Holcim lani ostvario gubitak od 18,8 milijuna kuna
„Negativni trendovi koji su zavladali sektorom građevinarstva u protekle četiri godine te problemi s naplatom zbog općeg lošeg stanja likvidnosti u državi, snažno su utjecali na prošlogodišnje poslovanje Holcima u Hrvatskoj, koji je 2012. godine ostvario operativni gubitak od oko 18,8 milijuna kuna“, rekao je predsjednik uprave Holcima Mario Grassl na susretu s novinarima održanom 19. veljače u restoranu Nad Trgetom. S novinarima su, osim Grassla, razgovarali član Uprave Nenad Juretić, te Julija Škoro i Petra Švarc iz odjela komunikacija.
Dodao je i kako je građevinska aktivnost u Hrvatskoj slabija za 13 % u odnosu na proteklu godinu, te kako Holcim i u 2013. godini očekuju veliki napori u zadržavanju tržišnih pozicija. „Naplata potraživanja će i u ovoj godini ostati jedan od najvažnijih prioriteta na kojeg ćemo biti usmjereni i kroz mjere Zakona o predstečajnoj nagodbi. Iako okruženje ne izgleda nimalo optimistično, u godini koja je pred nama ipak se nadamo pozitivnim pomacima u građevinskoj industriji. Radimo na pronalaženju novih kupaca i pratimo razvoj novih građevinski projekata“, zaključio je Grassl.
Međutim, Holcim je u Hrvatskoj 2012. godine u segmentu cementa uspio povećati tržišni udio za oko 0,5 % u odnosu na prethodnu godinu, iako je ukupna proizvodnja cementa u Hrvatskoj, u tom periodu pala za 14 %. U segmentu betona prodane količine bile su za 6 % veće nego prethodne godine, dok je u segmentu agregata ostvaren pozitivan financijski rezultat, odnosno dobit.
Upravo sa željom da što bolje odgovori na specifične zahtjeve tržišta te da se što više i kvalitetnije usmjeri na kupce koji su u središtu njihovog djelovanja, Holcim je unio određene promjene u svoju strukturu. Promjene se odnose na službu prodaje, čija će se sva tri segmenta (cement, beton i agregat) od 1. ožujka ove godine biti ujedinjena pod vodstvom komercijalnog direktora Nenada Juretića.
Juretić je do sada bio zadužen za prodaju i logistiku cementa, a sada će u cilju povećanja učinkovitosti, voditi prodaju proizvoda i za ostala dva segmenta. Dosadašnji direktor segmenta agregata i transportnih betona, Zdravko Nikolić, svoje će djelovanje nastaviti u optimizaciji proizvodnje i razvoju novih poslovnih mogućnosti.
Holcim je u protekloj godini posebnu pozornost posvetio zaštiti i sigurnosti na radu, te su tako pokrenute razne aktivnosti na tom polju, a tvornica cementa u Koromačnu 2012. godinu zaključila je s više od 900 dana bez ozljede na radu. U rujnu prošle godine, Holcim je na četiri lokacije, u Tunarici, Lepoglavi, Plovaniji i Zagrebu, organizirao akciju volontiranja te je tako na vrlo konkretan način pokazao kako brine o potrebama lokalnih zajednica u kojima djeluje.
Osim znaka Hrvatske kvalitete kojeg ponosno nosi čak 17 Holcimovih proizvoda, krajem prošle godine Holcim je postao i nositelj prestižnog znaka Green Superbrands, koji također svjedoči o tome da su potrošači prepoznali kvalitetu i sve ostale vrijednosti utkane u Holcimove proizvode.
Ova tvrtka već nekoliko godina gradi svoju konkurentnost na inovativnim proizvodima. Tako je još 2005. godine, prva u Hrvatskoj predstavila više robnih marki cementa, a nakon toga, svake godine uvodi određene inovacije (npr. proizvodi Holcim Vivacal© i Holcim Agrocal©). Ova je godina započela u znaku novog proizvoda iz segmenta betona – valjanog betona.
Riječ je o inovativnom proizvodu koji se koristi za kraće dionice cesta, poput onih u industrijskim postrojenjima, ali je pogodan i za namjenu u turističkoj industriji za izradu staza za jogging, biciklizam ili šetnice. U Holcimu vjeruju da će ovaj inovativni proizvod naići na odličan prijem kod kupaca i krajnjih korisnika, te na taj način utrti put novim projektima i stvaranju boljeg investicijskog okruženja. (Tekst: Danijela Bukvić, foto: Divna Knežević)