U ponedjeljak četvrta dražba Uljanika 1856

Početna cijena mogla bi se sniziti na 6,91 milijun eura

0
Foto: Saša Miljević/Pixsell
Foto: Saša Miljević/Pixsell

Pulsko brodogradilište ulazi u četvrti tjedan blokade, a na Trgovačkom sudu u Pazinu u ponedjeljak će se raspravljati o novom pokušaju prodaje većinskog poslovnog udjela u Uljaniku 1856. Prijedlog je Lorisa Raka, stečajnog upravitelja Uljanik brodogradilišta koje je imatelj tih 54,77 posto udjela, da se ide u novi krug dražbe, a Skupštini vjerovnika u kojoj država ima odlučujuću ulogu, prepustio je da odredi početnu cijenu, piše Novi list.

Nakon tri neuspjele prodaje većinskog udjela u novom Uljaniku, tijekom kojih je svaki put oglašena cijena padala za četvrtinu procijenjene vrijednosti, logičnim se nameće pretpostavka da će se za novi pokušaj početna cijena sniziti na 6,91 milijun eura. To je tek četvrtina od iznosa za koji se prije nešto više od godinu dana procijenilo da se može dobiti na tržištu za većinski udjel u Uljaniku 1856, bez obzira što su već tada debelo kolale dvojbe u održivu financijsku krvnu sliku pulskog brodogradilišta.

Loša bilanca

Skupština vjerovnika Uljanik brodogradilišta u stečaju u ponedjeljak može odlučiti ići i u drugom pravcu, od toga da odluči preskočiti ovu stepenicu i odredi još nižu, praktički simboličnu cijenu po kojoj bi se pokušao naći strateški partner za pulske navoze. Ta opcija, međutim, prilično je osjetljiva jer bi se novcem koji se uspije dobiti za poslovni udjel u novom Uljaniku trebala namiriti radnička potraživanja u stečaju Uljanik brodogradilišta. U pitanju je oko 20 milijuna eura, koliko ukupno iznose potraživanja bivših radnika, a vrijeme je, nažalost, pokazalo i dokazalo da očekivanja i najave kako će se taj dug prema radnicima uspjeti namiriti u cijelosti, nisu bila realna. Zasigurno je da razloge tome treba tražiti i u financijskoj bilanci Uljanika 1856 koja je, umjesto zdravog uzleta, u svega nekoliko godina ozbiljno ugrožena, rezultat čega je i ova posljednja blokada računa koja traje još od 28. kolovoza.

 

Veliko je pitanje postoji li uopće zainteresirani ulagač koji želi nastaviti brodograđevnu djelatnost u pulskom Arsenalu, pogotovo u okolnostima gdje ga dočekuje prazna knjiga narudžbi i dva posla koja su još krajem prošle godine trebala biti završena i isporučena njihovim naručiteljima. Samo za financijsku stabilnost tvrtke potrebno je iskeširati najmanje desetak milijuna eura da bi se zatvorile postojeće kreditne i ine obveze. I dok je sudbina Uljanika 1856 u ovom trenutku i dalje neizvjesna, do razine da nema konkretnijih odgovora na koji se način misli riješiti akutni problem blokiranih računa, da li kreditom ili možda kroz prodaju novogradnje 526, na Trgovačkom sudu u Pazinu u ponedjeljak otvorit će se jedno novo, zanimljivo pitanje koje se tiče i riječkog »3. maja«, svih bivših i sadašnjih odnosa između Pule i Rijeke.

Inozemne tvrtke

Stečajni upravitelj Uljanik brodogradilišta u stečaju Loris Rak dnevni je red jučer dopunio temom prodaje poslovnih udjela u inokompanijama United Shipping Services 12 i United Shipping Services 13 koje su vlasnici brodova »Veruda« i »Stoja«. Riječ je o brodovima za rasuti teret, nosivosti 52.000 tona, koji su u vlasništvu pulskog brodara Alpha Adriatic, bivše Uljanik plovidbe. Ti brodovi dio su zasad jedine pravomoćne optužnice u aferi Uljanik. Uljanik brodogradilište u stečaju na tim brodovima zadržalo je 5 posto poslovnog udjela, dok je »3. maj« drugim manjinskim dioničarom tih kompanija postao silom prilika. Podsjetimo, na račun tadašnjih 104 milijuna kuna, koliko je »3. maj« potraživao na račun obavljenih radova na trajektima za Jadroliniju, pulsko brodogradilište 2015. godine kompenziralo mu je s 40 posto udjela u tim kompanijama u kojima je pulski brodar, odnosno njihovo povezano društvo United Shipping One, cijelo vrijeme većinski dioničar s 55 posto udjela, piše Novi list

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa