ZA IZRAELSKOG NARUČITELJA

U Uljaniku porinut plutajući dok nakon sedam godina suše. Nije prošlo bez problema

Piše: Bojan Žižović

21.09.2024 - 15:30
Snimio Bojan Žižović
Snimio Bojan Žižović

Malo drame na današnjem porinuću u pulskom brodogradilištu - plutajući dok, koji je Uljanik Brodogradnja 1856 gradi za izraelskog naručitelja Israel Shipyards Ltd., nije htio u more. Uljanikovci su ga gotovo pola sata pokušavali pokrenuti da s navoza klizne u pulsku luku. Na koncu su uspjeli. Koliko im je to puno značilo vidjelo se nakon porinuća kada su svi zapljeskali i međusobno se izgrlili. No, tehničke poteškoće nisu zasjenile ono što smo u Puli gotovo zaboravili kako izgleda. Porinuća su nekada bila redovna pojava, a sada su toliko rijetka da su i brodograditelji malo zahrđali po tom pitanju. Naime, ovo je bilo prvo porinuće u Uljaniku od 2017. godine! Zato je i bilo toliko napetosti i iščekivanja hoće li sve proći u najboljem redu.

- Neki osigurači kočnica nisu bili prethodno izvučeni vani, ali riješili smo. Dok je sigurno porinut u more i ne mogu zbog toga biti sretniji, kaže Samir Hadžić, direktor Uljanik Brodogradnje 1856.

 

Plutajući dok ok za izraelskog naručitelja dug je preko svega nešto malo više od sto metara, širok je gotovo 38, visok 17,4, a najveći gaz mu je 16,4 metra. Njegova ugovorena vrijednost je nešto viša od sedam milijuna eura, a gradnja je dogovorena 2022. Na plutajućem je doku, prema Hadžićevim riječima, radilo od 200 do 350 ljudi, ovisno o fazama gradnje.

- S obzirom da u Uljaniku godinama nije bilo porinuća i s obzirom na to što smo sve prošli, ovo je nekakva kruna dosadašnjeg rada i nadam se da ćemo odsad nadalje imati više sličnih prigoda kao što je bilo ovo porinuće, nada se Hadžić.

Na pitanje kakvi su daljnji planovi, podsjeća da je potpisan ugovor o prodaji i djelomičnom završetku broda za prijevoz žive stoke. „To je sljedeći projekt na koji se sada bacamo, Naravno, uz ribaricu koju još moramo završiti do kraja godine i isporučiti je norveškim naručiteljima“, kaže Hadžić. Iako je ribarica trebala biti gotova još 2022., Hadžić ističe da zbog susretljivosti naručitelja pulsko brodogradilište ne trpi nikakve penale, već je dogovoren novi rok za isporuku.

Tweet

Posljednje novosti