je polazio rano ujutro, u 6.30 sati, a iz Pule je kretao natrag kasno poslijepodne.
Iz Hrvatskih željeznica (HŽ) potvrđuju da su ih kolege iz Slovenskih željeznica obavijestili o tome „da garnitura u njihovu vlasništvu više neće voziti liniju prema Puli u novoj sezoni. Slovenci su predložili da njihovi vlakovi voze do Buzeta, a nastavku prema jugu oni domaći.
HŽ je, pak, tražio da Zeleni vlak vozi kao i dosad.
„Što se tiče presjedanja u Buzetu, to je moguće samo na redovne vlakove našeg putničkog prometa u Istri, za koje je vozni red dogovoren sa Županijom i prilagođen redovitim korisnicima, odnosno učenicima, studentima te radnicima. O navedenoj mogućnosti još uvijek se razgovara. S obzirom na to da predmetni vlakovi prometuju od travnja, moguće je njihovo uvođenje s izmjenama voznog reda početkom iduće godine. Uvažavajući obostrani interes i dosadašnju suradnju, vjerujemo da će se pronaći rješenje za nastavak prometovanja“, zaključuju iz HŽ-a.
U svakom slučaju, moguće ukidanje Zelenog vlaka ne uklapa se u sve spominjaniju priču o revitalizaciji istarske željeznice. Promet željeznicom u zapadnoj Europi je trend, a ova linija u Istri je zapravo bila iznimka kojoj, eto, prijeti opasnost da nestane.