Mladi Riječanin stigao do naslova Europskog prvaka u Buzetu!
Piše: Siniša Žulić
Nakon Nike Pulića u tri navrata pred dva desetljeća te Tomislava Muhvića pred jedanaest godina, u Hrvatsku je ponovno stigao naslov prvaka Europe na brdskim stazama. Mladi riječki automobilist Matija Jurišić u svom peugeotu 308 slavio je među vozačima grupe 4 europske konkurencije te na taj način zadržao minimalnu prednost koju je pred posljednju stanicu ovogodišnjeg Europskog prvenstva u Buzetu, stekao na prethodnih deset dionica.
Buzetska utrka i ove je godine, u svom 43. izdanju ponudila spektakularne i neizvjesne borbe u kojima je talijanski formulaš, aktualni prvak Europe među bolidima te rekorder buzetske staze Christian Merli uvjerljivo slavio pred konkurencijom. Merli imao je najbolje vrijeme prve vožnje prošavši stazom u vremenu od 2.08,743 i vozeći zavojitom cestom prema Peničićima s prosječnom brzinom od 139,841 km/h. Aktualni europski prvak među formulama i prototipovima koji je krenuo kao posljednji vozač prve utrke, morao je na svoj start čekati više od deset minuta s obzirom da je njegov prethodnik i konkurent Alexander Hin u trećem zavoju u naselju Juričići punom snagom lupio u zaštitnu ogradu. Zbog problema s automobilom ili izlijetanja sa staze odustalo je u prvoj vožnji pet automobilista.
Legendarni Niko Pulić i buzetski automobilist Bojan Krota imali su problema s automobilom i nisu stigli do cilja. Puljanin Saša Radola najprije je očešao ogradu u Juričićima da bi kasnije morao odustati zbog savijenog kotača. Ni Luka Kmet (Prorace Sv. Lovreč) nije imao sreće i buzetsku stazu napustio na šlep službi nakon izlijetanja.
Merli je bio najbrži i u drugoj bodovnoj vožnji popravivši svoje vrijeme iz prvog nastupa za 1,627 sekundi sa prosječnom brzinom od 141,631 km/h.
Drugo vrijeme postigao je francuski formulaš Geoffrey Schatz koji je za Merlijem zaostao u ukupnom zbroju dva vremena za 1,213 sekundi. Schatz je i prije dolaska u Buzet osigurao naslov najboljeg na ‘starom kontinentu’, pa je pitanje pobjednika buzetskog oktanskog spektakla bilo samo stvar prestiža. Treče vijeme ukupnog poretka postigao je baskijski vozač Joseba Iraola Lanzagorta u prototipu Nova NP01, koji je za pobjednikom zaostao 2,341 sekundu.
U domaćoj konkurenciji među automobilima najbolje je vrijeme imao Domagoj Pereković u mitsubishi lanceru evo Ix, koji ispod svoje haube ima preko 600 konjskih snaga s vremenom 5:00,835, ispred drugoplasiranog Dejana Dimitrijevića u seat leonu, koji je tim rezultatom odjurio do naslova državnog prvaka u ukupnom poretku. Treće mjesto domaće ‘generalke’ pripalo je buzetskom automobilistu Viliamu Prodanu, koji je po prvi puta nastupio u novom Porscheu 911 GT3 i zabilježio vrijeme obje vožnje od 5:17,569, s prosječnom brzinom od 113,383 km/h. Prodanu je s tim rezultatom pripalo i prvo mjesto u nacionalnom poretku grupe 2, gdje je do trećeg mjesta stigao lupoglavski automobilist Nino Andrejević u fiat puntu, koji je za Prodanom zaostao 13,815 sekundi. U poretku grupe 3 u kojoj je slavio novi europski prvak Jurišić, mladi vrsarski automobilist Karlo Pelicar (Skok Racing) dojurio je do trećeg mjesta sa svojim citroenom ax. U grupi 6 i na buzetskoj stazi najbrži je bio Žminjac Sandi Peteh (Istra Racing team) u hondi civic i vremenu dviju vožnji od 6.01,871.