Originalna ideja Roberta Marušića

Umjesto kataloga na sjajnom papiru, retro klasične novine 'Truffes'

09.03.2023 - 12:39
Robert Marušić i naslovnica 'Truffesa'
Robert Marušić i naslovnica 'Truffesa'

Poduzetnik Robert Marušić iz Buzeta sa suradnicima uskoro predstavlja novi informativni projekt za vile, hotele, kuće za odmor i apartmane zone istarskog tartufa, novine 'Truffes'.

Roberte, svi su na digitalnim aplikacijama, ti razmišljaš drugačije. Predstavljaš projekt u obliku običnih novina. Neobično.
- Hvala na pitanju. Debele, sjajne korice, tisuće boja i fotografija su korporacijsko predstavljanje koje odbija osobu na odmoru. Njoj treba brza, jasna informacija. Čim manje digitalna. Klasična, pomalo staromodna. Gost ima vremena za čitanje taman toliko da sazna što, gdje, kamo, kuda i kako kad je već tu... On će 'Truffes' baciti u vozilo, proučavati, prožvakati ga nekoliko puta i na kraju novinskim papirom obrisati svoje prednje ili zadnje staklo na odlasku. 

To je nastavak, nadogradnja informativnog letka koji je nudio pomoć turistima kad se zateknu na Buzeštini?
- Logična nadogradnja, ali korak dalje. Novine 'Truffes' su informativni news magazin koji je nastavak onog jedinstvenog buzetskog letka 'Help tourist service' koji je bio isključivo servisnog karaktera. a razlika je sada velika jer 'Truffes' su onako retro klasične novine sa informativim, edukativnim, servisnim, reklamnim, oglasnim i destinacijskim prezentacijama. Kalendar događaja.

 

Novine 'Truffes' će biti besplatne?
- Tako je, neće se naplaćivati, besplatno će se dijeliti i distribuirati po dostupnim javnim informacijama mreže TZ-a sjeverne i dijela središnje Istre. U ruke svim registriranim iznajmljivačima vila, kuća za odmor i apartmana. A oni će ga s pažnjom prezentirati svojim posjetiteljima zbog neprocjenjivog turističkog sadržaja i podataka u njemu. Tu ima jedan trik.

Kakav trik je u pitanju?
- U iskustvu višegodišnje distribucije buzetskog letka 'Help tourist servis' zapazili smo posebnu reakciju iznajmljivača a taj je: “Daj da se riješim dosadnih pitanja gostiju”!  Znate, ako si zamislite turističku smjenu u istarskim vilama u subotu, nakon čišćenja, čekaju se novi gosti. Kad stignu, uzmete im podatke za prijavu i odlazite. Postoje i jezične barijere vlasnika ili upravitelja, brzina, žurba, a nismo svi ni komunikativni, stres..., a gost je znatiželjan. To je ključ zašto će iznajmljivači 'Truffes' gledati drugačije u odnosu na klasične reklamne letke i reklamne brošure. 'Truffes' će imati sve ili gotovo sve što prosječnom gostu u istarskoj vili, kući za odmor, apartmanu, hotelu ili motelu treba. Važne informacije koje jedan turist, obitelj, zakupnik vile može pitati ili ga interesira u momentu kada je tu u našoj istarskoj tartufarskoj 'Toscani'. Za samo jednu noć, jedan vikend ili dva tjedna. Vlasnik iznajmljivač dobiva 30-ak primjeraka od kojih je subotom u smjeni turista uvijek jedan na stolu (ostale spremi za drugu smjenu). Kada vlasnika iznajmljivača, gost, posjetitelj nešto upita po pitanju sadržaja destinacije, dovoljno će biti samo pokazati na 'Truffes'… Sve će biti tu…

'Truffes' će Izgledati kao starinske novine

Možemo malo o detaljima novina Truffes?
- 'Truffes' će Izgledati kao starinske novine formata približnog kao Glas Istre ili Novi ili Jutarnji list, prvog izdanja naklade od oko 2.000 komada. Datum predstavljanja je Sv.Juraj blagdan zaštitnika Buzeta grada tartufa 23. travanj 2023. Tekstovi u novinama će biti 'Welcome teme' zone istarskog tartufa uz nekoliko edukacijskih članaka, povijesno kulturnih i sportskih sadržaja. Hrvatski jezik će biti zastupljen nužno jer naš jezik i Slovenci čitaju i razumiju plus tri najčešća svjetska jezika koja se u turizmu Istre koriste (talijanski, engleski i njemački). 

