U Starom Buzetu 'kopat' će se do proljeća. 'Buka i prašina prođu, a prelijepi Pjacalet ostaje'
Piše: Igor Radić
Starogradska jezgra Buzeta ponovno je raskopana i bit će tako, očekuje se, do travnja iduće godine, kada bi popularni Pjacalet trebao u cijelosti biti popločen i zasjati u novome ruhu. Nastavlja se, naime, rekonstrukcija i izgradnja tamošnje vodoopskrbe, kanalizacije i oborinske odvodnje, uz postavljanje kamenih ploča. Ova faza, ukupno vrijedna 981 tisuću eura, obuhvaća dionicu Trg Matka Laginje (Pjacalet) – Titov trg, doznajemo od Ervine Kisiček, direktorice komunalne tvrtke Park Buzet, nositelja posla.
U ovoj godini planirani su radovi u vrijednost oko 312 tisuća eura, pri čemu 169 tisuća osiguravaju Hrvatske vode, a ostatak Grad. Preostali dio uslijedio bi dogodine, u dinamici ovisno o odobrenim sredstvima, napominje direktorica. Izvođač je buzetska Ekspert gradanja, koja je odradila i prethodnu etapu.
Kisiček veli da su s radovima morali pričekati završetak gradske fešte Subotina, pa se, eto, ušlo u kišni i zimski period, što otežava. Prvi put u povijesti, napominje, popločavaju se dijelovi grada poput Pjacaleta.
„Radovi u starogradskim jezgrama daleko su kompleksniji i neizvjesni negoli u ostalim dijelovima naselja. Osim toga, ovdje zapravo ne gradite nove sustave; naprotiv, imate staru vodoopskrbu i kanalizaciju, kojekako izvedenu, koje moraju funkcionirati dok traje gradnja“, objašnjava Kisiček. Sve se, usto, odvija i pod paskom konzervatora.
Otklanjanje nedostataka
Svjesna je, veli, da građanima nije jednostavno mjesecima živjeti s bukom, prašinom, nepristupačnošću domovima na koju nisu navikli, ali...
„Svi se moramo strpjeti da bi nam sutra bilo bolje. Bilo je problema i na Malim vratima i Trgu Vela šterna, kada su nam se zamrzavale cijevi pa građani nisu imali vode. Na Loparu smo, pak, prekidali radove, privremeno asfaltirali tijekom sezone, a na jesen nastavljali popločavanje. No, sve te nedaće protekom vremena izblijede, a ostanu nam infrastrukturno riješeni i prekrasni Lopar, Šterna, Sv Juraj, Mala vrata, ubrzo, eto, i Pjacalet“, poručuje Kisiček.
U proteklih 12 godina na ovaj je način realizirana polovica komunalne infrastrukture u drevnom Buzetu.
Na našu opasku da su građani u Ulici Pino Budicin, koja je bila obuhvaćena prethodnom etapom, imali određenih prigovora na izvedenu oborinsku odvodnju i popločenje, Kisiček odgovara: „Prilikom primopredaje radova uočeni su neki sitniji nedostaci. Dogovoreno je da će se to riješiti tijekom izvođenja iduće faze, budući da je izvođač isti. Posjedujemo i garanciju za njihovo otklanjanje u jamstvenom roku“.
Najavljivano je i da će biti određenog ograničenja prometa. Buzetski gradonačelnik Damir Kajin, međutim, poručuje: „Mještani će i dalje moći automobilima u stari grad, za razliku od onih u Poreču, Umagu, Rovinju i ostalim gradovima. To je jedinstven slučaj u Istri“.