Da nije izgrađen novi plinovod Pula bi ove zime doživjela kolaps
Među vijećničkim pitanjima na 31. sjednici Gradskog vijeća Pule svakako su dominirala ona vezana za pulsku Plinaru. Prvo je vijećnik Marijan Mužinić direktora Plinare Deana Kocijančića upitao o radu na plinovodu s obzirom da izjave građana mahom dokazuju da su uvođenjem prirodnog plina više nego zadovoljni. Kocijančić je naglasio kako je do sad plinoficirano već gotovo 70 kilometra od 90 kilometara postojeće mreže. „Teško je reći koliko danas imamo potrošača koji su već priključeni na prirodni plin jer taj broj iz dana u dan raste, ali pretpostavlja se da ih je oko 4000“, rekao je Kocijančić i naglasio da je sva sreća što se išlo u prebacivanje na prirodni plin. „Uslijed ovih ekstremnih zima koje su nas zadesile, čitav onaj stari plinski sistem bi se urušio. Tako bi Pula danas bila bez plina. Ali kako je stari sustav rasterećen, građani koriste novi, prirodni plin i imaju minimalnu uštedu od 40 posto, a u većini slučajeva uporabom prirodnog plina štedi se i do 60 posto“, naglasio je Kocijančić.
Drugo vijećničko pitanje, koje se odnosilo na Plinaru, bilo je vijećnika Mauricija Licula upućeno gradonačelniku Borisu Miletiću. On je, pak, istaknuo kako rad Plinare nije uvijek bio u skladu sa zakonom jer nije imala valjane ateste te dodao kako o tome želi izvijestiti javnost. „Građani moraju znati i taj dio priče. Naime, sud je utvrdio da prije par godina Plinara nije poslovala u skladu sa zakonom, a Miletić nikad nije odgovorio na moje pitanje zašto o tome šute. Stoga ga postavljam opet“, kazao je Licul. Prema njegovim riječima Puljani plaćaju najskuplji plin u Hrvatskoj, a Pravilnik o plinskim instalacijama nije u skladu sa zakonom.
O poskupljenju tj. cijenama govorio je i Igor Škatar direktor Pulaprometa. Odgovarajući na pitanje vijećnika Viktora Lazarića, rekao je kako se nose sa dizanjem cijene nafte. „Pulapromet najviše osjeća dizanje cijena goriva. U 2010. i 2011. godini ukupno smo za istu prijeđenu kilometražu imali trošak veći za 750.000 kuna“, rekao je Škatar. Stoga su tražili da se cijene beneficirane autobusne karte dignu sa šest na sedam kuna, što je u postupku i uskoro bi se trebalo realizirati. „Bez obzira na poskupljenje i dalje bi bili jeftiniji od Splita, Osijeka, Rijeke i Dubrovnika“, napomenuo je Škatar, koji smatra da građani to minimalno poskupljenje neće previše osjetiti. „Korekcija cijena je neophodna jer će nam to omogućit likvidnost“, pojasnio je. Najavio je i nove pogodnosti za građane od ožujka. Riječ je o tzv. „karti plus“ koja će supružnicima omogućiti da se mjesečno svaki vozi za 230 kuna, a ne 280, kako je to bilo do sada. Razlog tomu jesu planirani radovi na Rivi zbog kojih će se preusmjeriti autobusne linije. (Tekst i foto: Paola Albertini)