Što će se nalaziti u novinama a da se razlikuju na kraju od sličnih takvih letaka, uradaka koji se svugdje vide?
- 'Truffes' će imati radna vremena, lokacije i adrese apoteka, farmacija, pet shopova, gas stationa, hitnih emergency kontakta (policija, hitna, vatrogasci), repair servicea vulkanizera, auto-moto-bike tire servica, lokacije i radna vremena raznih muzeja, datuma i sadržaja izložbi, specijaliziranih trgovina, konoba, restorana, hotela, kontakte i navigaciju za outdoor, truffles hunting, paraglaiding, adrenalin parkove, sajmove tartufa, vina i maslina itd. Postoji mogućnost da nešto izostavimo, ne namjerno, ne uvrstimo, ali će izdanje za jesen/zimu od 1. rujna biti nadopunjeno svim propustima. Ako ih bude.

Institucije koje brinu o turizmu zone istarskih tartufa imaju svoje mjesto?
- Zadnja stranica ne može imati marketinški oglas.To je mjesto predviđeno za sve moguće informacije koje će za period travanj/rujan 2023., znači pred sezonu i špicu sezone dostaviti i imati svoj stupac gradovi i mjesta Buzet, Motovun, Hum, Grožnjan, Roč, Draguć, Lanišće, Oprtalj, Livade, Pazin, Cerovlje, Boljun, Vižinada u čijem se okruženju nalazi više od 300 vila i kuća za odmor s visokih četiri i pet zvijezdica, pet hotela s četiri i tri zvijezdice, više od 400 turističkih apartmana i turističkih studija jer Istra je tu najveća i najšira od Učke do Novigrada, od Ćićarije do Pazina. 

O čemu će novina pisati?

* O ostalim sadržajima mogu samo nagađati, ali mislim da samo ime sugerira da će tema istarskih tartufa dominirati?
- Sjeverna i dio središnje Istre je brendiran vrhunskim nagrađivanim vinima, vrhunskim nagrađivanim rakijama, lovom ali i konzumacijom bijelih i crnih tartufa, extra vergine maslinovim uljima najsjajnijih svjetskih medalja. Buzet, osim što je grad tartufa, on je i grad vrhunskog automobilizma, najstarije nacionalne utrke ali i europskih natjecanja. Točno je da naziv novina nije slučajno izabran. Inspiracija za ime su dijamanti istarske kuhinje, tartufi. Tartufa ne bi bilo da sjeverna Istra nema glavne izvore vode što ekologiju i zaštitu prirode postavlja na najviši nivo i određuje život stanovnika. U skladu s tim pravilima Motovun, Grožnjan, Pazin i ostala mjesta tako žive. 

* Kako će se taj projekt financirati?
- Održao sam prezentaciju projekta jednom uglednom svjetskom automobilističkom brendu koji su prihvatili biti generalni pokrovitelj novina s njihovom preporukom i zamolbom da uz njih bude samo nekoliko važnijih istaknutih subjekata zone istarskih tartufa. Cijeli projekt je izvanproračunski, samostalan, autonoman i održiv. Moram podsjetiti da su naši turistički djelatnici vlasnici vila, hotela, kuća za odmor i apartmana, većinom uložili ogroman gotov novac u te objekte koji sada imaju višemiljunsku euro vrijednost. Oni dobro zarađuju od njihove djelatnosti i ulažu ne mali novac u održavanje objekata, treba im oprema i tehnika za to. A s druge strane, njihovi posjetitelji, turistički gosti imaju dovoljno novaca na svojem godišnjem odmoru i cilj je informirati ih. Ali i uzeti im novac na ferijama u Istri. Ima se što ponuditi…

Realizaciju projekta ne radiš sam, iako si ga ti osmislio?
- Sa Vizual Grupom iz Opatije surađujem više godina, osmislili smo desetke proizvoda zadnjih tridesetak godina, imaju iskustva i znanja. (Razgovarao: Nenad Čakić)

Tweet

Posljednje novosti