Je li moguće uspješno poslovati bez prisutnosti na Internetu?
U današnje vrijeme tek su rijetke djelatnosti koje si mogu priuštiti poslovanje bez prisutnosti na Internetu.
Živimo u doba Interneta, u kojem mnoge naše potrebe možemo riješiti online. Pa nam tako Internet omogućuje da međusobno komuniciramo, kao i da se dobro zabavimo. Dok smo spojeni na mrežu možemo također učiti, informirati se, a i kupovati.
Internet je ušao u masovnu upotrebu još krajem prošlog milenija. No, tek nakon što je zaživio na pametnim telefonima postao je iznimno važan za kvalitetu naših života.
Zbog toga je danas potreba za Internetom gotovo jednaka kao potreba za čistom vodom i svježim zrakom. Mnogi si uopće ne mogu zamisliti provođenje čitavog dana bez da se ijednom spoje online.
Takav mentalni sklop utječe i na gospodarstvo. Pa je tako postalo nužno vlastitu kompaniju učiniti dostupnom na Internetu. To je otišlo toliko daleko da tek manji broj poslovnih subjekata može uspješno poslovati bez uloženog truda u vlastitu online prisutnost.
Tko si može priuštiti rad bez prisutnosti na Internetu?
Kad govorimo o kompanijama koje danas mogu uspješno raditi bez ozbiljne strategije internetske prisutnosti, to su prije svega prestižni brendovi o kojima odavno svi pričaju. Na primjer, Ferrari među automobilima ili Louis Vuitton među modnim markama. Njima objave na Internetu nisu nužne da bi ljudi kupovali ono što nude, jer pitanje je prestiža posjedovati ono što proizvode.
Tu su i one kompanije koje nude svoje usluge poslovnim subjektima. B2B prodaja u pojedinim gospodarskim sektorima ovisi prije svega o preporuci pa ako imate dobar proizvod i stekli ste pozitivnu reputaciju u svojoj niši, nije nužno velik trud uložiti u prisustvo na Internetu.
To su onda i svi oni koji rade na terenu, prodajući na lokacijama kroz koje prolazi velik broj ljudi, zbog čega njihov proizvod neće proći nezamijećeno.
Pa iako sve te kompanije mogu preživjeti bez internetske prisutnosti, istina je da svoj rezultat mogu još malo poboljšati ako se promoviraju online. Zato zapravo u današnje vrijeme nitko tko radi legalan posao ne bi trebao izbjegavati prisutnost na Internetu.
Kako privući kupce na Internetu?
Postoji nekoliko načina kako pronaći potencijalne klijente putem Interneta. Kao prvo, treba vam web lokacija na kojoj ćete predstaviti vlastiti projekt. Ideja za web stranicu je pregršt, no najvažnije pri izradi je stvoriti oku ugodan dizajn, kao i funkcionalnost na visokom nivou.
Web stranicu je moguće vještim korištenjem ključnih riječi postaviti visoko na tražilice. Ako u tome uspijete, potencijalni kupci će vas pronaći bez nekih posebnih ulaganja u marketing.
Naravno, tu su i društvene mreže. Na njima imate priliku zanimljivim objavama ukazati na svoju prisutnost. U svakom trenutku dostupno vam je i ciljano oglašavanje, na temelju karakteristika onih za koje smatrate da su vaši potencijalni kupci. Isto vrijedi i za Google oglasne prostore, što je još jedan način kako ukazati na svoju prisutnost.
Ne zaboravimo prisutnost vaše lokacije, broja telefona i radnog vremena na kartama, što je idealan način da vas pronađu oni kupci koji se nalaze u vašoj blizini.
A u današnje vrijeme možete otići korak dalje i prodavati putem Interneta. Da, web shopovi su se pokazali kao tip prodaje koji smanjuje troškove poslovanja, uz potencijalno vrlo dobre rezultate prodaje.
Putem e-trgovine danas možete kupiti gotovo sve, od elektroničkih uređaj, lampi i rasvjete do zdrave hrane i trendi kozmetike. Fiskalizaciju i povezivanje s kurirskim službama moguće je pak elegantno riješiti pa sve više poslovnih subjekata pokušava upravo online prodavati ono što imaju u svojoj ponudi.
U svakom slučaju, prisutnost na Internetu danas je ključna kako biste došli do zadovoljavajućeg broja potencijalnih kupaca. Web stranica i aktivno vođenje društvenih mreža predstavljaju neki minimum online prisutnosti. A ulaganje u internetskih marketing pa čak i otvaranje online trgovine mogu vaše poslovanje podići na jedan vrlo visok nivo.