Razgovor s Borisom Žgombom

Očekujem dobru turističku godinu i nastavak dobrih rezultata Uniline Grupe

0

Vodeća kompanija za upravljanje destinacijama u regiji jugoistočne Europe Uniline Grupa, od osnutka 1996. godine pa sve do danas, u svakom segmentu poslovanja teže ka dostizanju maksimalne kvalitete i zadovoljstva klijenta, nastoje ići ukorak sa svjetskim turističkim trendovima, te radi značajne iskorake na globalnom tržištu. O poslovnim rezultatima i planovima Unilinea u ovoj godini, kao i trendovima koji diktiraju i oblikuju kretanja na turističkom tržištu razgovarali smo s jednim od vodećih domaćih turističkih stručnjaka, predsjednikom Uprave Uniline Grupe Borisom Žgombom.

* Kakve je poslovne rezultate ostvarila Uniline Grupa u 2023. godini i na što je, kad je poslovanje u pitanju, u tom razdoblju u kompaniji bio stavljen glavni fokus?

- Zadovoljni smo ostvarenim poslovnim rezultatima u 2023.godini. Uz upravljanje imovinom i akvizicijama, Uniline Grupa strateški upravlja s pet društava koja čine kompaniju. Tvrtka Uniline ima fokus na incoming turizam i sport, E -Tours se bavi avio i korporativna putovanja, outgoing i MICE segmentom turizma, Uniline Mobility rent-a-carom i prijevozom, Vetura iznajmljivanjem vozila i asistencijom na cesti, dok je u fokusu Amarina razvoj projekta. Grupa je u 2023. zabilježila rast prihoda i dobiti u odnosu na 2022. godinu. Prema preliminarnim konsolidiranim podacima Grupe prihodi su rasli gotovo 10 milijuna eura, odnosno 33 posto u odnosu na 2022., dok je dobit rasla 10 posto. Najveće prihode ostvarilo je društvo Uniline d.o.o. (26 milijuna eura), a slijede ga Uniline Mobility d.o.o. (7 mil eura) i E-tours d.o.o. (6 mil eura). Posebno smo ponosni što je Grupa u prvoj godini formiranja, 2023., ostvarila ukupan promet od 57 mil. eura, a fokus nam je bio na pružanje podrške članicama Grupe, kako bi spomenuta društva  i dalje osiguravala visoko kvalitetnu i pouzdanu uslugu svojim partnerima, što se i potvrdilo u prošloj godini poslovanja.

 

* Kada je u pitanju hrvatski turizam koji su trendovi i koji izazovi najviše obilježili početak ove godine?

-. U turističkom sektoru nam je i dalje izazov radna snaga, zatim snažna konkurencija okolnih zemalja, no vjerujem da isticanjem svih prednosti Hrvatske, posebno kad znamo da su trendovi takvi da se sve više traže autohtoni sadržaji u destinaciji, možemo ponuditi našim gostima visoko kvalitetan doživljaj. Puno se ulaže u razvoj ponude u kojoj gostima možemo ponuditi dodatni sadržaj, od aktivnog turizma, gastro ponude, naše baštine i prirodnih ljepota.

* Nakon odlične predsezone i ranih blagdana, “rupa” koja je uslijedila u lipnju nije bila neočekivana. Ima li zabrinutosti u sektoru s obzirom na činjenicu da se za mnoge ona protegla sve do početka srpnja?

- Kad gledamo prvih pet mjeseci, oni su u odnosu na prošlu godinu znatno bolji, uzevši u obzir da su prošle godine neka nama važna tržišta još uvijek bila pod restrikcijama putovanja, pri tom mislim na daleka tržišta. U tijeku lipnja došlo je do poravnanja rezultata i cijenim da će, gledano prvih šest mjeseci rezultat biti na razini prošle godine. Očekujem dobru turističku godinu, a na možda manji broj dolazaka od očekivanog u lipnju, utjecali su „raniji“ praznici, a dijelom je na broj dolazaka utjecalo i  vrijeme, koje je u ovoj prvoj polovici lipnja bilo prilično nestabilno, što također utječe na odluke gostiju, osobito u auto destinacijama, kao što je Istra.

* Već neko vrijeme na deklarativnoj, pa i strateškoj razini postoji suglasnost da je u našem turizmu nužan ozbiljan zaokret ka održivosti, čemu se s druge strane suprotstavlja neutaživa glad za rastom i fasciniranost pozitivnim indeksima. Kako pomiriti te dvije suprotnosti?

- Koordiniranim aktivnostima i uzimajući u obzir potrebe svih dionika u turizmu. Održivi turizam iznimno je važan, te je bitno ulagati u ponudu. Značajna se sredstva kontinuirano ulažu kako bi se poslovanje u turizmu dalje razvijalo i raslo na osnovama održivog turizma. Rekao bih da smo puno toga, osobito u Istri, već napravili po tom pitanju i idemo u dobrom smjeru. 

