Energetičari testirali punionicu za električna vozila u Labinu

15.11.2012 - 07:01
Peugeot koji je plijenio pažnju mnogih, ima 16 kilovat sati što je energija dovoljna za 150 km vožnje. Brzina mu je do 130 km/h, bešuman je, a cijena mu je oko 230 tisuća kuna s PDV-om
Peugeot koji je plijenio pažnju mnogih, ima 16 kilovat sati što je energija dovoljna za 150 km vožnje. Brzina mu je do 130 km/h, bešuman je, a cijena mu je oko 230 tisuća kuna s PDV-om

Inženjeri i ostali pripadnici elektroenergetske struke, inače sudionici Cigre, 10. Simpozija o sustavu vođenja elektroenergetskog sustava, koji se pod pokroviteljstvom HEP-a održavao u Opatiji, 14. studenog su posjetili punionicu za električna vozila u Labinu i termoelektranu u Plominu.
Velikom broju zainteresiranih, koji su se okupili na trgu u Starom gradu gdje se nalazi punionica za električna vozila, predstavljen je nedavno lansirani brend Elen, a mnogi su se i okušali u vožnji električnog automobila marke Peugeot iOn.

"Radi se o lancu punionica električne energije za punjenje električnih vozila. To je razvojni projekt HEP grupe. HEP opskrba pruža sigurnu i pouzdanu opskrbu električne energije konačnim kupcima. Osim ovog brenda, upravo smo predstavili i još jedan pod nazivom Zelen. Budući da su sve naše hidroelektrane certificirane, garantiramo podrijetlo električne energije namijenjene za punjenje vozila. To je "zelena" energija, a vozila koja koriste tu energiju emitiraju 0 grama CO2 po kilometru", pojasnila nam je Tina Jakaša, direktorica HEP Opskrbe i voditeljica ovog projekta.

Tina Jakaša, direktorica HEP Opskrbe i voditeljica projekta
Tina Jakaša, direktorica HEP Opskrbe i voditeljica projekta
Punionica za električna vozila u Starom gradu
Punionica za električna vozila u Starom gradu

Ovakva su vozila dio šire strategije Europske unije, kojom se ostvaruju ciljevi energetske politike da se do 2020. godine smanji emisija CO2, da se poveća energetska učinkovitost i udio iz obnovljivih izvora, sve za 20 %. Kako gotovo četvrtina ukupne emisije CO2 u Europi i 30 % u Hrvatskoj dolazi upravo iz prometnog sektora, na ovaj se način može puno toga postići.

"Radili smo neke analize koje su pokazale da, kada bi oko milijun i tristo vozila u Hrvatskoj zamijenili električnim, postigli bi više od 3.500 kilo tona CO2 uštede. Mi želimo biti vodeći u izgradnji infrastrukture za punjenje električnih vozila", naglasila je Jakaša, dodavši kako se to odnosi na javnu infrastrukturu putem koje će se puniti vozila koja vlasnici zaborave puniti kod kuće. Cilj je da se ona ipak pune kod kuće u večernjim satima, kada postoji višak električne energije iz obnovljivih izvora.

Peugeot koji je plijenio pažnju mnogih, ima 16 kilovat sati što je energija dovoljna za 150 km vožnje. Brzina mu je do 130 km/h, bešuman je, a cijena mu je oko 230 tisuća kuna s PDV-om. Punionice su otvorene u Labinu i Vukovaru, a sada se planiraju otvoriti dvije u Zagrebu i to jedna ispred glavne zgrade HEP-a, a druga ispred Poglavarstva Grada Zagreba. Raspisan je natječaj s Gradom Zagrebom kojeg provodi Hrvatsko dizajnersko društvo, jer u HEP-u žele imati hrvatski dizajn za punionice. One se neće sastojati samo od stanice za punjenje vozila, već i od solara koji može prekrivati veličini cijelog parkirališta na trgu u Starom gradu.

Na pitanje hoće li se i u Labinu izgraditi jedna kompletna punionica, Jakaša je odgovorila: "Ovdje bi to bilo nezgodno zbog parkirališta, ali moramo vidjeti kakva će biti prenamjena ovog prostora, pa tek onda možemo razgovarati s Gradom Labinom. To ovisi i o broju sunčanih dana, te koliko se može proizvesti kilovat sati. Ako ništa drugo, imamo planove za naš vozni park, a kako i u Labinu imamo svoj pogon vjerojatno će oni biti prvi korisnici takvih automobila.“

Nakon razgledavanja i probne vožnje ovog automobila budućnosti i punionice, elektroenergetičari su s jednakim zanimanjem krenuli u obilazak plominske termoelektrane.

Električnim vozilom provozao se i gradonačelnik Demetlika
Električnim vozilom provozao se i gradonačelnik Demetlika
Elektroenergetičari su s jednakim zanimanjem krenuli u obilazak plominske termoelektrane
Elektroenergetičari su s jednakim zanimanjem krenuli u obilazak plominske termoelektrane

Tweet

Posljednje novosti