Ladonja: Povjerenstvo za praćenje realizacije Rive nije odradilo svoj zadatak
„Vijećnicima Gradskog vijeća Pule dostavljena je dokumentacija o izvršenju proračuna za prvo polugodište 2012. godine. Za nekoga tko sudjeluje u radu Gradskog vijeća, brojke su očekivane, ali pitanje je: kada bismo običnom građaninu, u nekoliko minuta uspjeli objasniti stanje stvari i trendove, vjerojatno bi nas pitao – gospodo, što ste vi radili tri godine da je došlo do ovakve situacije? Sasvim sigurno bi nas pitali: ljudi, planirali ste izgraditi komunalnih objekata i infrastrukture za 40,8 milijuna, kako vam je uspjelo da realizirate samo 3,2 milijuna?“, rekao je na konferenciji za novinare, održanoj 26. rujna, Bruno Nefat, gradski vijećnik Ladonje.
Ocijenio je kako je ovogodišnje izvršenje ponešto bolje od prošlogodišnjeg samo zahvaljujući zaduživanju i pojačanoj financijskoj disciplini – hvala g. Liniću! „S druge strane, očekivanog i planiranog povećanja pomoći od strane države, nije bilo. Iznos je gotovo u vlas isti kao i prošle godine – oko 9,9 milijuna. Kome na tomu zahvaliti? Vjerojatno opet g. Liniću. Prihodi od imovine grada za milijun kuna su manji od prošlogodišnjih. Nećemo nikome zahvaljivati. Kao niti za pad prihoda od prodaje imovine, koji iznosi oko dva milijuna.
Jedno dugo, toplo i žedno ljeto je na prolazu. Oni koji su uspjeli nešto zaraditi zahvaljujući brendiranju gradskih atrakcija (ma što to bilo), neki usput ne plaćajući porez, gledaju u vlastiti novčanik. Ostali i dalje gledaju u pravcu Zagreba. Nitko više ne gleda u pravcu Foruma 1“, zaključio je Nefat.
„Ali, Forum 1 gleda u pravcu Rive. I neprestano kreira nove ideje kako isključiti sav kolni promet s Rive. Jer, gradonačelnik Boris Miletić je iskusnim okom procijenio da, usprkos tomu što je Riva raskopana, a istovremeno se radilo i u Zagrebačkoj ulici, i na Verudi i na mnogim drugim lokacijama, većih problema u prometu u gradu Puli zapravo nije ni bilo“, nastavio je Mauricio Licul. Dodao je, kako bi možda to iskusno IDS-ovo oko imalo drugačije viđenje, kada bi po nekoliko puta dnevno moralo sjesti u auto i proći različitim dijelovima grada Pule, naguravajući se sa svima ostalim nesretnicima, turistima, dostavnim vozilima koja se zaustavljaju na nemogućim mjestima (a kako će drugačije?), obilazeći građevinske strojeve koji, pa to je sasvim normalno, kopaju i usred turističke sezone.
„Dakako, grad se mora vratiti moru, mora imati svoju Rivu. Ali da bi se tako dugi potez izuzeo od kolnog i teretnog prometa, morali bi imati i drugačiji javni promet, zar ne? Možda nitko nije primijetio, ali po Rivi nikad nije uspostavljena autobusna linija. Zadnje javno prometalo koje je vozilo po Rivi bio je – tramvaj“, kazao je Licul.
On procjenjuje kako je ovakva moć buduće vizualizacije prostora grada Pule vrlo rijetka, ali je sve prisnija zadnjih godina, a moguća je isključivo pravilnim i konstantnim unosom isključivo zdravih namirnica u organizam, pa je čudno da je IDS-ovo čelništvo s Foruma 1 zaboravilo pripomenuti da će se na Rivu vratiti ubrzo i tramvaj.
„Možda bi, naposljetku, ipak trebalo pitati sudionike javnog natječaja za Rivu, pa i ekipu koja je izradila Program natječaja, zašto im takve upute nisu dane prije dvije godine“, kazao je Licul, zapitavši se zar ne bi, u tom slučaju, dobili i drugačija rješenja od natjecatelja?
„A što reći o aktualnom projektu sanacije Rive i izgradnje kanalizacije? Zar ne bi projektanti našli i kakvo jednostavnije, možda i manje skupo rješenje, da im je Boris Miletić ili ako on nije u stanju , onda netko sa Foruma 1 dao upute kako će se teški kolni promet isključiti s Rive“, dodao je Licul.
Iznio je i konkretne prijedloge Ladonje, a to su: radno povjerenstvo imenovano prije godinu dana za praćenje realizacije projekta Rive očigledno nije odradilo svoj zadatak, jer je netko morao upozoriti gradonačelnika da takva izmjena programskih uvjeta bitno utječe na sam natječajni rad, koji je osnova za izradu UPU Riva – stoga u tom povjerenstvu treba postaviti samo profesionalce, koji nisu nužno zaposleni u gradskoj upravi. Nadalje, predlaže Ladonja, ugovor o izradi UPU Riva treba potpisati što prije, jer ne postoje razlozi da se to ne učini, baš iz razloga što će biti potrebno određeno vrijeme da se (eventualno) revidira program izrade UPU-a. Prije definiranja konačnog programa za izradu UPU-a apsolutno je potrebno anketirati sve korisnike prostora uz Rivu ali i ostale subjekte (velike) koji ovise o prohodnosti rive, ustanoviti kakve posljedice mogu nastati u slučaju zatvaranje kolnog prometa, te na razini GUP-a iznaći rješenja kojima se te posljedice mogu ukloniti.