Umag sjajno 'potegao' u predsezoni, špicu čeka s laganim plusom
Od 1. siječnja do 25. lipnja ove godine Umag je ostvario 202.349 turističkih dolazaka što je za 1,4 posto bolje nego lani, te 772 tisuća noćenja što je točno na razini prošle godine. Što se tiče tržišta najviše gostiju stiglo je iz susjedne Slovenije, a slijede Njemačka, Austrija, Hrvatska i Italija, pri čemu su sva tržišta u porastu, izuzev njemačkog koje u noćenjima bilježi “manjak” od 15 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine.
Pritom treba naglasiti da su rezultati ostvareni u prvih 15 dana lipnja lošiji nego lani, no to je, prema riječima direktora Turističke zajednice Grada Umaga Milovana Popovića, bilo očekivano s obzirom na to da su praznici na glavnim emitivnim tržištima ove godine “pali” u svibanj i na trajanje školske godine.
“U narednih deset dana lipnja to se počelo popravljati i zabilježen je lagani plus, tako da smo što se samo perioda lipnja tiče na minus 13 posto u odnosu na lani, ali znamo da smo zato u svibnju zabilježili 25 posto bolji rezultat.”, kaže Popović.
Što se tiče smještajnih kapaciteta hoteli su ove godine u plusu 1 posto, kampovi, u velikoj mjeri i zbog čudljiva vremena, u minusu 2 posto, dok je privatni smještaj u minusu od 3 posto u odnosu na isti period 2023. godine.
“Dakle ne dešava se ništa strašno ni dramatično, te se lošiji ulazak u ovaj mjesec predviđao i očekivao. Nastavak šestog mjeseca zasad je bolji nego prošla godina i ja očekujem da ćemo godinu završiti s laganim plusom u odnosu na 2023.
No, ponovit ću još jednom da se mi već jednom moramo prestati baviti isključivo statistikom broja noćenja, što nam je nažalost jedini pokazatelj koji zasad imamo, jer očekivati da ona iz godine u godinu mogu uvijek biti u plusu ne samo da je nerealno, nego bi za destinaciju bilo i neodrživo.
Primjerice samo u odnosu na 2019. godinu, dakle godinu prije pandemije koja nam je također bila rekordna, u samo tri ozbiljne turističke godine porasli smo za čak 23 posto po broju ostvarenih noćenja.
Zbog toga nas jako veseli da već 30 posto godišnjeg turističkog prometa radimo izvan perioda glavne sezone, a porast tog udjela je nešto na čemu godinama radimo.”, kaže prvi čovjek umaškog turizma. Ističe kako se, nakon velikih ulaganju u sportsku infrastrukturu, zadnjih godina sport profilirao kao jedan od glavnih motiva dolazaka u pred i posezoni, pa tako sezona sportskog turizma u Umagu kreće već 2. siječnja pripremama brojnih nogometnih profesionalaca, a zatim, nakon što njima krenu sezone, nastavlja se pripremama njihovih omladinskih pogona i amaterskih klubova.
“Zatim slijedi serija nogometnih turnira za klince od 8 do 14 godina Umag Trophy na kojem je ove godine nastupilo preko 400 ekipa, među kojima i mlađi pogoni europskih nogometnih velikana kao što su Juventus, Barcelona, Milan i Arsenal, dakle svjetski poznatih ekipa. Kad se sve to zbroji Umag samo od nogometa “radi” preko 50 tisuća noćenja u zimskom periodu kada nam to treba i kada nam puno znači. Od sportskih manifestacija tu je i biciklistički maraton Istria Gran Fondo koji je ove godine okupio preko tisuću vozača, te Umag Run također s preko tisuću sudionika, a zatim smo defacto pred samu sezonu završili sa Sea Star Festivalom na kojem smo ponovno imali preko 20 tisuća posjetitelja na noć.
U sezoni organiziramo ATP turnir koji je najpoznatiji, najveći i promotivno najznačajniji event. Iako se događa u periodu kad bi i inače imali popunjene kapacitete radi se o događaju koji je u promotivnom smislu nemjerljivo značajan i po čemu je Umag poznat u cijelom svijetu. U posezoni ponovno imamo sportske grupe, tenisače i bicikliste rekreativce koji dolaze na biciklističke kampove, te polako završavamo sa adventom i dočekom nove godine, tako da možda nemamo baš 365, ali sigurno već imamo 300 dana sezone u turističkoj godini Umaga.”, zaključuje Milovan Popović. (Milan Pavlović)