U Poreču osiguran nadstandard hitne medicinske pomoći

0

U proteklom su se razdoblju bili pojavili brojni izazovi na području zdravstvene skrbi i zdravstvenog standarda. Odlukama o novom ustroju Mreže hitne medicinske pomoći i smanjenju broja timova, Poreč je trebao ostati bez onih oblika osnovne zdravstvene skrbi naših građana i njihovih gostiju na koje su bili navikli i koji su bili potrebni. Svi se još sjećamo teških trenutaka  iz 2011. godine, kada je prema tim odlukama postojala ozbiljna opasnost da izvan sezone vrata naše Hitne budu zatvorena. To je kod većine građana izazvalo strah i opravdano nezadovoljstvo. Grad je odmah odgovorio na ovaj problem jedinim mogućim rješenjem, a to je financiranje dodatnih timova u Ispostavi Poreč. 

Općine i turističke tvrtke koje djeluju na području Poreštine već četvrtu godinu zaredom pokazuju razumijevanje i spremnost na zajedničku suradnju i financijsku podršku u rješavanju ovog problema. I danas je stav i politika Grada ostala nepromijenjena - uz podršku ostalih lokalnih zajednica na području Poreštine i velikih turističkih tvrtki osigurava se tzv. nadstandard, kako bi Porečanima koji su proteklih desetljeća gradili svoj Poreč i porečke ustanove ostane onaj isti zdravstveni standard na koji su navikli i koji su zavrijedili.

Nakon što je Grad prošlog tjedna potpisao ugovore o dodatnom zapošljavanju timova hitne medicinske pomoći s općinama Poreštine, danas su ugovor potpisale i najveće turističke tvrtke koje posluju na području Poreštine – Valamar Riviera, Plava laguna i Maistra, u ukupnom iznosu  od 275.600 kuna. Sveukupan iznos nadstandarda-dodatnih timova u ispostavi Poreč za 2018. godinu iznosi 868.951 kuna. Od toga Grad Poreč plaća 475.951 kuna ili 55%, turističke tvrtke 275.600 kuna odnosno 32%, a okolne općine 117.863,52 kuna odnosno 13%.

- Zahvaljujemo svim općinama Poreštine, ali i velikim turističkim  tvrtkama koje ovim činom pokazuju društvenu odgovornost za jedno od najosjetljivijih područja, nakon što su ove godine svojim donacijama podržale Fond za izvrsnost u sportu i opremanje informatičkih učionica u novoj školi, zahvalio se gradonačelnik Poreča Loris Peršurić.

Podsjetimo, svjesni činjenice da u području zdravstvene skrbi postoji još jedan problem, a to je nedostatak liječnika, Grad je od 2017. godine započeo s financiranjem najma stana za dvoje liječnika zaposlena u ovom nadstandardu tijekom cijele godine, odnosno troje tijekom turističke sezone. Na taj način osiguran je dovoljan broj stručnjaka za rad u porečkoj Ispostavi.  

U Proračunu Grada Poreča za 2018. godinu smo planirano je i 270.000 kuna za  nabavu medicinskog automobila za potrebe izvanbolničke hitne medicinske službe u Poreču, čija je cijena 830.000 kn, od čega Zavod za hitnu medicine Istarske županije snosi 560.000 kn, a Grad Poreč preostali iznos od 270.000 kn. Postupak javne nabave koji je proveo Zavod za hitnu medicinu Istarske županije je završen i za porečku Ispostavu je nabavljeno vozilo Volkswagen T6, koje je prvo ambulantno vozilo u porečkoj ispostavi, a njegova Isporuka očekuje se početkom ljeta. Zahvaljujući ovom gradskom sufinanciranju dobiveno je bolje opremljeno vozilo, što znači da će se od sada u ovom vozilu moći izvoditi potrebne intervencije kao i u ambulanti, dok su dosadašnja vozila bila sanitetska vozila koja su prvenstveno služila za prijevoz pacijenata i nisu imala uvjete za intervencije kao u ambulanti.

Valja još napomenuti kako Grad Poreč s otprilike 100.000 kuna financira na godišnjoj razini najam stanova za liječnike i medicinske djelatnike:  liječnicu ginekologinju, troje liječnika Hitne i voditeljicu biokemijskog laboratorija, čime se zadržava zdravstveni standard za sve građane Poreča i okolice. Važno je spomenuti i još neke oblike financijskih potpora u iznosu od cca 100.000 kuna, U 2017. godini Grad Poreč je platio i dodatnih 60.000 kn za uniforme zaposlenika iz timova koji čine nadstandarde, kako bi svi djelatnici bili jednako opremljeni.

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa