vječite dileme

Gomila ljudi se žali da nema turista i da je sve prazno. Evo što kažu brojke za Istru

Piše: Istarski.hr

09.08.2024 - 08:49
Snimio: Milivoj Mijošek
Snimio: Milivoj Mijošek

Postoji nerazmjer oko turističkih rezultata i komentara dobrog dijela ljudi po društvenim mrežama i ispod novinskih članaka. Ljudi tako pišu da je sve prazno ili poluprazno, da restorani zjape bez gostiju, da su šetnice puste... Iz tih riječi iščitava se da sezona nikad nije bila gora.

Što stoji iza ovih komentara? Brojke definitivno govore drugu priču, piše Index.hr.

 

Prema pokazateljima Hrvatske turističke zajednice, ukupno je u prvih sedam mjeseci ove godine došlo tri posto više gostiju nego u istim mjesecima prošle godine. Radi se o gotovo 12 milijuna turista, a ostvarili su jedan posto više noćenja, odnosno 54.7 milijuna.

Srpanj bilježi nešto slabije rezultate, ali opet ne toliko da se govori o Jadranu koji zjapi prazan. Hrvatsku je u srpnju posjetilo 4.67 milijuna turista, što je tri posto manje nego u lanjskom srpnju, ali je ostvareno jednako noćenja, odnosno 29.45 milijuna. U prvih pet dana kolovoza došle su 842.3 tisuće turista, što je šest posto više nego u istom lanjskom razdoblju, objavljuje Index.hr.

Iako su godišnje brojke dobre, čini se da se turizam širi na cijelu godinu, što možda u pojedinim mjestima i može ostaviti dojam slabije sezone. Direktor HTZ-a Kristjan Staničić za Hinu je otkrio još jedan potencijalni razlog zbog kojeg se govori o lošijoj sezoni.

"Dojma sam kako se 'slabija sezona' najčešće potencira kada dio smještajnih objekata ostvaruje slabiju popunjenost, ali takav pristup nije posve točan i javnost mora znati da nam turizam na godišnjoj razini raste po određenoj stopi, koja je pozitivna", kaže Staničić.

Ovo su podaci Porezne uprave

Kad je riječ o konkretnim brojkama restorana i kafića, odnosno smještajnih jedinica, Index.hr je podatke Porezne uprave o fiskalizaciji stavio u turistički kontekst, orijentiravši se na srpanj, koji je, uz kolovoz, srce sezone, a upravo je tijekom tog mjeseca bilo najviše opaski o pustim ulicama i plažama.

Podaci preuzeti od Porezne uprave pokazuju da je potrošnja ovog srpnja veća nego što je bila lani. Usporedili su podatke koji se tiču potrošnje u smještajnim jedinicama, ali i restoranima i kafićima u jadranskim županijama, onima koje su snažno okrenute turizmu.

PrintScreen (Izvor: Index.hr)
PrintScreen (Izvor: Index.hr)

U svakoj turističkoj županiji postoji značajan porast fiskaliziranog prometa. Za širu sliku, provjereno je i stanje broja izdanih računa u srpnju ove i prošle godine.

PrintScreen (Izvor: Index.hr)
Print Screen (Izvor: Index.hr)

Vidimo da je u gotovo svim jadranskim županijama, osim u Zadarskoj, u sektoru smještaja izdano više računa nego u srpnju prošle godine, što svakako pokazuje da nije sva veća fiskalizirana potrošnja rezultat inflacije, odnosno porasta cijena.

Sliku i konačnu analizu koja će moći objasniti kakvi smještaji i restorani ostvaruju veću posjećenost, što uzročno-posljedično rezultira i percepcijom sezone, trebat će pričekati kraj sezone i obuhvatnije analize. No i ovom brzopoteznom usporedbom jasno je da sezona ni po čemu nije lošija od prijašnjih, piše Index.hr.

 

 

Tweet

Posljednje novosti