u pulskim restoranima promet pao za 30 posto

Nekad je 15 ljudi čekalo mjesto na terasi, a danas…

Piše: Mirjana Vermezović Ivanović

21.08.2024 - 14:09
Foto: Mirjana Vermezović Ivanović
Foto: Mirjana Vermezović Ivanović

I pulski ugostitelji dijele sudbinu kolega iz čitave Hrvatske koji se ove godine žale na drastičan pad prometa u njihovim lokalima. Jesu li u pitanju 'lošiji gosti' ili preskupa usluga, pitanje je svih pitanja koje se postavlja ovih dana. No, činjenica je da je Hrvatska općenito postala skupa destinacija, poput onih na zapadu Europe, odakle dolazi najveći broj turista. Opet, ti turisti traže da na ljetovanju prođu jeftinije nego doma. Situacija je otišla toliko daleko da čak i dobrostojeći gosti, koji odsjedaju u luksuznim kućama s bazenom, kuhaju doma jer, kažu, ne dobivaju 'vrijednost za novac'.

 

„Ove godine se ni u jednom trenutku nije čekalo slobodno mjesto. Nekad mi je u restoran dolazilo po 10-15 ljudi, koji su rezervirali unaprijed, ali toga nema ove godine. Nema da ljudi čekaju da se oslobodi mjesto“, požalio nam se poznati pulski ugostitelj, koji na frekventnim pozicijama u centru grada vodi nekoliko posjećenijih restorana.

„Ovisi o poziciji i ponudi, negdje radim puno manje, sigurno 30 posto, negdje srednje. Nema dovoljnog broja gostiju, manje ih je“, kaže on te navodi da je najveći pad zabilježen u restoranu koji se nalazi na rubu užeg centra grada. Taj je lokal bio ponešto drugačiji, imao je ponudu prilagođenu gostima bolje platežne moći, koji su tražili nešto više, međutim, ove sezone i oni su izostali.

Drugi restoran, u samom centru, radi nešto bolje, no i on je podbacio. Jedini lokal koji, usprkos visokim cijenama, i dalje dobro posluje, nalazi se u blizini Arene, što naš sugovornik objašnjava dobrom pozicijom, u blizini glazbenih i drugih događanja.

„Restoran ima i cijenu i goste, na ruti je, tamo dolazi srednji stalež, mladi, koncerti su u blizini, tamo je neki muving. Lipanj i srpanj podbacili su od 20 do 30 posto, vidljivi su lošiji gosti koji slabije konzumiraju turističke usluge“, objašnjava naš sugovornik te odmah dodaje da je centar pun ljudi, parkinzi su puni, ali ljudi ne troše kao prije.

„Stisli su se, jedu usput, s nogu, negdje gdje neće puno potrošiti“, kaže pulski ugostitelj koji ove sezone nije podizao cijene.

„Kad sam vidio kakav je bio lipanj, više nisam imao snage za korekciju cijena. Nema smisla to dizati više. U lipnju je bila najveća rupa, koja je trajala čak do 20. srpnja“, kaže. Na našu opasku da u Pulu uvijek dolaze manje –više ljudi jednake platežne moći, kaže da, po njegovom mišljenju, ovdje očito ne dobivaju ono što bi trebali dobiti za ono što su platili.

 „Mislim da smo mi svi počeli dizati previše cijene, i apartmani su se počeli dizati, sve što ima veze s turizmom počelo se drastično dizati još lani, preklani. Međutim, nema smisla snižavati cijene u našim restoranima“, kaže on te zaključuje da nije vezan za jedan lokal. Jedan posluje lošije, drugi bolje i u prosjeku je 'tu negdje'. Razmislit će, kaže, što poduzeti iduće godine, hoće li prilagoditi ponudu. 

Andi Vitasović, predsjednik Udruženja obrtnika Pule i vlasnik pizzerije Asterix, kaže da i svom lokalu bilježi pad u odnosu na lani od 20-ak posto, što po njemu nije zabrinjavajuće.

„Naš objekt radi cijelu godinu tako da nisam mjerodavan, najveći pad osjetili su sezonski objekti. Cijene smo još u lipnju digli od 8 do 10 posto. Hoćemo li ih sniziti i na koji način se prilagoditi, odlučit ćemo nakon sezone“, kaže Vitasović.

Zlatko Deskar, predsjednik ceha ugostitelja u Udruženju obrtnika Pule i vlasnik popularnog meksičkog restorana El Pulari, koji posluje dvadesetak godina, iznio je zanimljiv razlog pada broja gostiju. Po njemu, domaći ugostitelji bili su 'počašćeni' gostima koji su ovdje dolazili tri, četiri godine u postkorona razdoblju. Ti gosti, smatra, inače nisu 'naši', ali su u razdoblju nakon korone tražili bliža i sigurnija ljetovališta u odnosu na ona daleka koja su inače posjećivali.

„Desila nam se godina prije korone i sad smo svi u čudu. Svi su se pripremali jače, otvarali nove objekte i sad je nastala rupa. Oni koji su radili dobro, rade i danas dobro. Ostali imaju rupe koje nisu uspjeli popuniti. Mislim da je pad prometa od 20 do 24 posto u lokalima“, kaže Deskar te navodi da El Pulari radi dobro, iako i on bilježi pad u toplijem dijelu dana od 20-ak posto.

 „Cijene su dizane s prelaskom na euro, kako nabavne, tako i završne. U turističkim centrima, poput Medulina, Fažane, Premanture ili strogog središta Pule cijene su pretjerano visoke, ali to je slobodno tržište, nemam tu što puno reći. To su ljudi koji razmišljaju kratkoročno. Mi smo ostali normalni, cjelogodišnji smo lokal, radimo za naše ljude“, zaključuje Zlatko Deskar.

Tweet

Posljednje novosti