20 godina uspjeha

Foto Poslovna i investicijska elita na rođendanu Mon Perina

11.05.2024 - 17:57
Foto: Milivoj Mijošek
Foto: Milivoj Mijošek

Preobrazba Bala iz sumornog i zapuštenog naselja u jednu od najugodnijih i najpoželjnijih destinacija u Istri i mjesta u kojem se prodaju najskuplji nekretninski kvadrati u Hrvatskoj dogodila se u samo dvadeset godina i neodvojivo je povezana s vizijom poznatog istarskog poduzetnika Plinija Cuccurina i nastankom i razvojem turističke kompanije Mon Perin.

Taj mali turistički div osnovan je prije dva desetljeća s jedinstvenim ciljem revitalizacije i razvoja lokalne zajednice u kojoj posluje, potičući model socijalnog, održivog i participativnog poduzetništva, a dvadeseta obljetnica od pokretanja inicijative za osnivanje društva Mon Perin okupila je sinoć u Balama domaću poslovnu i investicijsku elitu.

Osnivači, dioničari, ključni poslovni partneri, te brojni prijatelji kompanije i Bala okupili su se u multifunkcionalnoj dvorani koja se nalazi u sastavu wellness centra, vrijedne investicije koja je ovog proljeća dovršena na prostoru Paleo Parka kamping resorta Mon Perin.

 

"Prije dvadeset godina predstavio sam ideju kako jedno zaboravljeno i zanemareno mjesto pretvoriti u mjesto poželjno za život. Rekao sam možemo to učiniti vlastitim snagama, snagama koje se temelje na povijesnim i prirodnim potencijalima, te ljudskim resursima kojima raspolažemo. Danas nakon 20 godina svjedočimo tome da se taj san realizirao i da smo u svom naumu uspjeli. Međutim, sve to ne bi bilo moguće da Baljani nisu vjerovali u tu ideju i dali svoj glas za promjene, te da nije bilo vas koji ste osnivači i dioničari, koji ste radili s Mon Perinom, te savjetom i podrškom pomogli da postignemo ove rezultate", kazao je u svom obraćanju okupljenima Cuccurin.

Kroz video uradak predstavljene su najvažnije točke dosadašnjeg razvoja kompanije i Bala, ali i neki od planova, a zatim su svoja razmišljanja o budućnosti turizma u Istri, te odnosu turizma i lokalne zajednice, iznijeli sudionici panel diskusije koja je održana na tu temu.

"Priključio sam se Mon Perinu zbog zajedničkih prijatelja od kojih neki nažalost više nisu s nama, ali kad sam prvi put pogledao prospekt za investitore, koji je bio napravljen stvarno dobro, najviše su me privukli leptiri i dinosauri, jer sam rekao evo konačno nešto što nije konfekcija. Kad pogledate ovih 20 godina unatrag, priča Mon Perina je priča o izgradnji jedne zajednice, i ja mislim da je to najvrjednije u svemu tome", kazao je na panelu prof. dr. sc. Stjepan Orešković, sveučilišni profesor, istraživač na međunarodnim znanstvenim projektima i većinski vlasnik Mplusa, globalno uspješne kompanije sa sjedištem u Zagrebu, te, među ostalim, i nekadašnji član nadzornog odbora Mon Perina.

Predsjednik uprave Erste društva za upravljanje obveznim i dobrovoljnim mirovinskim fondovima Petar Vlaić kazao je kako su mirovinci intenzivno ulažu u podizanje kvalitete domaćeg turističkog sektora.

"Mi nemamo financijskih problema, možemo biti dugoročni investitori i pomažemo lokalnoj zajednici, ali isto tako mi imamo 2,2 milijuna hrvatskih građana koji su naši članovi i tražimo i prinose. I jedno i drugo nam je bitno, a ja vidim da se u Mon Perinu gleda na lokalnu zajednicu i da joj se jako puno daje. Ja ne znam za ni jednu drugu firmu koja toliko daje lokalnoj zajednici, ali s druge strane se traže i rezultati i plaća dividenda. A to je ono što mi kao ulagači želimo", kazao je Vlaić.

Govoreći o održivosti turizma župan Boris Miletić podsjetio je kako fokus treba biti stavljen na zadovoljstvo lokalnog stanovništva, te da stoga glavna tema razgovora treba biti kakav turizam u budućnosti želimo.

"Mislim da je ovo što smo večeras vidjeli jedan lijepi primjer kako naša Istra može ići naprijed. Obilazeći Istru doista me veseli svaki napredak i sigurno je da je i općina Bale jedan od tih kotačića koji su doprinijeli tome, ali isto tako moramo razmišljati što nosi sutra, kako bi taj pozitivan brend ne samo održali, nego i ojačali", kazao je Miletić.

Nadovezao se predsjednik HUT-a Veljko Ostojić koji je kazao da u fokusu svakog turističkog razvoja i turističke destinacije mora biti čovjek koji na tom prostoru živi, čovjek koji se bavi turizmom ili je direktno ili indirektno vezan uz njega.

"Slažem se s razmišljanjima da ne smijemo upasti u monokulturu, te neovisno o tome što sam od svojih početaka vezan uz turizam na svim razinama, od nosača kofera do ministra, treba biti objektivan i realan i reći da Istra treba biti jedna butik regija koja će imati kvalitetno vino, ulje i ostale poljoprivredne proizvode, kvalitetan IT sektor i mrežu poduzetnika, te sve ono što čini jednu regiju neovisnom i samoodrživom", poručio je Ostojić. (Istarski.hr)

Tweet

Posljednje novosti