'Sve reklamacije rješavamo u zakonskom roku, ali neki kupci gledaju filmove: okliznu se na bananu i traže 16 milijuna dolara'
Piše: Mirjana Vermezović Ivanović
Nakon što su se mnogi kupci tvrtke Namještaj Mima, čiji je salon u Puli nedavno zatvoren nakon dulje rasprodaje, požalili medijima da mjesecima čekaju svoje narudžbe ili pak povrat novca, za objašnjenje smo upitali Milenka Marjanovića, suvlasnika Mime. On prije svega veli da tvrtka, iako više nema salone namještaja u Istri, i dalje posluje, što je vidljivo i na stranicama Financijske agencije, gdje stoji da je poslovni subjekt, osnovan još 1991., i dalje aktivan. Marjanović veli da je najam salona u Umagu otkazan prije godinu dana, a oni u Poreču i Puli prodani su Emmezeti, koja je upravo jučer svečano otvorila svoj salon u bivšoj Mimi u Puli. Osim salona, u Puli su prodani i skladište te praonica. Prodani su i saloni u Kukuljanovu, Zadru i Koprivnici, a ostala su, veli, tri, i to u Splitu, Šibeniku i Karlovcu te proizvodnja u Kastvu na 20.000 četvornih metara.
Kad je riječ o nezadovoljnim kupcima, Marjanović veli da će sve reklamacije biti riješene u zakonskom roku.
„Nikakve drame se ne događaju, ima samo kupaca koji gledaju američke filmove, ne znam, oklizne se u autobusu na bananu i sad traži 16 milijuna dolara. Trenutno rješavamo reklamacije kupaca i sve će biti riješene. Ukoliko se kupcu ne bude svidjelo rješenje, dobit će novac natrag. Mi smo dužni kupcu, u trenutku kad je izjavio reklamaciju, a po našem zakonu on to može učiniti u roku od dvije godine, odgovoriti u roku od 15 dana i početi to rješavati“, kaže Marjanović.
„Kad se Mima u Puli zatvarala, imali smo rasprodaju dva mjeseca, to je bila 'otimačina'. Mogu vam pokazati snimak gdje žena dođe i kaže ovo je moj krevet, čovjek kaže ali ja sam ga prvi vidio, ona kaže ne moj je i uzme cijenu s kreveta. On kaže moj je, uzme joj cijenu i legne na krevet, kaže to je moj krevet.
Na rasprodaji nema reklamacija nikad, nema šanse, kad ste kupili kuhinju iz izloga, znači neku koja je montirana prije godinu dana, nema reklamacije jer je riječ o robi s popustima od 30 do 70 posto“, veli Marjanović.
Kaže da je u Puli barem 50 kupaca koji su kupili robu i nisu htjeli doći po nju.
„Mi smo morali novo skladište u Šijani imati samo za njih da bismo im isporučili robu, to je šteta za nas. Imamo u Zagrebu gospođu koja je kupila u Zadru na rasprodaji i zamolila da tu robu dovezemo u Karlovac. To je šteta za nas, a ona nema vremena da dođe dva tjedan jer traži jeftini prijevoz i roba je prodana ponovno. Novac ćemo gospođi vratiti. Ili se vraća novac ili se rješava reklamacija. Ne postoji nitko tko je oštećen, nego postoje osobe koje misle da smo mi 'na daljinski'. Ako je recimo oštećena garnitura zbog nečeg ili je ulegnuta, a već je par mjeseci ili godinu dana kod kupca, on sjedi na njoj godinu dana i ne javlja ništa, mi ćemo mu i to zamijeniti ili ispraviti. Ako se ne uspije popraviti, dobit će novu garnituru. To je proces. Mi u roku od 15 dana moramo odgovoriti kupcu, u roku od 45-60 dana moramo riješiti reklamaciju i to se rješava. Imate ljudi koji su naručili kuhinju, zamotali je u foliju i 15 dana je čekala na isporuku, u međuvremenu je prodana dvaput, zato što je rasprodaja, nema reklamacija, kupi i nosi, roba neće čekati zato što ima još robe koju moram iznositi“, navodi Marjanović.
Kad je riječ o bivšim radnicima Mime, kaže da nema nikakvih tužbi i da su svi dobili otpremnine.
„Nismo mogli s ljudima na kraj, nema radne snage, ljudi neće raditi, ja imam 73 godine i sve mi je to dosadilo. Mi smo se kulturno ponijeli prema svima, nismo ni u stečaju ni u propasti, funkcioniramo normalno, radimo. Normalno smo funkcionirali 20-30 godina, procijenio sam poslovno da tako više ne želim raditi, maknuo sam se iz toga, pojavio se dobar kupac“, kaže Marjanović te najavljuje da će u siječnju aktivirati online prodaju namještaja.
„Imate 50 posto više firmi koje prodaju online nego fizičkih. Naši saloni su bili na 3000-4000 metara koji više ne odgovaraju tržištu“, objašnjava.