Privileggio i Komadina: Usvojeni Master plan turizma koristi se za vlastitu promociju
"S obzirom da je turizam u gradu Rovinju jedina gospodarska grana u koju se 'navodno' ulažu veliki napori aktualne vlasti, ako izuzmemo nekoliko manifestacija poput prošlogodišnje 'Anne Oxe', beskonačno dugog sajma jedinog istoličnog folklora i nove web stranice turističke zajednice, smatramo da bi gradska uprava ipak trebala postati glavni partner svim turističkim djelatnicima u gradu te im aktivno pomagati u razvoju vlastitih djelatnosti koje imaju za cilj unapređenje rovinjske turističke ponude na nivou moderne europske turističke destinacije u 21. stoljeću", rečeno je 18. travnja na medijskoj konferenciji rovinjske Ladonje.
Ladonja smatra neodgovornim da se usvojeni Master plan turizma koji je plaćen oko milijun kuna koristi isključivo u svrhe vlastite autopromocije jer je činjenica, navode da rezultati plana nakon njegovog donošenja nisu nikad prezentirani gradskom Vijeću i građanima grada Rovinja.
Raoul Privileggio i Ozren Komadina je na medijskoj konferenciji izdvojili su dvije točke koje Ladonja smatra ključnim za poboljšanje uvjeta za razvoj turističke ponude opredijeljenim građanima: uređenje svih gradskih plaže i omogućavanje da pod jednakim uvjetima svaki zainteresirani građanin učestvuje u plasmanu svojih turističkih proizvoda i usluga te pravo na sezonski rad i koncesije moraju imati svi građani pod jednakim uvjetima, a ne samo oni podobni.
Osnivanje trgovačkog društva za povećanje ekonomičnosti i efikasnosti privatnih iznajmljivača
U cilju poboljšanja kvalitete smještaja, boljeg pozicioniranja i prepoznatljivosti, povećanja ekonomičnosti i efikasnosti rada privatnih iznajmljivača, Ladonja predlaže da Grad Rovinj u suradnji s Turističkom zajednicom osnuje trgovačko društvo koje će za privatne iznajmljivače obavljati poslove zajedničke nabave materijala, od sanitarno-higijenskog do plahti, ručnika i sličnog; zajedničku nabavu klima uređaja i ostalih aparata kojima se podiže standard smještajnih jedinica; organizirani zajednički nastup na tržištu putem zajedničke web stranice s uključenom mogućnošću zajedničke prodaje putem raznih kanala od Booking.com-a i sličnih; obavljanje konzultantskih i drugih djelatnosti za iznajmljivače; obavljanje računovodstveno-knjigovodstvenih poslova i ostalih potrebnih savjetodavnih usluga.
"Financiranje za prvu godinu dana treba osigurati iz sredstava turističke zajednice i Grada. Nakon prve godine, financiranje društva bi se realiziralo iz ostvarenih ušteda objedinjenom nabavom, a ostatak bi se rasporedio uložio u prodorniji pristup novim tržištima", navode u Ladonji. te dodaju kako bi se prema procjenama na predloženi način mogao zaposliti i značajan broj osoba sa srednjom i visokom stručnom spremom.
"S obzirom da ove godine ulazimo u Europsku uniju, krajnji je trenutak da se svi zajedno uozbiljimo i na odgovoran način počnemo stvarati preduvjete za razvoj lokalnog turizma po europskim standardima te na taj način najbolje zaštitimo interese lokalnih poduzetnika u turizmu i povezanim djelatnostima", kazali su na kraju konferencije za medije Privileggio i Komadina.