U samo nekoliko mjeseci pristiglo više od 150 prijedloga građana
Piše: Istarski.hr
Jutros je u rovinjskoj gradskoj palači održana konferencija za medije na kojoj su predstavljeni dosadašnji rezultati korištenja web platforme ‘E-Mjesni odbori’, inovativnog digitalnog rješenja koje je Grad Rovinj razvio s ciljem povećanja participacije građana u donošenju odluka o razvoju grada. Na konferenciji su govorili gradonačelnik Marko Paliaga, predsjednik Gradskog vijeća Emil Nimčević i pročelnica Ureda Gradskog vijeća i gradonačelnika Maria Črnac Rocco.
U samo nekoliko mjeseci od pokretanja platforme, pristiglo je više od 150 prijedloga građana, dok platforma broji 310 registriranih korisnika. Prijedlozi su do sada prikupili 605 glasova, od čega su tri prijedloga već realizirana, dok se 12 trenutno nalazi u fazi izrade.
Jačanje participacije građana
Pročelnica Črnac Rocco naglasila je kako se često govori o važnosti uključivanja građana u odlučivanje o pitanjima koja se tiču života, rada i razvoja grada, no da su postojeći alati, poput savjetovanja s javnošću ili uključivanja u formalne Mjesne odbore, slabo korišteni. Stoga je Grad Rovinj osmislio digitalnu platformu koja omogućuje građanima da putem mobilnih i računalnih uređaja lako sudjeluju u oblikovanju svoje zajednice.
"Formalni Mjesni odbori u praksi nailaze na niz administrativnih i tehničkih obaveza koje otežavaju njihov rad. Također, na izborima za mjesne odbore odaziv građana je vrlo nizak, političke opcije koje zagovaraju njihovo osnivanje ne istaknu kandidate, pa na kraju imamo izbore na kojima se pojavljuje samo jedna stranka. Ljudi danas žive sve užurbanije, imaju sve manje vremena za se angažirati u zajednici, pa smo ovim digitalnim alatom željeli smo omogućiti jednostavniji i dostupniji način da građani podijele svoje ideje i potrebe", objasnila je pročelnica Maria Črnac Rocco.
Prvi u Republici Hrvatskoj
Gradonačelnik Paliaga istaknuo je da je Rovinj u posljednjih nekoliko godina aktivno razvijao nove metode komunikacije s građanima. Kroz inicijative poput zajedničkih radnih akcija čišćenja i uređenja naselja, potaknuta je veća interakcija između građana i gradske uprave. Ovakav oblik suradnje poslužio je kao temelj za razvoj ideje koja je prerasla u koncept ‘Smart Rovinj-Rovigno’ – platformu koja omogućava neposredno rješavanje mikroproblema u gradu.
"U suradnji sa svim gradskim službama nastojimo biti što učinkovitiji. Naravno, ne možemo riješiti sve probleme odmah, a za neke je potrebno duže vrijeme, ali naša digitalna platforma pokazuje konkretne rezultate. Građani su prepoznali našu proaktivnost, što nas je dovelo do razvoja platforme ‘E-Mjesni odbori’. Ova će se platforma u budućnosti integrirati sa ‘Smart Rovinjom’ u jedinstven digitalni sustav. Mislim da smo napravili značajan iskorak, prvi takav u Republici Hrvatskoj. Već smo primili upite iz drugih gradova zainteresiranih za naš model, a sličan alat u Europi koristi i grad Tallinn", zaključio je gradonačelnik.
Promotivne aktivnosti i uspješnost projekta
Predsjednik Gradskog vijeća Emil Nimčević – koji je ujedno i začetnik ove inicijative – istaknuo je važnost promocije platforme kako bi što veći broj građana bio informiran i uključen. «Proveli smo informativne aktivnosti putem medija, digitalne promocije i telemarketinga. Na ovaj smo način došli do više od 900 građana putem 7.000 telefonskih poziva, te smo dobili vrijedne povratne informacije i sugestije, među kojima i podatke o interesu za korištenje javnog prijevoza. Taj nam je podatak posebice važan, obzirom da radimo na razvoju pilot projekta uvođenja javnog prijevoza kojeg ćemo predložiti Gradskom vijeću već u ožujku ove godine».
Nimčević je otkrio i kako su građani putem platforme najčešće predlagali poboljšanja u optičkoj infrastrukturi, nova parkirališna mjesta, ležeće policajce i uređenje javnih površina. Kroz digitalnu kampanju zabilježeno je preko 2.000 klikova na oglase te više od 100 komentara s prijedlozima poboljšanja u lokalnim kvartovima.
Nimčević je zatim najavio nastavak promocije platforme kako bi se uključio još veći broj građana. "Smatramo da su digitalni Mjesni odbori polučili dobre rezultate. Napomenuo bi i kako oni nisu zamjena za interpersonalnu komunikaciju. Nastaviti ćemo i fizički obilaziti sva naselja, razgovarati s građanima, i poslušati njihove sugestije o tome na koji način možemo dalje poboljšati život u njihovom kvartu", zaključio je Nimčević.