GONG Ladonjinoj predizbornoj kampanji dao ocjenu „promašena investicija“
GONG i Transparency Iternational Hrvatska predstavili su novinarima 11. siječnja u Zagrebu svoje procjene vrijednosti oglasnog prostora političkih stranaka i kandidata na parlamentarnim izborima. No, kako su u monitoring bili uključeni samo oglasi u nacionalnim medijima i dnevnim listovima, bez lokalnih tv i radio postaja, a nisu uračunati ni troškovi letaka, jumbo plakata, organizacije predizbornih skupova, umetanje u dnevne listove, promotivni darovi i slični troškovi, podaci koje su iznijeli GONG i TIH su nepotpuni.
Iz dostupnih podataka, za oglašavanje su najviše potrošili HDZ (oko 12,7 milijuna kuna), Kukuriku koalicija (12,2 mil.), HSS (3,1 mil.), Milan Bandić (1,7 mil.) i Ladonja (milijun kuna).
GONG i TIH su potom na osnovu uloženih sredstava i osvojenih mandata napravili vrijednost ulaganja za pojedinu listu, pa su izračunali da je HDZ svaki mandat „platio“ 288.841 kunu, Kukuriku 153.479, a HSS čak 3,1 milijun kuna.
Liste koje su puno potrošile, a nisu osvojile niti jedan mandat GONG i TIH su ocijenili kao „promašene investicije“. Najveće promašene investicije, po njihovom izračunu, bili su Milan Bandić (potrošio 1,7 milijuna kuna a nije osvojio niti jedan mandat), zatim Ladonja (milijun kuna), HSLS (857.000) i HSP (800.000 kuna).
Kada bi se ovim troškovima dodali i troškovi koje GONG i TIH nisu računali, Ladonja bi po promašenosti vjerojatno prestigla i Bandića. Naime, Ladonja se najviše oglašavala u lokalnim medijima, a ti se troškovi uopće nisu računali. (Eleonora Vlačić)