Flego zatražio ostavku ravnateljice Zavoda za hitnu medicinu

0
U cilju udovoljavanja zahtjevima za pružanje pojačane hitne medicinske pomoći tijekom turističke sezone, Istarska županija će u periodu od 1. srpnja do 30. rujna 2013. godine osigurati dodatno ojačanje službi po ispostavama
U cilju udovoljavanja zahtjevima za pružanje pojačane hitne medicinske pomoći tijekom turističke sezone, Istarska županija će u periodu od 1. srpnja do 30. rujna 2013. godine osigurati dodatno ojačanje službi po ispostavama

Tragična smrt 74-godišnje Margarite Klaj iz sela Jeci kod Petrovije, koja je 21. lipnja preminula pred zatvorenim vratima Hitne pomoći u Umagu, potakla je istarskog župana Valtera Flegu na niz mjera u cilju ojačavanja hitne medicinske skrbe na području Istarske županije. Također, Flego je 24. lipnja od ravnateljice Zavoda za hitnu medicinu Istarske županije dr. Ksenije Družetić-Božić zbog moralnih razloga zatražio stavljanje mandata na raspolaganje.

Osim toga, u cilju udovoljavanja zahtjevima za pružanje pojačane hitne medicinske pomoći tijekom turističke sezone, Istarska županija odnosno Zavod za hitnu medicinu Istarske županije će u periodu od 1. srpnja do 30. rujna 2013. godine osigurati dodatno ojačanje službi po ispostavama s popunom timova liječnicima, medicinskim sestrama/tehničarima i vozačima.

Istovremeno, Istarska županija kao osnivač Zavoda za hitnu medicinu Istarske županije će svim jedinicama lokalne samouprave omogućiti da prema vlastitim potrebama i mogućnostima, u suradnji sa Zavodom za hitnu medicinu Istarske županije, dodatno ekipiraju timove u pojedinim Ispostavama uz uvjet da za isto osiguraju financijska sredstva.

Kao dugoročan cilj, Istarska županija će putem svojih saborskih zastupnika inzistirati na izmjenama propisa kojima će se omogućiti samostalno, regionalno utvrđivanje potrebnih organizacijskih oblika hitne medicinske pomoći.

Istarski župan Valter Flego
Istarski župan Valter Flego

Da podsjetimo, kako bi se spriječio pad standarda hitne medicinske pomoći u tijeku reforme provedene 2011. godine, Istarska županija je sklopila Sporazum o međusobnoj suradnji sa Zavodom za hitnu medicinu Istarske županije i Istarskim domovima zdravlja. Sporazumom se navedene ustanove obvezuju na međusobnu suradnju koja uključuje zajedničko korištenje liječnika, stručnog i tehničkog osoblja te opreme. Istovremeno je Istarska županija, u cilju osiguranja standarda iznad normativa određenim Ugovorom o provođenju djelatnosti hitne medicine s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje, zajedno s jedinicama lokalne samouprave osigurala financijska sredstva u iznosu od 3,2 milijuna kuna.

Na opisani način sustav hitne medicine na području Istarske županije značajno je unaprijeđen u odnosu na zakonske normative, odnosno normative Mreže hitne medicine u Republici Hrvatskoj.

Temeljem Mreže hitne medicine je za područje Istarske županije ugovoreno 8 timova T1 (Ispostava Buzet, Labin, Pazin, Poreč, Rovinj, Umag i Pula X2) , 1 tim T2 u Umagu i 5 timova Prijavno dojavne jedinice u Puli, dok se nadstandardom po ispostavama dodatno osiguravaju još dvije medicinske sestre u Labinu, Pazinu, Poreču, Rovinju i Puli; jedan liječnik u Poreču i 4,5 liječnika u Umagu; pripravnost u Buzetu i uključivanje sanitetskog prijevoza Istarskih domova zdravlja po potrebi.

Pored svih osiguranih nadstandarda Istarska županija početkom 2013. godine je od nadležnog ministarstva zatražila i proširenje Mreže hitne medicine na način da se ista proširi s dodatna dva tima T2 i to jedan za područje centralne Istre i drugi za područje Labina. Na navedeni prijedlog Istarske županije nadležno ministarstvo se nije očitovalo, dok je Hrvatski zavod za hitnu medicinu isti podržao ali uz uvjet da financijska sredstva za dodatne timove T2 osiguraju Istarska županija i jedinice lokalne samouprave, stoji u priopćenju istarskog župana Valtera Flege.

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa