Foto Kad ti žena naređuje u automobilu i za vrijeme utrke. ‘Ja samo vičem: Vozi pomanje!'
Piše: Siniša Žulić
Lijepo sunčano vrijeme, čak 109 posada na startu i makadamske ceste u okolici Karojbe bili su gotovo savršen dekor ovogodišnjeg izdanja rally showa ‘Quadruvium’, s kojim se već treću godinu za redom završava automobilistička sezona u Hrvatskoj. Sve popularnija automobilistička disciplina, ove je godine u okviru Hrvatskog auto i karting saveza dobila i svoje prvenstvo pod nazivom ‘Gravel Rally Challenge’, a natjecanje koje priređuju auto klubovi Prorace iz Svetog Lovreča i Motovun Off Road sve je popularnije i među istarskim vozačima.
- Bilo bi natjecatelja još i više da se u Italiji ne održava slična manifestacija. Ukoliko organizatori nastave ovakvim tempom sigurno će druge godina na startu biti i preko 150 automobila. Nakon što se natjecanje produžilo na dva dana s atraktivnim noćnim brzincem, izgleda da ćemo iduće godine morati voziti tri dana, rekli su nam supružnici Sandi i Nensi Jugovac dok su čekali svoj red za start na trećem brzinskom ispitu.
Jugovci na reli natjecanjima u našoj zemlji sudjeluju već dugi niz godina i za sobom imaju nekoliko državnih naslova. Bračna idila tako se prenijela i u njihov trkaći Peugeot 106, a za uspjeh je ovdje neophodno da Sandi bespogovorno sluša svoju ženu. Posao suvozačice je čitanje itinerera kojim se voze i da vozača upozorava na uvjete i zamke koje pojedina staza skriva. ‘Ja mu samo vičem: Vozi pomanje!’, otkrivala je Nensi u šali suparnicima tajnu njihovog uspjeha. A ona je bila tek jedna od ukupno 32 suvozačice na ovom natjecanju.
Kružna staza u okolici Karojbe dužine 12,72 kilometara vozila se u tri navrata te prvoga dana u noćnoj skraćenoj varijanti. Prvi jutarnji brzinac tako je na novom dijelu iznenadio nekoliko natjecatelja, koji nisu očekivali zaleđeni dio staze pa su umjesto u cilj svoje natjecanje završavali izvan staze ili u ponekom stablu.
Zahtjevna makadamska dionica prava je muka i za same automobile, pa su mnogi u pauzi između dva ‘brzinca’, umjesto odmora i koncentracije na daljnji dio natjecanja, morali šarafiti rasklimane dijelove. Živo je tako bilo i u ‘istarskoj ulici’ gdje je svoje parking boksove smjestio veći broj istarskih natjecatelja. Najteže je bilo Teu Sinčiću i Filipu Mališi, gdje je na njihovom Audiju A4 otišla turbina. Trebalo je najprije pronaći novu, a kada je stigla krenula je bitka s vremenom da ju uspiju zamijeniti. ‘Peramo da ćemo rivati’ optimistično je rekao dvojac, iako su dijelovi audija dvadesetak minuta prije njihovog vremena za start bili svuda uokolo. No uz pomoć prijatelja uspjeli su na vrijeme popraviti kvar i završiti natjecanje. Dva mjesta dalje svog su golfa na dizalicu podigli Mateo i Albert Ivančić.
- Pao nam je auspuh, pa ga moramo učvrstiti, rekao je Albert, svestrani pazinski sportaš, kojeg osim u trkaćim automobilima, često imamo prilike vidjeti na boćarskim terenima, a u posljednje vrijeme i sve popularnijim ‘cornhole’ natjecanjima.
Nakon gotovo 46 kilometara ukupnih brzinskih ispita do prvog su mjesta stigli talijani Matteo Bernini i Lorenzo Mattuci u hyundaiu i20, koji su natjecanje završili u vremenu 31.35,2 što je za 54,9 sekundi bilo brže od drugoplasiranih brata Martina i sestre Dore Ravenščak u Ford Fiesti rally 3.
Od istarskih su automobilista najbolje vrijeme postigli Rajan Gašparini i Bosiljko Čolak u BMW-u 328, zauzevši 12. mjesto ukupnog poretka i prvo mjesto u klasi 8. Poznati vinar Marko Fakin sa suvozačem Mateom Lisjakom u Renault Cliju rally 5 stigli su do 16. mjesta ‘generalke’ i pobjede u klasi 4, dok su Sandi i Nensi Jugovac bili najbolji među natjecateljima klase 1 s vremenom 37.05,8.