Umjetnica je reducirala sve što je smatrala suvišnim
Uoči Uskrsa, točnije 13. travnja, u galeriji Adris svečano je otvorena izložba likovnih djela suvremene hrvatske kiparice Marije Ujević Galetović. Izložbu je i ovaj puta, kao i sve prethodne. pripremio i predstavio akademik Igor Zidić. Izloženo je 11 skulptura, pet crteža i pet slika. Glazbeni uvod ispunili su zvuci harmonika u rukama mladih pazinskih harmonikaša, sestre i brata Vanese i Jure Brajuha.
U svom eseju, objavljenom u popratnom katalogu pod nazivom «Marija s onu stranu brda, Marija s rive», Zidić proniče u stvaralački put Marije Ujević Galetović, traga za njenim kamenim i primorskim korijenima, o Imotskoj krajini koja je dala niz velikih Ujevića kao što su Tin ili njen otac Mate Ujević, književnik, leksikograf, urednik Hrvatske enciklopedije…
Među tim, velikanima s kamena našla se i jedna osebujna žena - Marija, rođena u Zagrebu 1933. godine. Od 1953. do 1958. godine studirala je kiparstvo na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti u klasi Frana Kršinića, od kojeg se kasnije odmakla i stvorila svoj stvaralački stil, osebujan i mladalački svjež. Eksperimentirala je sa pop-artom, ali je najbolja svoja djela napravila u svom minimalističkom stilu, reduciravši u skulpturama i crtežima sve što je smatrala suvišnim. To pokazuju skulpture glava Tina Ujevića, Matoša, Šenoe, Gotovca, kao i mistične skulpture «Mačke» i «Koze».
Ovo je samo mali dio iz bogatog stvaralačkog opusa Marije Ujević Galetović, koji još traje, rekao je akademik Zidić. Neka od najvrednijih monumentalnih djela su kapela Brune Bušića na Mirogoju, «Križni put» u Mariji Bistrici i vrata požeške katedrale… Izložbu djela u galeriji Adris možete posjetiti do 18. lipnja.