Preživljavanje na pulskoj tržnici: Slaba prodaja zimi nadoknađuje se ljeti
Zgrada pulske tržnice datira iz daleke 1903. godine i doista je posebna po svojoj konstrukciji. Osim vanjskog dijela tržnice, obiluje prostorima u prizemlju i na katu. I u ova teška recesijska vremena, prema riječima direktora Renata Perca, posluje dosta dobro. „Osjeća se trend opadanja prodaje, ali to je svega za tri posto“, kazao je. Tržnica iznajmljuje prostore trgovcima i na raspolaganju ih imaju još četiri. Perc kaže kako bi ih rado iznajmio upravo trgovcima, mada su za njih najviše zainteresirani ugostitelji.
„Ipak je primarna namjena tržnice prodaja“, veli Perc, koji u cilju promocije tržnice i njene ponude te privlačenja ljudi na kat, ondje odnedavno organizira brojne akcije. Iduća je već u subotu, 17. prosinca, kada se promoviraju ekološki proizvodi. „Tako ljudi imaju prilike vidjeti što sve ima na katu, jer se zapravo rijetki uspinju gore“, rekao je Perc.
Na katu tržnice se, uz brojne ugostitelje, nalazi i popularan „Garfield“ koji nudi tople i hladne marende, a ondje je u najmu od samih početaka, 1997. godine. Vlasnica Mira Bijažić kaže da je jako teško. „Cijene nismo dizali već dvije godine, a namirnice su jako skupe. Konkurencija je velika i što je najgore od svega, nezdrava“, rekla mi je, iako nije htjela ići u detalje. „Ljeti je bolje, zimi malo teže, tako da idemo u minus, pa se po ljeti nekako dočepamo nule i tako stalno u krug“, rekla mi je Bijažić, uz napomenu da je najam jako skup. „Vezani smo ugovorom, pa nam je cijena najma uvijek jednako visoka, iako su se u međuvremenu cijene najma prostora na tržnici spuštale“, kazala je na kraju. (Tekst i foto: Paola Albertini)