Foto Cesta od Tićana do Karojbe bit će otvorena prije roka (foto)
Od početka listopada traju radovi na obnovi dionice ceste Ponte Porton - Buzet, od mosta Antonci do skretanja za Motovun u dužini od 4,7 kilometara. Radovi će trajati čak do kolovoza iduće godine, pa je razumljivo nezadovoljstvo žitelja sjeverne Istre, kojima je ta cesta najbrža veza za zapadnom Istrom.
Ova je cesta posljednji put sanirana prije 18 godina i tada je iznad postojećeg asfalta samo nadodan sloj šljunka i novi asfalt, što se lijepo može vidjeti na početku ceste kod mosta za Antonci, gdje su radnici Ceste iz Pule počeli skidati stare slojeve. Kako bi se spriječilo da novi asfalt zbog močvarnog tla ponovo ulegne nakon nekoliko godina, sada se će se na dijelu dionice ugrađivati šljunčani piloti, što je jedan od razloga ovako dugačkog roka izvođenja radova i što ne postoji mogućnost da se promet odvija barem po jednoj traci uz regulaciju semaforima.
Za one koji u Livade i Buzet idu iz pravca Pazina i Motovuna nema nikakvih promjena, jer je cesta za Ponte Porton zatvorena od križanja s cestom Motovun – Livade. No, oni koji idu iz Poreča i Novigrada prema Buzetu i obrnuto, sada moraju voziti obilazno čak do Baderne i Tinjana. Ili da koriste staru makadamsku cestu od Livada do Ponte Portona, koja je paralelna s cestom koja se obnavlja, samo s druge strane doline. Žitelji Buzeštine traže od Županijske uprave za ceste da se zbog toga ta cesta kao privremeno rješenje asfaltira.
Stara cesta od Livada do Ponte Portona
Provezli smo se tom cestom da vidimo u kakvom je stanju. Ono što nas je iznenadilo je količina prometa koja se njome odvija, pa se stječe dojam da nitko, osim kamiona kojima je tamo zabranjeno, ne koristi obilazne pravce koje su preporučile Hrvatske ceste. Odmah na izlazu iz Livada cesta je asfaltirana i onda nastupa makadam koji se na još nekim mjestima prekida asfaltom. Jedan dio čak ima novi asfalt, a njegovo postavljanje financirala je Županijska uprava za ceste. Asfalt je uglavnom postavljen kod naseljenih mjesta kako bi se žitelje zaštitilo od prašine koju svakodnevno stvaraju automobili i autobusi.
ŽUC za sada nema namjeru asfaltirati preostale dijelove te ceste, ali će zato prije roka završiti obnovu ceste od Tićna do Karojbe, koju su Hrvatske ceste također predvidjele kao obilazni pravac. Rok za završetak radova trebao je biti 7. studeni, ali radovi bi mogli biti gotovi već idući tjedan.
Biserka Griparić, pomoćnica ravnatelja Županijske uprave za ceste, rekla nam je je osim obnove kolnika te ceste na dionici Močibobi, s komunalnim tvrtkama Usluga odvodnja iz Pazina i Istarski vodovod iz Buzeta dogovoreno da se u kolnik postaviti kolektor fekalne kanalizacije i vodovodna infrastruktura.
ŽUC je za obnovu kolnika angažirao Cestu iz Pule. Svaki investitor ponaosob sklopio je posebni ugovor s odabranim izvođačem za svoje radove, a nadzor nad izvođenjem radova povjeren je Učka-konzaltingu iz Pazina.
Usluga odvodnja je svoje radove započela 17. svibnja, ŽUC 26. svibnja, a tri dana kasnije Istarski vodovod. Vrijednost radova samo sanacije ceste iznosi 285.136,15 eura s PDV-om.
„Županijska uprava za ceste Istarske županije izvodi radove na zamjeni kolničke konstrukcije na dijelu prometnice koji nije zahvaćen infrastrukturom, Usluga odvodnja izvodi radove na polaganju kolektora fekalne kanalizacije te na zamjeni kolničke konstrukcije u dijelu prometnice u koji polaže svoju infrastrukturu, dok Istarski vodovod polaže vodovodnu infrastrukturu te izvodi radove na zamjeni kolničke konstrukcije u svom dijelu prometnice“, rekla nam je Biserka Griparić.
„U tijeku su završni radovi, preostalo je još samo asfaltiranje završnog sloja i da nas nije omelo vrijeme, već bi bili gotovi“, kazao nam je Davor Zović, voditelj Odjela za građenje i održavanje lokalnih i županijskih cesta ŽUC-a, s kojim smo obišli gradilište ceste. Zović je iskusni stručnjak, koji je tek od kolovoza zaposlen u ŽUC-u. Prije toga je više od dva desetljeća radio u poduzeću Cesta Pula, pa mu još uvijek, kada govori o toj tvrtki pobjegne reći „mi“ ili „naše poduzeće“.
Paralelno s navedenim radovima, Općina Karojba izvodi radove na uređenju nogostupa te javne rasvjete. O tome nam je više rekao mladi načelnik Karojbe Marko Lakošeljac. Lakošeljac je jedno od političkih osvježenja koji su na istarsku političku scenu stupili nakon prošlih lokalnih izbora. Ovaj zanimljiv mladić po struci je veterinar, ali se čitav radni vijek, putem svog OPG-a, bavi lovom na tartufe. Nije član niti jedne stranke, ali na izborima za načelnika ga je podržao HDZ, koji ima i najviše vijećnika u Općinskom vijeću, čime se Karojba pridružila malom broju istarskih općina u kojima je na vlasti HDZ.
„Općina Karojba s 20 posto sudjeluje u financiraju 995 metara kanalizacijske trase, što će nas stajati oko 60 tisuća eura, te financiramo izgradnju nogostupa s proširenjem javne rasvjete. Do sada rasvjeta nije bila postavljena uz prometnicu, nego naizmjenično na HEP-ovim stupovima što nije bilo po pravilima struke. Vrijednost tih radova je oko 162 tisuća eura s PDV-om, što znači da Općina Karojba u ovom projektu sudjeluje s oko 220 tisuća eura“, rekao nam je Lakošeljac i dodao da je Istarski vodovod u sklopu svoje investicije zamjene starih salonitnih cijevi na inicijativu građana izgradio dosta novih vodovodnih priključaka.
Načelnik Karojbe je pohvalio susretljivost svih aktera u ovom projektu, ŽUC-a, Usluge odvodnje i Istarskog vodovoda. „Imali smo koordinacije svaki utorak, stvari su se rješavale na terenu, puno toga je dodatno napravljeno u odnosu na početni projekt, poput oborinske kanalizacije u dužini od 150 metara, te su obnovljeni su neki propusti“, rekao je.
Karobljani su zadovoljni što je ova cesta obnovljena, ali nisu baš presretni činjenicom što će ona do ljeta služiti i kao obilazni pravac za sve koji iz Buzeta voze prema Poreču i obrnuto. (Tekst i foto: Nenad Čakić)