Uljanik na prodaji, CERP naložio novu procjenu vrijednosti
Početak 2025. ponovno će obilježiti bavljenje velikom brodogradnjom u Hrvatskoj. U Rijeci će to značiti konačno zatvaranje priče o starom 3. maju, koji će napokon potonuti u stečaj, a na njegovom mjestu brodogradnju će pokušati očuvati njegova tvrtka-kćer 3. maj Rijeka 1905, koju je Vlada jučer odlučila i formalno preuzeti na račun podmirenja dijela svojih potraživanja po osnovu protestiranih jamstava, piše Poslovni.hr.
Riječki škver time prelazi u fazu koju je prije nekoliko godina prošao pulski Uljanik, iako ni njegov novi početak kroz tvrtku Uljanik Brodogradnja 1856 ne teče glatko. Da proljetos Vlada nije priskočila u pomoć i ubrizgala ‘infuziju’, financijski bi krahirao. No, oba brodogradilišta u 2025. čeka i privatizacija, barem ako je suditi prema najavama iz državnih redova.
Prva bi na red trebala doći prodaja udjela u Uljaniku. Nakon vlasničkih promjena i povećanja temeljnog kapitala u pulskom škveru, CERP, koji je formalni vlasnik, organizirao je izradu nove procjene vrijednosti da bi se utvrdila početna cijena za objavu prodaje udjela u Uljaniku, a koju se prema neslužbenim informacijama, očekuje u prvom tromjesečju 2025.
Iako se na prvi pogled i ne čini tako, između ova dva slučaja spašavanja brodogradilišta ipak je velika razlika. Jer, ‘novi’ Uljanik iznikao je iz tvrtke koja je već u stečaju, dok se već odavno osnovani, ali neaktivni ‘novi’ 3. maj podiže dok Matica još nije prestala s radom.
U 3. maju još se, naime, gradi brod koji je ove godine izazvao velike glavobolje u Ministarstvu financija i koji je već označen kao gradnja s najvećim gubitkom u povijesti hrvatske brodogradnje. Riječ je o samoiskrcavajućem brodu za rasute terete, koji je naručio kanadski brodar Algoma, ali je zbog posljednjeg probijanja rokova ljetos kupac raskinuo ugovor s Riječanima.
Iako se na prvi pogled i ne čini tako, između ova dva slučaja spašavanja brodogradilišta ipak je velika razlika. Jer, ‘novi’ Uljanik iznikao je iz tvrtke koja je već u stečaju, dok se već odavno osnovani, ali neaktivni ‘novi’ 3. maj podiže dok Matica još nije prestala s radom.
U 3. maju još se, naime, gradi brod koji je ove godine izazvao velike glavobolje u Ministarstvu financija i koji je već označen kao gradnja s najvećim gubitkom u povijesti hrvatske brodogradnje. Riječ je o samoiskrcavajućem brodu za rasute terete, koji je naručio kanadski brodar Algoma, ali je zbog posljednjeg probijanja rokova ljetos kupac raskinuo ugovor s Riječanima.
Više prolitajte ovdje.