Povratak otpisanog: Buzet se vraća u prometnu igru!

11.11.2020 - 08:34
Možda da Slovenci uspore pa da napravimo jednu veliku feštu 2035. godine, 'prihranimo denar', ušparamo na cateringu? (foto: Filip Kos/PIXSELL)
Možda da Slovenci uspore pa da napravimo jednu veliku feštu 2035. godine, 'prihranimo denar', ušparamo na cateringu? (foto: Filip Kos/PIXSELL)

Započela je priprema za spajanje Rijeke s autocestama Slovenije, dalje prema europskoj mreži autocesta. Biti će to važna transportna veza Rijeke sa susjednom državom, ali i s Italijom! Ili ne? Slovenci računaju da će biti uspješni u realizaciji i da će je uvrstiti u prostorni plan, otkloniti lokalne i regionalne nesuglasice te započeti je graditi 2031. godine. Autocesta Postojna – Jelšane kod Ilirske Bistrice će izbijati na granični prijelaz s Hrvatskom, Rupa.

Riječ je o cesti dužine 39 kilometara, kojim bi se taj dio Slovenije povezao na autocestu Ljubljana-Kopar, i to bi po Slovencima bila najpovoljnija cestovna veza Riječana prema Trstu, odnosno Italiji. Ali, možda nije tako!

Lokalni interesi, otkup nekretnina i zemljišta, brojne primjedbe, ekološke dozvole, javni natječaji, žalbe, tek je trnoviti put do pune legalne dozvole koju mora ishoditi DARS. Najmanji problem je s financiranjem tog pravca, jer se računa na europska sredstava jer je dionica uvrštena u prometnice važne za povezivanje u europskom  jadransko-jonskom prostoru. Što je sada konačno jasno i sigurno? Gradnja započinje i više je ništa ne može zaustaviti. Neće to biti dugo spominjana autocesta Kozina – Rijeka što bi bio logični, očekivani, najbrži pravac Primorja prema zapadu. Postojna – Rijeka je ipak nešto drugo. Kao odlazak u Dalmaciju preko Bosiljeva. Ideš gore, da bi došao dolje.

 

Sada u prometnu igru ni kriv, ni dužan izgleda uskače jedan drugi pravac za Riječane ali i turiste jer za manje od dvije godine imat ćemo autocestu i drugu cijev tunela Učka prema Istri: (autocesta) Rijeka – Matulji – Tunel Učka – Lupoglav (izlaz iz autoceste) – Buzet – granični izlaz Požane – most Rižana (lijevo za Kopar ili desno na Črni Kal (autocesta) što su oba dva pravca za Trst. To postaje najbrži put Primorja na zapad! Ako toj novoj ruti pridodamo varijablu da će za dvije, tri godine to biti Schengenski prostor bez graničnih kontrola, za manje od 55 minuta se prolazi Istra preko Buzeta, i izbija se na cestu Kopar, Trst. Nema brže.

Slovenci su se polomili, žure i sa spajanjem na zapadni krak Istarskog ipsilona, što pozdravlja njihova, već treća generacija vlasnika vikendica, apartmana, građevinskih i poljoprivrednih parcela na kojima drže kamp kućice, brodice na suhom vezu posebno od Savudrije do Antenala ali i otoka Cresa, Krka. Možda da uspore, pa da zajedno s riječkim spojem napravimo jednu veliku feštu 2035. godine. “Prihranimo denar”, ušparamo na cateringu…

Nova okomita slovenska suvremena prometnica prema Rijeci će oko 2030. godine biti u punom zamahu gradnje. Slovenci će se htjeti spojiti na našu autocestu iznad Rijeke negdje 2033. godine, ako im budu do tada poštom iz Ljubljane u Jelšane prikupili i dostavili sve dozvole. Bit će to novi obostrani turistički pravac da građani Rijeke i Kvarnera vikendom tik-tak posjećuju Postojnu i njezinu Jamu. A i željeznička stanica je tamo.

Nakon probnog rada od najmanje dvije godine, autocesta Postojna-Rupa-Rijeka bi 2035. godine postala primjer europske suradnje, povezanosti, htijenja, slobode komunikacije, globalnog trenda, jačanja regionalne suradnje, slobodnog liberalnog poduzetništva, kapitala bez granica, dobrosusjedskih odnosa, proširenja traneuropskog koridora gdje jedino zajedno uz uvažavanje kompetencija na lokalnoj, regionalnoj i državnoj razini možemo graditi svjetlu budućnost. A 2040. godine ćemo napraviti zajedničku feštu povodom prve petoljetke puštanja u rad tog važnog europskog prometnog pravca. Na feštu ćemo doći dronovima, ne po autocesti. (D.D./Istragram)

Tweet

Posljednje novosti