Građani ne trebaju sami odvoziti krupni otpad, Herculanea će im to učiniti besplatno
Budući je kraj ljeta razdoblje kada se intenzivno radi na uređenju grada, razgovarali smo s direktorom Herculanee, Igorom Starim, kako bi doznali što se ove jeseni planira kada je u pitanju uređenje zelenih površina u Puli. Bio je to povod da saznamo i ostale aktivnosti Herculanee Pula.
* Počeli su hortikulturalni radovi u gradu, a Herculanea je zaslužna i za maslinu koju su kod Arene posadili predsjednici. Što još možemo očekivati kada je uređenje pulskih parkova i zelenih površina u pitanju?
- Nakon intenzivnih ljetnih radova na održavanju zelenih površina (košnja i navodnjavanje) djelatnost Hortikulture priprema se za jesenske radove. Osim sadnje jesenskoga cvijeća i lukovica koje će nastupiti krajem rujna ili početkom listopada ovisno o vremenskim uvjetima, radit će se na obrezivanju grana stabala u drvoredima i nastavku uređenja dječjih igrališta.
Kako je na području Grada danas 56 dječjih igrališta, njihovo konstantno održavanje vrlo je zahtjevan posao koji traži svakodnevan angažman. Osim održavanja postojećih igrališta, tijekom jesenskih mjeseci postaviti će se i šest novih, nešto na starim, a nešto na novim lokacijama kroz program redovnog održavanja i Program malih komunalnih akcija (MKA). Ukupna vrijednost novih igrališta iznosi 145.000,00 kn bez PDV-a, čime će se dodatno obogatiti prostori za dječju igru u Puli.
Ove će jeseni na području Grada biti posađeno oko 15.000 sezonskoga cvijeća na već uobičajenim lokacijama. Od vrsta će prevladavati tratinčice, maćuhice i potočnice u kombinaciji sa raznim trajnicama i manjim grmljem. Od lukovičastog bilja sadit će se lukovice tulipana, narcisa, šafrana i muscaria u ukupnoj količini od 10 000 komada. Bit će posađeno i oko 20 listopadnih i 20 vazdazelenih stabala kao zamjenska sadnja zbog uklonjenih opasnih i suhih stabala kao i zbog formiranja novih zelenih površina. Od ukrasnog grmlja saditi će se uglavnom mediteransko bilje kao npr. oleandri, lavanda, ružmarin, smilje, kadulja, santolina, glog, planika, ruj, mirta, brnistra… Sijati će se travno sjeme na novim površinama kao npr. na novim kružnm tokovima u dijelu pulskog ipsilona, u kišnim vrtovima i sl.
Jesenska rezidba stabala provoditi će se na svim stablima u gradu, a pogotovo u drvoredima, kako bi se spriječila slaba vidljivost vertikalne signalizacije. Ova će radnja nastupiti nakon otpadanja lišća kako bi se izbjegle veće rane i štetni učinci po stabla.
Sustavi za zalijevanje, koji su ovoga ljeta bili u punom pogonu, tijekom jesenskih i zimskih mjeseci staviti će se u mirovanje te konzervirati kako bi prezimili na siguran način. Bit će obavljena detaljna inventarizacija kao pravovremena priprema za slijedeću sezonu.
- Uspostavom sustava selektivnog prikupljanja otpada, 2008. Godine, skupljene su do sada značajne količine korisnih sirovina. Građani Pule od 2008. godine do sada izdvojili su ukupno preko 2.000 korisnih sirovina što ukupno čini oko 200 kamiona za odvoz smeća manje na odlagalištu otpada Kaštijun.
Tri godine nakon uspostave sustava odvojenog prikupljanja od vrata do vrata u pojedinim dijelovima Grada, kao i putem zelenih otoka, građani redovno selektiraju otpad što ukazuje na prihvaćene navike odvajanja i visoki stupanj ekološke osviještenosti. Rezultat je to prije svega, osim uspostavljene potrebne infrastrukture, provedenih niza edukativnih aktivnosti kojima su obuhvaćeni svi uzrasti, od najmlađih do svih ostalih članova domaćinstava. Razvoj sustava selektivnog prikupljanja temelji se prije svega na konstantnoj edukaciji svakog pojedinca, pa će tako Pula Herculanea i Grad Pula poduzimati i dalje aktivnosti kako na edukaciji tako i na jačanju efikasnosti dostupnosti građana za odvajanjem. Trenutno na području Velog Vrha i MO Nova Veruda imamo prikupljanje od vrata do vrata koji iskazuju konstantan trend rasta izdvojenih korisnih sirovina, te će se u narednom periodu taj način prikupljanja i selekcioniranja otpada nastaviti i u drugim dijelovima grada.
Osim reciklažnog dvorišta otvorenog u prostorima Metisa u Šijani (kod Mercatora) gdje građani svakodnevno mogu dovesti selekcionirani i glomazni otpad (ponedjeljak-petak od 7.30-14.00 sat, subota od 8.30-11 sati), građani mogu koristiti i besplatnu uslugu odvoza glomaznog otpada iz svojih domova putem Pula Herculanee pozivom na broj 052 638 416, od 7.00-15.00 sati radnim danom. Podsjećamo građane da nije potrebno da sami odvoze otpad na odlagalište već telefonskim putem mogu uslugu naručiti i to besplatno. Dovoljno je glomazni otpad iznijeti ispred ulaza u zgradu ili obiteljsku kuću.
U tijeku 2010. godine građani Pule izdvojili su ukupno putem zelenih otoka više od 500 tona korisnih sirovina koja je Pula Herculanea predala dalje uporabiteljima. U prvih šest mjeseci 2011. godine ukupno je izdvojeno oko 200 tona selektivnog prikupljenog otpada, a samo na papir i karton otpada oko 100 tona.
* Vaša je web stranica aktivna, tu su sve obavijesti i informacije. Koji su najčešći upiti, s kakvim vam se problemima građani najčešće javljaju?
- Misija društva Pula Herculanea je zadovoljstvo svih članova društvene zajednice, pa se i uspjeh poslovanja Društva temelji na zadovoljstvu, prije svega korisnika naših usluga. Sukladno tome, Društvo poklanja izuzetnu pažnju upravo tome segmentu komunikacije.
Pula Herculanea ima razvijen sustav kontinuiranog praćenja zadovoljstva korisnika usluga što se najbolje očituje putem praćenja upita, prigovora, pohvala, itd. Jedan od interaktivnih kanala komunikacije je i naša web stranica putem koje građanima pružamo svakodnevne informacije o našim aktivnostima, ali isto tako omogućuje nam i dobivanje povratnih informacija od korisnika naših usluga.
Građane zanima široki spektar tema, no najčešća pitanja vezana su upravo za svakodnevni život građana, od lokacija posuda za otpad, broja posuda, potrebi rezidbe suhih grana, košnje, javljanja neugodnih mirisa, lupanju šahtova, pojavi glodavaca, potrebama promjeni adresa, načinima plaćanja usluga, potrebnoj dokumentaciji, dimnjačarskim uslugama, itd. Također, građani šalju i prijedloge, primjere premještaja posuda za otpad, vremena odvoza komunalnog otpada, kao i prigovore.
Osim promptnog rješavanja problema, povratne informacije smjernice su nam za poboljšanje i podizanje kvalitete naših usluga. Također, obzirom na veličinu područja održavanja, pozivima građana omogućuje se da se problem riješi daleko brže i na obostrano zadovoljstvo. (Razgovarala: Paola Albertini)