SAŠA RADOLA TREĆI PUT UZASTOPCE PRVAK HRVATSKE

'Imam strašnu ženu! Svaka bi pobjegla, a ona se željela vjenčati u hondi i gurala me do Zlatne kacige'

Piše: Siniša Žulić

15.10.2024 - 16:00
Saša Radola za volanom (foto: Sofrić Studio / privatna arhiva)
Saša Radola za volanom (foto: Sofrić Studio / privatna arhiva)

Pulski automobilist Saša Radola pobjedom u svojoj grupi na brdskoj auto utrci ovoga vikenda u Dubrovniku stigao je do novog naslova prvaka Hrvatske. Ovaj trofej, treći u nizu, donio mu je i prestižnu ‘Zlatnu kacigu’ kojom se može pohvaliti vrlo mali broj automobilista u našoj županiji. 

 

- Kada samo razmišljam što smo prošli te tri godine i kako je sve bilo teže nego što smo očekivali dok smo to postigli, ispalo je super. Pogotovo je ova sezona bila puna čudnih događaja. Sve je krenulo nizbrdo na treningu u Malačkoj gdje sam lupio, ali bez težih posljedica. Krovirao sam auto na treningu na Sljemenu i tu se sve nekako okrenulo protiv mene, no uspio sam odvoziti sezonu. Nakon Sljemena, imao sam kvar u Ogulinu i tu sam počeo gubiti bodove. Nakon toga nesretni Buzet po mokroj stazi ponovno je odnio pobjedu. Na posljednjoj utrci ovoga vikenda u Dubrovniku nisam odvozio kako sam htio, jer sam prije svega razmišljao kako doći do cilja i zadržati to ukupno prvo mjesto, što sam na kraju i uspio, kaže 35-godišnji o svom najvećem uspjehu dosadašnje karijere.

Golobradi prvak Hrvatske

Vozeći Hondu civic type R, kojoj je vjeran od samih početaka svog ozbiljnog bavljenja automobilizmom, Radola je u pet navrata osvajao naslov najboljeg u svojoj grupi. Te 2005. godine kao šesnaestogodišnjak po prvi puta je sjeo u taj automobil vozeći Honda Valvoline Cup na kružnim i brdskim stazama., da bi se iduće godine odlučio na nešto ozbiljniji nastup na brdskim stazama. U 2007. godini, sa samo 17 godina dolazi do prvog državnog naslova u jednoj od najuzbudljivijih sezona grupe N (tvornička vozila bez posebnih dorada na vozilu), gdje je s još dva mlada automobilistička asa, Riječaninom Dinom Butorcem te zagrebačkim automobilistom Dejanom Dimitrijevićem koji je ove godine uvjerljivo slavio u kategoriji automobila, vodio vrlo neizvjesnu i nevjerojatnu bitku, koja je na kraju odlučena u posljednjoj utrci.

Prvi naslov državnog prvaka osvojio je sa samo 17 godina (foto: S. Žulić)

Ljubav prema automobilizmu naslijedio je od svog oca Elija, ‘istarskog Fangia’ kako su mu tepali ljubitelji automobilizma diljem čitave bivše Jugoslavije, a čiji je nadimak dobio po legendarnom peterostrukom prvaku Formule 1 zbog njegovog beskompromisnog načina vožnje. 

Nakon lagane pauze od hrvatskog automobilizma, gdje se okušao i u međunarodnim vodama, nastupajući najprije u formuli renault, završio je potom i na testovima prestižne Formule 2. No, u svjetskom ‘oktanskom cirkusu’ vrijede neka druga pravila, gdje rezultat nije uopće u prvom planu, pa se mlađi Radola razočaran određenim odnosima vratio na hrvatske trkaće staze. I ponovno je ostao vjeran Hondi.

- Vjeran sam Hondi iz razloga što znam na čemu sam s tim autom i znam kako to funkcionira. Više od svega želio bih da mogu početi s nečim ozbiljnijim, da ne kažem da bih volio nešto voziti i vani, ali jednostavno to je u ovom trenutku neka sasvim druga priča. Svaki dosadašnji ‘izlet’ vani pokazao je jako dobre rezultate. Primjerice prošle godine odradio sam test u NASCAR-u, ali jednostavno to je preskupo u ovom trenutku. Ova sadašnja Honda nije isti automobil kojeg sam vozio u svojem prvom nastupu u Prvenstvu Hrvatske. Nakon testa u Formuli 2 izgubio sam volju za utrkivanjem, jer sam se baš razočarao što sam imao rezultate iza sebe no nije bilo moguće proći bez ‘debelih’ veza ili vrlo jakog sponzora da te progura. No tada je moj tata kod prijatelja Đanija Varljena, koji je također vozio utrke, ugledao karoseriju Honde koja je bila već spremna za otpad i od toga smo krenuli slagati automobil s kojim sada nastupam. Na automobilu se puno radilo i postao je pravi trkaći auto o čemu govori i rezultat, kaže Saša Radola.

Amira mu ne da mira

Povratak na brdske staze uslijedio je 2016. godine, da bi u narednoj sezoni stigao i do svog drugog državnog naslova. Uslijedila je potom suradnja s Dubrovnik Racingom, klubom za kojega je nastupao proteklih sezona i zlatne tri sezone ovenčane novim naslovima i već spomenutom Zlatnom kacigom.

- Nakon 2007. godine, sezona 2022. mi je definitivno bila najbolja gdje sam tijekom cijelog prvenstva imao ‘fight’ s Ivanom Pulićem. Prošla godina je bila malo krizna prvenstveno u financijskom smislu, no uspio sam osigurati naslov čak dvije utrke prije kraja. Mislio sam da ću to ponoviti i ove godine, no nije išlo tako lako, dodaje Radola.

Ljubav prema utrkama u obitelji pulskog automobilista seže toliko daleko da se pred četiri godine čak i vjenčao u svojoj trkaćoj Hondi, koja ih je s pulskog Foruma od matičara odvela u novi život. Sigurno jedan od načina na koji mnoge novopečene supruge ne bi željele provesti najljepši dan u svom životu, no ne i njegova Amira.

- Iskreno to je bila ženina ideja. Za vrijeme korone donijeli smo odluku o ženidbi. Kako je ona bila frizerka i nije mogla raditi, jer su radnje bile zatvorene bila je kući i planirala vjenčanje. Tako da je i trkaći auto, drift, pozivnice kao akreditacije i mali autići za poklone, to je sve bila njezina ideja. Žena mi je strašna i ne mogu opisati koliko je podrška u ovome što radim. Neka druga bi se sigurno već davno razvela i pobjegla. Ona je bila ta koja me pogurala da sezonu odradim do kraja i pokušam doći do zlatne kacige, ističe podršku svoje supruge Saša Radola.

Vjeran svojoj hondi - u njoj je rekao i sudbonosno "da" (foto: Milivoj Mijošek)

Još uvijek mladi, ali iskusni pulski automobilist imao je tu sreću da mu je i posao do nedavno bio vezan uz oktane i brzine kao test vozač svjetski poznatog proizvođača ultrabrzih električnih vozila Rimac.

- Taj Zagreb mi nikako nije sjeo pa sam se u ožujku vratio živjeti u Pulu. Ostao sam kao vanjski suradnik tvrtke i nadam se da ćemo još surađivati. Volio bih nastaviti raditi sličan posao, dodaje pulski automobilist. 

Nakon uspješne sezone slijede planovi za novu. A njih će kao i uvijek kreirati financijske mogućnosti.

- Pa glavni cilj je bio osvojiti tu Zlatnu kacigu i sad tek razgovaramo o drugoj sezoni. Drago mi je su se neki sponzori već javili sa željom da nastavimo suradnju, ali automobil sada zahtijeva ozbiljniju pripremu. Želimo napredovati, a ovaj automobil to više ne može dati i definitivno treba neke preinake. Stoga sve ovisi o financijama i što uspijemo skupiti tijekom zime, kaže Saša Radola.

Tweet

Posljednje novosti