Istarski vodovod u Buzetu predstavio svoja električna vozila

06.06.2016 - 14:36
Električni Volkswagen i skuteri: Ponos Istarskog vodovoda
Električni Volkswagen i skuteri: Ponos Istarskog vodovoda

Jeste li znali da je automobil na električni pogon praktički bešuman te da se ulaganje u njega vrlo brzo isplati? To i mnoge druge korisne podatke mogli su doznati posjetitelji manifestacije Buzet Energy Day 6. lipnja na igralištu srednje škole u Buzetu, gdje su svoj doprinos energetskoj učinkovitosti predstavile brojne udruge, škole i ostale organizacije. Među njima je bio i Istarski vodovod iz Buzeta koji u svom voznom parku ima dva automobila na električni pogon te dva takva skutera. Jedan od tih automobila - Volkswagen e-up te oba skutera bili su izloženi na Energy Dayu.

Direktor Istarskog vodovoda Mladen Nežić rekao nam je da je nabavka automobila njihov skroman doprinos zaštiti okoliša, ali da im je u tome pomogao i Fond za energetsku učinkovitost i zaštitu okoliša. „Dok god postoje takve aktivnosti Fonda, mi imamo računicu da za određene poslove nabavimo upravo električna vozila. To je vjerojatno prvi u nizu takvih automobila koje ćemo nabaviti i u tome smjeru ćemo ići, dok god sufinanciranje Fonda bude tako izdašno“, rekao nam je Nežić pojasnivši da je jedno od električnih vozila ipak hibridno, tj. upotrebljava klasično gorivo i struju.

Mladen Nežić, u pozadini Davor Grabar i Adriano Putinja
Mladen Nežić, u pozadini Davor Grabar i Adriano Putinja

Pred brojnim zainteresiranima, među kojima je bilo ponajviše osnovnoškolaca, govorio je Adriano Putinja, referent elektroenergetike u Istarskom vodovodu. „Jedan od glavnih razloga nabavke automobila bila je njegova ekonomska isplativost. Njegova je potrošnja 12 kilovatsati na sto kilometara. Ovisno o dnevnoj ili noćnoj tarifi, koja je od četiri do sedam kuna na sto kilometara, odnosno koja kod nas u vodovodu iznosi četiri kune, brzo dođe do povrata ulaganja“, kazao je Putinja. Dodao je da što je veća pređena kilometraža tih automobila, to je veća isplativost, a u Istarskom vodovodu odrađuju mnogo malih relacija, budući da njihovi radnici skupljaju uzorke vode za laboratorijsku analizu.

„S obzirom da svaki od ta dva automobila godišnje napravi od 32 do 35 tisuća kilometara, i uzme li se u obzir razlika između cijene goriva i struje, kao i cijene baterije, povrat ulaganja izvrši se kroz pet godina“, ističe Putinja. „Drugi je razlog nabavke što smo željeli da zaposlenici upoznaju tehnologiju budućnosti, koja će vjerojatno izmijeniti prirodu cestovnog prijevoza. Koliko brzo će se to događati, teško je reći“, zaključio je Putinja.

Električni automobil gotovo je bešuman
Električni automobil gotovo je bešuman

O automobilu je govorio i Davor Grabar, službenik za informiranje, koji nam je rekao da je posjetitelje najviše zanimao princip rada automobila, a koji je, kako je rekao, zapravo isti kao kod klasičnog automobila, samo je gorivo drukčije. Zasad se s jednim punjenjem baterije može odraditi od 160 do 180 kilometara, stoga je automobil pogodan za one koji žele nisku potrošnju i koji voze mnogo malih relacija. Automobil se puni na postrojenju unutar vodovoda, a inače stanice za punjenje električnih automobila postoje u gotovo svim većim gradovima Istre.

Među većim planovima Istarskog vodovoda, najavljuje direktor Nežić, svakako je i nastavak izgradnje dodatnih malih hidroelektrana, poput one u Velikoj Šumi. „Postoje ideje o gradnji malih hidroelektrana na preljevima naših izvora. Tamo isto imamo jednu ogromnu količinu energije koja je neiskorištena i koju ćemo nastojati upotrijebiti“, rekao je Nežić. Nakon gradnje kraka vodovoda u Cerovlju, što je nedavno dovršeno, Istarski će vodovod i dalje raditi na nastavku vodifikacije. „Naš je krajnji cilj da voda dođe do svakog potrošača“, rekao je prvi čovjek Istarskog vodovoda. (Tekst i foto: Kristian Stepčić Reisman)

Mladi su pokazali zanimanje za novu tehnologiju
Mladi su pokazali zanimanje za novu tehnologiju

Tweet

Posljednje novosti