* U jednom našem razgovoru prije nekoliko godina pitao sam vas je li rast kapaciteta u privatnom smještaju dosegao svoj maksimum ili će nastaviti rasti i ugroziti održivost destinacije, no broj kreveta u toj vrsti smještaja od tada je do danas porastao za još nekoliko desetaka tisuća. Može li taj proces uopće sam od sebe stati ili biti reguliran tržištem ili će u jednom trenutku ipak biti nužna nekakva zakonska intervencija poput one s ukidanjem licenci na apartmane za kojom je ovih dana posegnula Barcelona?  

- Vrlo aktualna i kompleksna tema te joj svakako ne treba pristupati olako. Imamo više primjera u bližoj okolici kako su toj problematici pristupili, no kod traženja rješenja treba uzeti u obzir i što se želi postići (npr. balans između trajnog najma za domaće stanovništvo i sezonsko iznajmljivanje gostima i sl.), ali i dugoročne planove razvoja zajednice.
Drastične mjere (kao npr. potpuno ukidanje) najčešće nisu najbolje rješenje, ali ono što je sigurno jest da treba regulirati na način da se postigne balans i osigura kvaliteta usluge, ali i standard građana. Svakako je to tema kojom ćemo se veoma ozbiljno i fokusirano morati baviti u skorom vremenu jer nam taj problem, može, na više načina štetiti.

* Kao i brojne druge djelatnosti i turizam se suočava s manjkom potrebne radne snage. Jeste li u Unilineu našli načina kako tome doskočiti?

- Naš core poslovanja i struktura organizacije je centralizirana u Hrvatskoj, u Puli i Zagrebu, uz to imamo podružnice u Bosni i Hercegovini, Sloveniji, Srbiji, Kini i Južnoj Koreji, a imamo i predstavništva u Japanu, Tajlandu, Indoneziji i Brazilu. Uz to, svjesni smo specifičnosti svake regije u kojoj poslujemo te prilagođavamo naš pristup zaposlenicima u skladu s njima. Primjećujemo promjene u trendovima kod mladih zaposlenika, te se prilagođavamo njihovim preferencijama kako bismo privukli i zadržali talentirane pojedince. Mladi često pokazuju interes za otvorenu komunikaciju, redoviti feedback o svom radu te balans između privatnog i poslovnog života. Također, traže fleksibilnost u vremenu i mjestu rada kako bi uskladili profesionalne i privatne obaveze. 
Uniline grupa zbog svoje veličine i diverzificiranosti poslovanja nudi mogućnost profesionalnog i osobnog razvoja u više različitih segmenata turističkih usluga, što također smatramo prednosti. Ono što tražimo kod potencijalnih zaposlenika, jest želja za radom i učenjem, fokusiranost na rad, sposobnost komunikacije te proaktivnost u radu, prilagođeno specifičnim zahtjevima svakog radnog mjesta. 
Želimo potaknuti i motivirati zainteresirane za posao u Unilineu da nam se javljaju tijekom cijele godine, bez obzira na to imamo li oglašena slobodna radna mjesta ili ne. Na našim internetskim stranicama mogu se pronaći detaljne informacije o karijeri u Unilineu, a namijenjene su i osobama s iskustvom, ali i onima koje ga tek trebaju stjecati po završetku školovanja. Naglasio bih pri tom da smo ponosni na izvrsne partnerske odnose s brojnim fakultetima i obrazovnim institucijama.

* Kakav nastavak ove godine očekujete u turizmu i koji su najvažniji segmenti na koje ćete se fokusirati u Unilineu da nakon podvlačenje crte i ona, kao i prethodne, bude uspješna? 

- Prema svim našim pokazateljima, očekujemo dobre poslovne rezultate. U narednom razdoblju Grupa i sva njena društva, imaju u planu razvoj unutar postojećih segmenata poslovanja, ali isto tako planiramo nastaviti s investicijama u vozni park, digitalizaciju te snažniji ulazak na neka nova tržišta koja do sada nismo značajnije pokrivali. Uz to, fokus ostaje na ulaganje u zaposlenike, kako bi zadržali postojeće i privukli nove profesionalne i zadovoljne djelatnike, koji su ključni za postizanje ovako dobrih rezultata. Jedna od većih novosti je uvođenje novog sustava nagrađivanja kojim je predviđeno da će vlasnici svake godine izdvojiti 25 posto dobiti kako bi se, sukladno ostvarenim rezultatima, nagradili naši djelatnici.
Isto tako, fokus će biti na osiguravanje visoke razine kvalitete usluga i proizvoda koje nudimo klijentima, te daljnja ulaganja u održavanje dobrih i dugogodišnjih partnerskih odnosa u Hrvatskoj i svijetu. (Milan Pavlović/IHRn) 

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa