Ministarstvo: Zračna luka Pula nije na prodaju

10.10.2013 - 07:51
Zralna luka Pula
Zralna luka Pula

Iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture stigla je reakcija na tekst obavljen u novom Globusu pod naslovom „Vladin plan privatizacije 28 tvrtki“, a koji je prenio i naš portal. U reagiranju se navodi da su u tekstu izneseni potpuno krivi navodi o prodaji poduzeća u resoru ovog Ministarstva, te da nije istina kako se pripremaju natječaji za prodaju četiri morske luke i sedam zračnih luka.

„Kao što smo redovno obavještavali javnost i o planovima, tako i o konkretnim aktivnostima vezanim za svako od pojedinih poduzeća iz resora, samo su dvije tvrtke u planovima i aktivnostima prodaje poslovnih udjela. Za nekolicinu drugih radi se o sasvim drugim oblicima traženja strateškog partnera i ulaganja za njihov daljnji razvoj.

Dakle, u resoru MPPI koji ima 52 poduzeća, agencija i ustanova, a od čega je 30 poduzeća, što se prodaje poslovnih udjela tiče, govorimo o samo dvije tvrtke: HŽ Cargo koji je u završetku postupka prodaje 75 posto udjela i Croata Airlines, za koju je u izradi pokretanje natječajnog postupka za prodaju do 49 posto udjela ili dokapitalizaciju tvrtke. U tijeku je i izrada natječajnog postupka za prodaju poslovnih udjela Pružnih građevina, tvrtke-kćeri HŽ Infrastrukture, što radi matična tvrtka.

Morske luke (ukupno ih je šest), riječne luke (ukupno ih je četiri), te zračne luke (ukupno ih je sedam) ne pripremaju se za prodaju. Morske luke se ne prodaju i nikada se neće prodavati. Na lučkom pomorskom dobru lučke uprave pojedinih morskih luka tek putem koncesija daju na upravljanje određene poslove. To se događa danas, događalo se jučer, a događa će se i ubuduće, jer je to način poslovanja, a nema nikakve veze s prodajom!

Za pojedine se morske luke pripremaju natječaji za traženje koncesionara koji bi sudjelovali i u gradnji terminala, što također nije prodaja. Riječne luke na isti način posluju i također se ne prodaju, a u koncesiju će svakako davati određene poslove, kao što je to svugdje u svijetu. Od sedam zračnih luka samo se za dvije, ZL Osijek i ZL Rijeka, upravo rade marketničke studije i za njih će temeljem rezulatat studija biti raspisani natječaji za koncesioniranje (što također nije prodaja). 

ACI-ju i Jadroplovu govorimo o dokapitalizaciji, a za Hrvatsku poštu i Jadroliniju ne pripremaju se natječaji (ni za prodaju, ni za koncesije, niti dokapitalizaciju)“, stoji u reagiranju koje potpisuje Renata Ivanović, glasnogovornica Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.

Tweet

Posljednje novosti