Teleoperater povećao cijenu usluga - u skladu s inflacijom!?
Mnogi građani, korisnici usluga telekom operatera A1, ostali su neugodno iznenađeni kad im je jučer stigla poruka da im od 1. lipnja poskupljuje račun za - 6,9 posto. I to na temelju čega? Inflacije! Među njima je i jedna Puljanka, koja se ne sjeća da joj je ikad u 30 godina staža plaća povećana u skladu sa stopom inflacije.
Poslovni.hr piše da je A1 Hrvatska prvi telekom operator koji je temeljem indeksne klauzule podigao cijene svojih usluga u ovoj godini. Naime, jučer je većina korisnika dobila obavijest o novim cijenama koje će biti više 6,9 posto, počevši s rečenim 1. lipnja. Prvi uvećani računi stići će u srpnju.
Jednako čeka i druge korisnike mobilnih usluga pa nema puno koristi od toga da korisnik prijeđe konkurenciji. Naime, piše Poslovni, telekom operatori koji posluju u Hrvatskoj lani su ishodovali mogućnost da temeljem inflacijske klauzule jednom godišnje smiju automatski podići cijene usluga.
Indeksnu klauzulu uvrstili su u opće uvjete poslovanja te im na putu povećavanja cijena ne stoji nikakva prepreka. Pritom se ravnaju po službenoj prošlogodišnjoj državnoj inflaciji koju objavljuje Državni zavod za statistiku. Lani je iznosila 8 posto. To u praksi znači da svi koji imaju pretplatu i posebice ugovore na godinu ili dvije, u takvom slučaju podizanja cijena nemaju prava raskinuti ugovore bez plaćanja penala.
Naime, prije negoli su telekom operatori uveli indeksnu klauzulu, svako povećanje cijena pratila je i mogućnost da pretplatnici, ako je cijena za njih nepovoljnija, imaju pravo bez penala raskinuti ugovore.
No, kada se cijene dižu temeljem inflacijske klauzule, tada tog prava više nema. Dakle, svi A1 korisnici za lipanj će dobiti uvećane cijene usluga.
Podsjetimo, i lani je A1 prvi temeljem inflacijske klauzule prvi, s 1. srpnja, podigao cijene, i u najvećem postotku jer je stopa uvećanja iznosila 8,5 posto.
Nakon njih, od 1. kolovoza, cijene je podigao Telemach i to za 8,3 posto, dok je Hrvatski Telekom bio zadnji i s najmanjim poskupljenjem svojih usluga – 1. listopada povisio ih je za 5 posto. U slučaju A1 Hrvatska, u dvije godine cijene usluga narasle su gotovo 16 posto. (Poslovni, M. V. I.)