Matošević, Tolj i Trapan zajedničkim kušanjima u SAD-u i Kanadi okrunili godinu intenzivnih međunarodnih promocija

14.11.2011 - 15:14
Ivica Matošević, vlasnik vinarije Matošević, Bruno Trapan, vlasnik vinarije Trapan i Ernest Tolj, vlasnik vinarije Saints Hills
Ivica Matošević, vlasnik vinarije Matošević, Bruno Trapan, vlasnik vinarije Trapan i Ernest Tolj, vlasnik vinarije Saints Hills

Tri ugledne vinarije Istre i Dalmacije zajedničkim su nastupom i predstavljanjem svojih vina u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi u proteklih desetak dana učinile važan korak u promociji svojih i, općenito, vina hrvatskih obiteljskih proizvođača na međunarodnom tržištu. Na vlastitu inicijativu, vinarije Matošević, Saints Hills i Trapan održale su kušanja i predstavljanja u New Yorku, Chicagu i, po prvi put, u Torontu. Njihovi vlasnici - Ivica Matošević, Ernest Tolj i Bruno Trapan – sommelierima, distributerima i kupcima su predstavili svoja vina u kontekstu istarskog i dalmatinskog teritorija, no, prije svega, u kontekstu Hrvatske kao vinske zemlje staroga svijeta.

Iako su Matošević, Tolj i Trapan proteklih mjeseci zajednički već nastupali na tržištu SAD-a, ova je kušanja obilježio interes kako entuzijasta koji su već upoznati s hrvatskim vinima, tako i onih koji su došli kušati vina „nove“ zemlje na vinskoj karti svijeta. Rezultat je to kontinuiteta promocija koje vinarije imaju na ovom tržitšu. Viša razina cjelokupnih događanja u odnosu na prijašnje posjete razvidna je i iz restorana u kojima su vinari održali predstavljanja: Gramercy Tavern i Anfora u New Yorku, Lockwood Palmer House Hilton u Chicagu te Wildfire u Torontu. Riječ je o mjestima koja su na sjevernoameričkom tržištu na glasu kao institucije gastronomije. „Svaki naš posjet Americi privuče novu publiku na kušanja i nastupamo na sve utjecajnijim mjestima. I svaki put sve bolje kotiramo! Mislim da je to jasan rezultat dugoročnog ulaganja u promociju koji ne dolazi preko noći već intenzivnim naporima“, pojasnio je Ivica Matošević.

Posjet su zabilježili ugledni novinari i mediji, koji će priču istarskih i dalmatinskog obiteljskog proizvođača prikazati na jednoj od vodećih financijskih mreža, Bloomberg; u jednom od vodećih vinskih i gastro magazina, Wine Enthusiastu i Food and Wine te TV emisiji CNBC-a Wine Portfolio. Što je i bitnije, vinari su nastavili produbljivati odnose s američkim medijima, od kojih su neki, upravo poput CNBC-a, najavili svoj dolazak u Hrvatsku sljedeće godine.

Vinari na taj način nastavljaju na ciljanim tržištima promovirati vina temeljena na autohtonim sortama, poput Malvazije istarske i plavca malog te stvarati kontakte koji će dugoročno biti ključni za jače pozicioniranje hrvatskih vina na međunaronoj sceni. Oni time otvaraju put za jači izvoz svojih vina, ali i prostor za lakši nastup drugim obiteljskim vinarima koji će se narednih godina ovdje htjeti pozicionirati.

Trojcu je ovo bilo prvo predstavljanje u Kanadi, a po završetku kojeg je već dogovoren njihov nastup na ovom tržištu s naglaskom na odlike s kojima su nastupali i u SAD-u: kvaliteta i originalnost. „U prvim nastupima na sjevernoameričkom tržištu krenuli smo, prirodno, s promocijama među dijasporom. Sada smo izašli iz tog kruga i stičemo povjerenje i ugled među stručnjacima koji nisu nužno povezani s Hrvatskom. To je ključan element uspješnog izvoznog nastupa“, dodao je Ernest Tolj.

Predstavljena su vina: Alba i Grimalda (Matošević); Nevina i Dingač (Saints Hills) te Uroboros i Nigra Virgo (Trapan). Matošević, Saints Hills i Trapan vina već su prisutna na američkom tržištu, u New Yorku i Chicagu.

„Dugoročna prisutnost na međunarodnim tržištima, osim kvalitetom, može se postići jedino redovitim ulaganjem u promociju Hrvatske kao vinske regije i vina autohtonih sorti. Od toga ne smijemo bježati!“, zaključio je Bruno Trapan.

Posjet sjevernoameričkom kontinentu svojevrsno je zaključenje godine u kojoj su vinarije uložile znatna sredstva u predstavljanja diljem Europe i Amerike. Nastupili su u Austriji, Francuskoj, Njemačkoj, Velikoj Britaniji te bližim zemljama regije. Riječ je o najintenzivnijim promotivnim aktivnostima hrvatskih vinara općenito, koje će se nastaviti i u 2012. godini. (Marko Kovač)

Tweet

Posljednje novosti