Uljanik luksemburškoj kompaniji isporučio četvrti jaružar na vlastiti pogon

14.09.2011 - 09:25
Uljanik luksemburškoj kompaniji isporučio četvrti jaružar na vlastiti pogon

Brodogradilište Uljanik je 14. rujna luksemburškoj kompaniji Jan De Nul Luxemburg S.A. Capellen G.D. Luxemburg, koja je inače dio Jan De Nul Grupe, isporučilo četvrti jaružar na vlastiti pogon (Self-Propelled Cutter Suction Dredger) pod nazivom „Niccolò Machiavelli“. Podsjetimo, Uljanik je prvi jaružar „Ibn Battuta“ istom naručitelju isporučio koncem svibnja, a drugi pod nazivom „Zheng He“ u listopadu prošle godine. Treći jaružar „Fernão de Magalhães“ isporučen je u travnju ove godine.

Valja istaknuti da je Uljanik s Jan De Nul Grupom pored četiri spomenuta jaružara ugovorio izgradnju i dva Trailing suction hopper dredgera. Riječ je o složenim plovnim objektima za obavljanje pomorskih radova odnosno za usisavanje i transportiranje materijala s morskog dna. Ugovaranje gradnje „hoppera“ nastavak je orijentacije Uljanika prema brodograđevnim nišama složenijih brodova veće dodane vrijednosti.

„Niccolò Machiavelli“ je Self-Propelled Cutter Suction Dredger, tehnički iznimno kompleksan brod koji poput prva tri iz serije služe za produbljivanje plovnih putova, odnosno izgrađivanje obala, umjetnih otoka ili produbljivanje obala, a uljanikove novogradnje mogu raditi do 36,6 metara dubine mora. Služe za jaružanje (kopanje i istodobno usisavanje) nataloženog pijeska, krutog podmorja, stijena i sličnih taloga morskog dna. Iskopani materijal iskrcava preko lijeve ili desne sohe na barže ili putem vrtuljka na plutajući cjevovod do kopna i do desetak kilometara udaljenosti.

Činjenica da u svijetu postoji tek nekoliko ovakvih brodova te da se do sada nikada u isto vrijeme u jednom brodogradilištu nisu gradila četiri dredgera, uglavnom samo jedan ili najviše dva, govori o kakvom je projektu riječ. Ovaj jedinstveni brodograđevni pothvat nadmašuje okvire brodogradnje u široj regiji, budući da Uljanik isporukama i gradnjom ovih brodova-strojeva postaje članom malobrojne grupe od svega nekoliko svjetskih brodogradilišta koji u svojoj ponudi imaju ili su izgradili ovakav tip plovnog objekta.

Brod ima tri motora tipa MAN Diesel A.G. - 6L48/60 7.200 kW/500 o/min koji pogone 3 glavna izmjenična generatora, svaki snage od 7.200 kW na naponu 6,6 kV. Dug je 138,50 metara, širok 26 i visok od 8,80 do 12,20 metara, uz nosivost od 2.200 tona pri gazu od 5,75 metara. Ogromna snaga od 21 MW, koja bi bila dovoljna za opskrbu električnom energijom manjeg grada od 25 tisuća stanovnika, troši se na rad opreme za jaružanje, od koje su najveći potrošači tri ogromne crpke, svaka snage 5 MW. Brod razvija 13 čvorova brzine s dizel-električnom propulzijom, pri čemu se brod pogoni sa dva elektromotora svaki snage 3,5 MW.

Projektna rješenja elektrodistribucije i automatizacije djelo su uljanikovih projektanata. Za usporedbu, na jaružaru duljine 138 metara instalirano je oko 330 kilometara kabela, dok se na standardnom tankeru ili brodu za rasuti teret položi oko 100 kilometara kabela. U brod je na navozu prvo porinut kopač težine 1.200 tona, da bi nakon toga cijeli brod bio porinut u more pramcem, uobičajeno je porinuće krmom u more.

Prilikom gradnje čelični brodski limovi koji su u slučaju dredgera znatno deblji od limova na klasičnim brodovima (tankerima, car carrierima) prije zavarivanja griju se na preko 100 stupnjeva Celzijusa i potom kontrolirano hlade.

Brod ima automatiziranu strojarnicu predviđenu za upravljanje bez nadzora, sukladno zahtjevima Klasifikacijskog društva Bureau Veritas AUT-UMS i Nacionalnih vlasti. Upravljanje jaružanjem, propulzijom, kormilarenje i navigacija obavlja se iz kormilarnice, odnosno sa zapovjednog mosta. Klimatizirane nastambe iznad međupalublja na krmi i iznad glavne palube predviđene su za 46 osoba. Na otvorenoj palubi ugrađena je jedna hidraulična dizalica kapaciteta 2 x 350 kN i jedna hidraulična dizalica za rezervne dijelove kapaciteta 10 kN. Riječ je o brodu koji ime nekoliko puta veću dodanu vrijednost od primjerice klasičnog tankera.

Valja reći da Uljanik uspio pri izgradnji ostvariti izniman sklad i organiziranost sustava svih onih koju su sudjelovali i bili uključeni u gradnju broda, pri tome se misli i na sve one koji nisu dio ULJANIK Grupe.

Ugovor za gradnju jaružara „Niccolò Machiavelli“ potpisan je 21. prosinca 2007. godine, kobilica je položena koncem siječnja, a u more je porinut 23. prosinca 2010. godine.

Nakon isporuke „Niccolò Machiavelli“ će poput ostalih brodova iz serije ploviti pod zastavom Luxemburga. Gradnju brodova uz suradnju s brodovlasnikom i Uljanik Brodogradilištem nadzire klasifikacijsko društvo Bureau Veritas, obavijestili su iz Odnosa s javnošću Uljanik Grupe.

Tweet

Posljednje novosti