učinci već vidljivi

LASAGNA EFEKT Ogroman rast potražnje turista za Umagom

04.06.2024 - 15:49
Baby Lasagna (Foto: Milivoj Mijošek)
Baby Lasagna (Foto: Milivoj Mijošek)

S konkurentskim turističkim destinacijama Hrvatska se bori na svakom dijelu terena, a u izuzetno kompetitivnom okružuju potencijal velike vidljivosti poznatih osoba mogao bi se i češće koristiti. Pokazao je to i nedavni uspjeh umaškog izvođača Marka Purišića alias Baby Lasagne na Eurosongu u Švedskoj. No, mišljenja na temu koliko smo pritom učinoviti, znatno se razlikuju, piše Poslovni.

Dok direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić navodi da je Hrvatska u svjetskim okvirima, osim po suncu, moru i prirodi, vrlo dobro prepoznata i kao kvalitetna festivalska destinacija, stručnjak za odnose s javnošću Božo Skoko smatra da globalno atraktivni event po kojem bi bila prepoznatljiva Hrvatska tek treba osmisliti.

Organizatorica događaja Lee Kosović iz LOL Event Managmenta također ističe da unatoč odličnoj promociji, Hrvatska velike uspjehe ne uspijeva pretvoriti u atraktivan turistički event…

Hrvatska turistička zajednica, naravno, nije prekriženih ruku gledala uspjeh Baby Lasagne… “Znamo da Eurosong prati oko 160 milijuna gledatelja, pa smo tu priliku iskoristili za dodatno predstavljanje i približavanje hrvatske turističke ponude europskoj javnosti. Tako smo u HTZ-u za ovu godinu, za promociju i druge aktivnosti s naglaskom na društvenu mrežu X, osigurali iznos od 15 tisuća eura.

Kada govorimo o odabranim tržištima, naglasak u kampanji stavili smo na Švedsku gdje se održavalo natjecanje, ali i na tržišta poput Slovenije, Poljske, Njemačke, Austrije, Ujedinjenog Kraljevstva, Italije i drugih. U središtu promocije su bili turistički gradovi Istre, s naglaskom na Umag budući da je ovogodišnji izvođač iz Umaga, a promovirali su se i drugi segmenti hrvatske turističke ponude, poput kulture, etno-gastronomije i aktivnog odmora”, kazao je Kristjan Staničić.

Globalni uspjesi poput Purišićevog zapravo su najbolja prilika za lokalnu zajednicu iz koje potpisnik uspjeha potječe. Potencijal pobjednika Dore i drugoplasiranog na Eurosongu 2024. odmah je prepoznala Turistička zajednica grada Umaga i s autorom hit pjesme ‘Rim Tim Tagi Dim’ potpisala dugoročnu suradnju. Njegov prvi nastup nakon eurovizijske pozornice bio je upravo na umaškom Sea Star festivalu.

 

“Sve to Umagu je donijelo nemjerljivu promociju na stranim tržištima i rast popularnosti Umaga kao destinacije. Prve analize pretraživanja destinacije Umag na popularnim tražilicama pokazuju ogroman porast zanimanja za našom destinacijom. Vidljivost koju su Umag, Istra i Hrvatska dobile na nama zanimljivim emitivnim turističkim tržištima zapravo je nemjerljiva”, kazali su nam iz TZ-a grada poznatog, između ostalog, po međunarodnom teniskom turniru s tradicijom duljom od tri desetljeća.

Da će Baby Lasagna eurovizijskim uspjehom uvelike pomoći rodnom kraju vjeruje i Božo Skoko, redoviti profesor odnosa s javnošću na zagrebačkom Fakultetu političkih znanosti. On smatra da će Purišić “prvenstveno povećati popularnost ruralnog turizma u Istri, koji sjajno promovira, a potom i rodni Umag i Istru”. Podsjetimo, spot za Purišićev hit ‘Rim Tim Tagi Dim’ sniman je na nekoliko lokacija u Istri, a glazbenik u spotu nosi istarsku narodnu nošnju.

“Definitivno bi ga mogli iskoristiti kao brend ambasadora”, smatra Skoko. Iz HTZ-a potvrđuju da su se odjeci Purišićevog nastupa na Eurosongu nastavili u smislu produljenog pozitivnog dojma o Hrvatskoj.

Više pročitajte ovdje.

Tweet

Posljednje novosti